Gå til innhold

Medlemmer i ungdomsorganisasjoner/partier!?


  

24 stemmer

  1. 1. Hvilken organisasjon er du medlem i ?

    • Sosialistisk Ungdom (SU)
      3
    • ATTAC
      2
    • Unge Høyre (UH)
      8
    • Norges Kommunistiske Ungdomsparti (NKU)
      0
    • Kristelig Follkepartis Ungdom (KFU)
      1
    • Ungdom mot EU
      5
    • Senterungdommen
      1
    • Raud Ungdom (RU)
      2
    • Natur Og Ungdom
      4
    • Arbeidernes Ungdomsfylking (AUF)
      1
    • Fremskrittspartiets Ungdom (FpU)
      4
    • Grønn Ungdom (GU)
      0
    • Liberalistisk Ungdom (LibUng)
      1
    • Unge Venstre (UV)
      1
    • Ungkommunistene i Norge (UngKom)
      1
    • Palestinakomiteen
      0


Anbefalte innlegg

Lurer bare på om hva den politiske ungdommen i Diskusjon.no er medlem i. Jeg skrev opp alle jeg fant og visste om, hvis det er noe du savner bare si i fra.

 

Om du er medlem i fler organisasjon/partier så er det bare å å krysse av, men ikke velg flere bare for moroskyld. Begrunn gjerne hvorfor du er medlem i orginasjonen(e). Og hvilken sak du er meste opptatt av.

 

Da kan jeg starte:

Jeg er medlem i ATTAC og SU, fordi jeg er anarkososialist. I ATTAC Vestfold er jeg/vi veldig opptatt av Coca Cola. Vi boikotter Coca Cola pga paramilitære handlinger i Colombia og uttørking av stammer i India.

I Larvik SU er jeg/vi opptatt av kollektivtransporten i larvik. Den er for dyr og aldri på bussholdeplassen i tide.

Endret av Anarkorken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er medlem i Bodø/Nordland Unge Høyre.

 

Hvorfor Unge Høyre?

Ble selv aldri interessert i politikk før jeg var rundt 17 år. Allerede da viste jeg at det fantes et parti som het Arbeiderpartiet og FRP, mer viste jeg ikke. Har vært til dels interessert i enkeltsaker pga familien min alltid har snakket om ditt og datt over matbordet. Så jeg spurte her på forumet hvordan man kan komme med politiske ideer, og på oppfordring fra dette forumet var ungdoms partiarbeid den beste veien å gå.

Jeg begynte å lese som smått på ungdomspartienes hjemmesider og takket glatt nei til de som støttet sidemålsundervisning. Da jeg fant ut at eneste lokale aktive ungdomsparti som ikke støttet sidemål var Unge Høyre her i Bodø sende jeg uheldigvis mail til fylkeslederen for UH her i Nordland. Daværende politiske leder for Nordland Unge Høyre inviterte meg med åpne armer som observatør til deres årsmøte som skulle være kommende helg. Jeg trappet opp på hotellet de var på og ble åpenbart av deres politiske ideologi og ståsted.

 

Men kanskje den aller største grunnen til jeg fortsatte i UH var pga Unge Høyres mulighet til å påvirke moderpartiet.

De beste eksemplene er fra Narvik/Bergen UH som har fått igjennom et par saker innen skole/utdanning som nå står på moderpartiets stortingsprogram. Pga jeg kan se at å arbeide innen organisasjonen UH for jeg muligheten til å komme frem med saker som kan, avhengig av hvilke saker, bli moderpartiets politikk.

Har allerede fått banket igjennom to saker på Fylkesnivå i Unge Høyre, nå gjenstår det bare å få dem til sentralt hold i UH før den eventuelt går til moderpartiet. :w00t:

Men masse enkeltsaker fra hele Nordland UH sendes også til Nordland Høyres årsmøte for videre behandling.

 

Men har også blitt tiltrodd to verv i Nordland UH, sitter i arbeiderutvalget og som fylkestyremedlem.

Har også sittet i resolusjonskomitet til årsmøtet for Nordland Høyre, samt at jeg til våren av skal sitte i valgkampkomite i Bodø Høyre fram til kommunevalget. :D

 

Hvilke saker er jeg er opptatt av;

 

Mine hjertesaker er for det meste skole/utdanning, regional vekst, samt enkeltsaker.

av regionale saker jeg bryr meg om så er det utviding av Nordlands banen fra Fauske til Narvik, oljeboring i Lofoten/Vesterålen, samt forsvarets hovedflybase må bli lokalisert og plassert i Bodø.

Av lokale saker er det ikke stort egentlig, eneste er en forbaskede fraværsordning som Bodø har vedtatt, sette oppbyggning av et kulturhus på stedet vil, samt få den militære flybasen til Bodø pga vi kan tape potensielt over 5000 arbeidsplasser om den forsvinner..

 

Edit: La til litt mere skriblerier

Endret av ole_marius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Palestinakomiteen da? Sitter i styret i byen jeg bor i, og trives godt med det :)

 

Er medlem i Palkom fordi jeg har fått nok av Israels umenneskelige politikk ovenfor palestinerne. Særlig ved Gaza-krigen sist jul rant begeret over. Jeg har lest endel historie om Palestina før, under og etter opprettelsen av staten Israel i 1948 (da mellom 7 og 800.000 palestinere ble flyktninger, og rundt 500 palestinske landsbyer ble jevnet med jorda av israelske styrker). Og jeg har engasjert meg endel i aktivisme her, delt ut løpesedler for boikott av Israel osv. Bidrar med mitt til å få et aktivt lag med mye bra aktivitet, det er bra folk, kreativitet og samarbeid med andre.

Lenke til kommentar

Jeg er medlem i Akershus/Bærum Unge Høyre.

Ikke kom med "ja, du er fra Bærum og seff med i UH ellers hadde du vel mistet arven" Tull.

Mamma og pappa har alltid vært opptatt av politikk og vi har alltid diskutert forskjellige saker.

Min interesse startet vel da jeg var 17år og hadde samfunnskunnskap på videregående.

Siden vi hadde diskutert mye enkelte politiske saker så trodde jeg at jeg hadde ett bilde av hva foreldrene mine stemte. De ville ikke fortelle meg det, fordi de ville at jeg skulle funne ut hvor jeg sto politisk sett på egenhånd.

Jeg trodde foreldrene mine var på ett sted mellom venstre og ap.

Så var litt i tvil på hvordan de ville reagere når jeg fortalte at jeg hadde meldt meg inn i Unge Høyre, men det viste seg faktisk at min far hadde vært nestleder i Oslo unge høyre i flere år. Mens min mor ligger på ett sted mellom høyre og venstre.

Så det er ikke umulig at jeg har blitt noe påvirket når vi har diskutert enkelt saker, men i bunn og grunn var dette noe jeg fant ut av helt på egenhånd.

 

Edit: Haha, ole_marius, jeg var på skoleringsgruppe med deg på Landskonferansen :p

Endret av PatSharpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...