Gå til innhold

Laptop på lange turer -- verdt bryet?


Anbefalte innlegg

Det kryr av internettkafeer.

 

Det er bare i Norge det ikke finnes sånne.

Joda de finnes også i Norge, men de har alle infiserte PC-er som man ikke bør taste inn passord via. Man bør heller ikke koble noe med USB eller minnekort til slike pc-er for da spres virus via disse.

 

De vil ofte også mangle programmer man gjerne vil bruke.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tar alltid med min bærbare (for tiden en Dell ved navn Bjarne7 ;-) )når jeg drar på tur men det er fordi jeg bruker internet aktivt i planleggingen av turer - jeg laget Google kart, markerer restauranter som kan være verdt et besøk osv. Og jeg bruker den bærbare som backup for alle bildene jeg tar, oppdaterer bloggen etc.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skal ha med meg en liten netbook på interrail i sommer. Har sett at det er wifi på de hotellene vi har bestilt plass på, og det er alltids kjekt å kunne sjekke litt på nettet om de stedene vi skal til og å kunne reservere plass dit vi skal. Dessuten er det mange restauranter som har gratis wifi om det ikke finnes der man overnatter. Har også lastet ned diverse reiseguider og annet lesestoff som kan være kjekt å ha under reisen. Den veier jo ikke mer enn endel brosjyrer.

 

Skal ikke akkurat bruke ferien til å surfe på PC, men siden jeg har en netbook synes jeg det kan være "kjekt å ha" på turen. Og det er også OK å kunne sjekke VG og lokalavisen innimellom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...