Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PXE-E61 Media Test Failure - Operating System not found


Anbefalte innlegg

Hei

 

Har en Acer Aspire 5930G laptop jeg har problemer med. Når jeg skrur på PCen lager den noen "biipelyder" i noen sekunder og alt jeg får opp er en tekst som sier:

 

"PXE-E61: Media Test failure, check cable

PXE-M0F: Exiting PXE ROM

Operating System not found"

 

Formaterte PCen for ca. en uke siden, og den funket helt fint i går natt.

Etter som jeg forstått er det harddiscen som er synderen. Har prøvd å ta den ut og inn igjen, stramme skruene og sørge for at den sitter skikkelig i, men det funket ikke.

 

Er det noen som har noen forslag på løsninger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om det er feil på filer eller mbr kan det fixes med Windows CD-rom.

Om det er myk feil på disken (magnetisk, skadde sektorer) kan det ofte fixes med HDD Regenerator.

Om disken er fysisk skadet er det bare å kjøpe ny. Har selv reinstallert både Fujitsu og Ibm med oem-lisensen fra klistremerket, og det burde vel funke med Acer også om du får tak i riktig CD.

Om du kjører recovery og ny installasjon med alt + F10, og det funker, så er ikke disken fysisk skadet.

Lenke til kommentar

Hvor gammel er maskinen ?

Er det mindre enn 5 år siden den ble kjøpt, så kan du reklamere på den.

(under forutsetning av at det var et forbrukerkjøp)

 

Den er 1 og et halvt år. Men garantien gikk vel bort når jeg skrudde opp underdekslet for å se om disken satt ordentlig i?

 

Uansett, takker for svar, skal prøve litt til før jeg kjøper ny. Det å sende på reperasjon tar vel minst 3 uker basert på tidligere erfaringer, og da man skal reise i 3 uker og driver med fotografering, så er vel det uaktuellt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...