Gå til innhold

[Løst] Hvilke Sennheiser passer for meg?


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter et nytt headset med god bass. Jeg har hatt KOSS portapro før, men har mistet disse og trenger et nytt. Jeg synes disse lekket for mye lyd inn og ut (siden de var åpne), så nå er jeg ute etter et lukket set. De skal brukes til musikk (div. metal) og film, og jeg vil bruke rundt 500kr. Jeg skal bruke dem til PC og mp3-spiller.

 

Jeg har sett på disse (Sennheiser virker som et sikkert valg):

 

Sennheiser HD228

Senneheiser PX 200

Sennheiser PX 100-II

 

Noen som har anbefalinger, eller som vet forskjellen på disse? (HD 228 skal ha "excellent bass" ifølge siden deres.)

 

Noen som har/har prøvd HD 238? Det står i en test at disse er så tungdrevne at man ikke får opp volumet noe særlig. Er dette et problem?

 

Edit: Så nå at PX 100-II var et åpent headset og vil dermed ikke være så relevant.

Edit2: Har nå lest test av HD 228 der bassen blir slaktet. Er nå i litt tvil om hvilket headset jeg skal velge. Noen anbefalinger (gjerne andre merker enn Sennheiser også)?

Endret av Oddybody
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok sannsynlig, men jeg personlig liker ihvertfall dårlig tanken på å gå rundt offentlig med noen svære DJ-klumper på ørene.

Forøvrig var jeg så fornøyd med PX100 at jeg kjøpte et sett å ha i reserve :p

PX100-II kjenner jeg ikke til, men jeg antar det er mye likt. Ser litt mer solid ut, selv om jeg aldri har klart å ødelegge mine. Hvis du har en hifi-butikk i nærområdet kan du alltids ta deg en tur og høre om det er mulig å få prøve det de har.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte PX 200-II og er så misfornøyd at jeg kommer til å benytte meg av angreretten. Lyden er god den, men den mangler dybde. Sammenlignet med PortaPro er den i mine ører pinglete. PX 200-II var imidlertid mye skarpere og klarere på diskant og mellomtone der PortaProen er mindre definert.

 

Det jeg er på jakt etter er et headset som tar det beste fra hver av disse...til ca 500,- og uten 50 meter ledning (overdrev der, men er upraktisk å ha en meter ekstra ledning i lommen). AKG 518 DJ skal være bra, men det er 2,5 m ledning på dem...

 

Edit: Leste nettopp at det er avtakbar ledning på dem (noen som kan bekrefte dette?), så da blir det kjøp av AKG ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...