Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Eksamen Informasjonsteknologi 2


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Tenkte det kunne være greit med en tråd for de som kom opp i IT2 eksamen. Folk kan legge ut kjekke eksempler eller applikasjoner som kan være nyttig for eksamen. Ta gjerne med eksempler på kode som også er relevant =)

 

For min del så har jeg gått igjennom de fleste tidligere gitte oppgavene, som har vært veldig greie til nå, hvordan øver dere til eksamen?

 

Jeg legger til en liten og nett kode som var veldig grei å kunne på heldagsprøven vi hadde i år:

 

På heldagsen fikk vi beskjed om å tegne en bar som økte med antall spørsmål:

var statestikkBar:Shape = new Shape();
addChild(statestikkBar);

//Funksjonen som lager en oversikt over antall forsøk
function tegnStatestikk() {
//Deklarerer de variablene som trengs og regner ut prosent.
var barFarge:uint = 0x006633;
var prosentMod:Number = Math.round(antallGjettinger / 10 * 100);
//Her benyttes en variabel som ble laget tidligere.
//Vi bestemmer hvor tykk border skal være, farge og alpha
statestikkBar.graphics.lineStyle(1, 0x000000, 1);
statestikkBar.graphics.beginFill(barFarge);
//Hvor baren skal ligge på stage
statestikkBar.graphics.moveTo(123.5, 337.5);
//Hver gang funksjonen blir kjørt øker X koordinaten med antall prosent
statestikkBar.graphics.lineTo(123.5 + prosentMod, 337.5);
statestikkBar.graphics.lineTo(123.5 + prosentMod, 327.5);
statestikkBar.graphics.lineTo(123.5, 327.5);
statestikkBar.graphics.endFill();
}

Da får du en bar som beveger seg i Y retning

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også kommet opp i IT2 eksamen, og jeg må si jeg håper virkelig vi ikke får noe fra eksemplet ditt, er det der virkelig pensum? For vi har isåfall ikke gått igjennom noe av det i det hele tatt! (Vi har dog lært å lage stolper, men på en helt annen måte!)

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Hvilken bok benytter dere?

 

Bruker "IT2 - programmering av dynamiske websider i C#, Visual Web Developer". Det over hørtes jo fornuftig ut, da vi faktisk har lært det du nevner i første post, men bare på en annen måte.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar

Noen som vet om det blir lagt vekt på objektorientering? Kanskje overkill på slike små oppgaver, men.

 

Kom selv opp i IT2. Har 6'er i faget, men litt usikker på eksamen. Jeg programmerer jo på fritiden, og mener jo blant annet at boken lærer bort dårlig kodestruktur, usikker kode osv., så det blir litt om jeg skal følge hva jeg tror sensor er på jakt etter, eller gjøre det skikkelig. (Jeg vet det høres arrogant ut, og det er ikke meningen).

 

Og så den stygge dokumentasjonsbiten, da. :(

Lenke til kommentar

Jeg gjorde som jeg ville på heldagsen, da fikk vi en gammel eksamensoppgave. Jeg dreit i hva boka ville si og kodet slik som jeg mente var best både struktur og selve kodingen. Har 6'er i faget og fikk det på heldagsen, så det må være greit å gjøre ting på sin egen måte.

 

Læreren vår sier at vi ikke vil få noe som har med OOP å gjøre og at det ikke er relevant for eksamen =)

Lenke til kommentar

Synes forberedelse delen ga oss lite informasjon, egentlig.. Noen her som kan hjelpe en stakkar med noen kodeforslag etc. av hva folk tror kommer til å havne på eksamen? Læreren klassen min har er så lite til hjelp som det går ann, ettersom han knapt kan faget selv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...