Gå til innhold

C#: IT2 eksamen på Tirsdag, forberedelse i morgen, noen andre?


Anbefalte innlegg

Hei, kom opp i IT2 eksamen skriftlig og får i morgen utlevert forberedelsesark.

 

Noen her inne som også har eksamen og som er gira på å dele litt tanker i morgen ang forberedelsene og hva dere tror vi kan komme til å få?

 

Har nå en kalkulator som legger sammen, trekker fra, dividerer og multipliserer, en annen kalkulator, gjestebok og that's it. Burde vel lære meg å lage spørreskjema før jeg skal opp.

 

 

Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal selv opp, men vet nesten ikke lenger hva jeg skal øve på, føler jeg kan mye(fikk 6er på tentamen). Eneste jeg hater er hvis det kommer sånne finn primtall og sånne funksjoner jeg ikke alltid husker hvordan man lager, eller har "oppskriften" på.

 

Ellers klarer jeg det meste på prøvene jeg har hatt veldig bra, men når jeg leser i boka finner jeg alikevel mye som vi ikke har lært

Lenke til kommentar

Skal selv opp, men vet nesten ikke lenger hva jeg skal øve på, føler jeg kan mye(fikk 6er på tentamen). Eneste jeg hater er hvis det kommer sånne finn primtall og sånne funksjoner jeg ikke alltid husker hvordan man lager, eller har "oppskriften" på.

 

Ellers klarer jeg det meste på prøvene jeg har hatt veldig bra, men når jeg leser i boka finner jeg alikevel mye som vi ikke har lært

 

Høres ut som du kan Visual Web bedre enn meg, med bakgrunn som fotograf kan jeg Photoshop ut og inn for alle mulige oppgaver innen grafikk, og flash animasjoner har jeg heller ingen problem med, men programmeringen er et helvette (ja, det er det som skjer når man får tildelt plassen bakerst i rommet hvor man kan sove ubemerket)

 

Har noen i klassen som er rimelig drevet med programmet som jeg tenkte jeg skulle spørre om kunne hjelpe meg med å lage små og enkle program som vi kan få bruk for.

 

Kan laste opp det jeg kommer ut med i morgen. Vi får vel etter alt å dømme nøyaktig den samme forberedelsesdelen, så om vi kunne utvekslet litt tanker og koder i morgen hadde det vært fett.

 

Det jeg ser for meg er at de bygges opp på samme måte som tidligere eksamener (Vår tentamen) og der hadde man med litt kreativ tankegang kunne skjønne at det var en bilkalkulator eller handleliste vi skulle lage.

Lenke til kommentar

Skal selv opp, men vet nesten ikke lenger hva jeg skal øve på, føler jeg kan mye(fikk 6er på tentamen). Eneste jeg hater er hvis det kommer sånne finn primtall og sånne funksjoner jeg ikke alltid husker hvordan man lager, eller har "oppskriften" på.

 

Ellers klarer jeg det meste på prøvene jeg har hatt veldig bra, men når jeg leser i boka finner jeg alikevel mye som vi ikke har lært

 

Høres ut som du kan Visual Web bedre enn meg, med bakgrunn som fotograf kan jeg Photoshop ut og inn for alle mulige oppgaver innen grafikk, og flash animasjoner har jeg heller ingen problem med, men programmeringen er et helvette (ja, det er det som skjer når man får tildelt plassen bakerst i rommet hvor man kan sove ubemerket)

 

Har noen i klassen som er rimelig drevet med programmet som jeg tenkte jeg skulle spørre om kunne hjelpe meg med å lage små og enkle program som vi kan få bruk for.

 

Kan laste opp det jeg kommer ut med i morgen. Vi får vel etter alt å dømme nøyaktig den samme forberedelsesdelen, så om vi kunne utvekslet litt tanker og koder i morgen hadde det vært fett.

 

Det jeg ser for meg er at de bygges opp på samme måte som tidligere eksamener (Vår tentamen) og der hadde man med litt kreativ tankegang kunne skjønne at det var en bilkalkulator eller handleliste vi skulle lage.

 

Hehe ja programmeringen går nogenlunde greit, men min lærer pirker på alt så det gjelder å ha tunga rett i menn, men får håpe eksamensoppgavene er relativ enkle :) Det største jeg har problemer med er alt av sånn frameset og table og slike ting, men forhåpentligvis får vi ikke dette.

Men ja, vi kan ta det fra forbredelsearket imorgen ;)

Lenke til kommentar

Hei, kom opp i IT2 eksamen skriftlig og får i morgen utlevert forberedelsesark.

 

Noen her inne som også har eksamen og som er gira på å dele litt tanker i morgen ang forberedelsene og hva dere tror vi kan komme til å få?

 

Har nå en kalkulator som legger sammen, trekker fra, dividerer og multipliserer, en annen kalkulator, gjestebok og that's it. Burde vel lære meg å lage spørreskjema før jeg skal opp.

 

 

Marius

 

 

 

 

 

Heisann!

 

Slenger meg gjerne på diskusjonen. Fin om du kunne laste opp/sende det du tror vi får om til mailen min: [email protected]. Ville vært veldig takknemlig ovenfor alt!

 

 

 

Denne eksamenen er veldig avgjørende for meg karaktermessig. Mye av framtiden som avhenger av denne prøven

 

Mvh Andreas

Lenke til kommentar

Hei, kom opp i IT2 eksamen skriftlig og får i morgen utlevert forberedelsesark.

 

Noen her inne som også har eksamen og som er gira på å dele litt tanker i morgen ang forberedelsene og hva dere tror vi kan komme til å få?

 

Har nå en kalkulator som legger sammen, trekker fra, dividerer og multipliserer, en annen kalkulator, gjestebok og that's it. Burde vel lære meg å lage spørreskjema før jeg skal opp.

 

 

Marius

 

 

 

 

Heisann!

 

Slenger meg gjerne på diskusjonen. Fin om du kunne laste opp/sende det du tror vi får om til mailen min: [email protected]. Ville vært veldig takknemlig ovenfor alt!

 

 

 

Denne eksamenen er veldig avgjørende for meg karaktermessig. Mye av framtiden som avhenger av denne prøven

 

Mvh Andreas

 

Kom opp jeg også, tar gjerne imot tips! sliter endel med programmering ikke helt sikker hvor jeg skal starte å lese eller hva jeg skal øve på

Endret av Zakoman
Lenke til kommentar

Hei. Kom opp IT 2 jeg også.

Etter å ha sett forberedelsesdelen tror jeg at den blir:

oppgave 1 - lage en topp-banner til nettsiden. Der skal navnet til stevnet og bilder av fly være sentrale. Det skal sikkert også ligge en flylyd i bakgrunnen.

 

Oppgave 2 - lage en enkel omregningkalkulator. For eksempel fra fot til meter, eller fra km/t til knopp/t. Dette på grunn av at fly osv bruker slike verdier.

 

Oppgave 3 - (litt usikker på denne) Her tror jeg det enten blir en quiz av noe slag. Kanskje om flyklubben eller fly generelt. Eller så tror jeg det kan være et påmeldingsskjema der du kan melde deg på stevnet med ditt fly eller bare som publikum.

 

Oppgave 4 - dokumentasjon...

Lenke til kommentar

Heisan,

kom opp i IT2-eksamen jeg og... (fuck!!)

Hvis en av oppgavene blir å lage et påmeldingsskjema hadde det vært fint om noen hadde et eksempel på det som dere kunne legge ut her, har ikke lært det i timen.

 

Ellers lurer jeg på om det er noen andre enn meg som har lærere som ikke er i nærheten av å ha den kompetansen som kreves i dette faget. Læreren jeg har hatt i år kan nemlig ikke en dritt om programmering, eller noe som helst fagrelatert egentlig. :(

Utrolig frustrerende siden jeg ikke får til programmeringen uten hjelp.

Lenke til kommentar

Skjekk ut forrige Eksamen om båt, blir nok mye av det samme - distanse, tid osv.

 

 

 

Ja. Eller buksebutikkeksamen fra våren eller høsten 2008 blir vel også eventuelt.

For eksempel når det gjelder billettberegning eller lignende.

 

RIMELIG sikker på at vi får i oppgave å lage en slags beregningsoppgave med radioknapper. Noen som har noen lignende oppgaver å sende til [email protected]?

Lenke til kommentar

Se her ja, enda en tråd :-D

 

Vel, jeg tror karen her oppe gjettet relativt bra..

 

Vil gjerne gi mine forslag, mye basert på det du skrev.

 

oppgave 1 - lage en topp-banner til nettsiden. Der skal navnet til stevnet og bilder av fly være sentrale. Kanskje også en animasjon av et fly som flyr over. Det skal sikkert også ligge en flylyd i bakgrunnen, kanskje også mulighet for å mute denne lyden.

 

Oppgave 2 - lage en enkel omregningkalkulator. For eksempel fra fot til meter, eller fra km/t til knopp/t. Dette på grunn av at fly osv bruker slike verdier. Tror kanskje det blir et program for å regne ut scoren fra konkurranseflyging, men omregningskalkulator høres også riktig ut.

 

Oppgave 3 - Påmeldingskjema er veldig aktuelt. Det som også kan være aktuelt, blir å lage en enkel nettside, med navigasjonsbar. Altså et lite bildegalleri, en "om oss"-side og en forside eventuelt. Det står klart og tydelig at du kommer til å få noe utforming av nettside, er ikke noe point i å se krypisk på det. Helt sikker på dette punktet - det blir noe med utforming av en nettside. Banner, video, lyder. Tipper hele oppgaven går rundt den nettsiden.

 

Oppgave 4 - dokumentasjon..

 

Videre kan det være til hjelp om vi hadde brainstormet litt rundt hvordan man utfører de forskjellige.. Kom med innspill - jeg er spesielt nysgjerrig på hvordan dere hadde lagt opp dokumentasjonsdelen. Noen som har noen maler?

 

- Lasse

 

Edit: Når jeg tar en titt på fjorårets eksamen, tror jeg den vil bli VELDIG lik årets. Veldig!

Endret av Lasse1991
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...