lysbryter Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 I over et halvt år har jeg hatt problemer med at venner på Facebook blir slettet. Og ja, jeg er sikker på at det ikke er de eller jeg som aktivt fjerner hverandre, bevisst eller ei. Både familie, samboer, kolleger, tidligere skolekamerater etc. er rammet, tilsynelatende vilkårlig. Jeg har også opplevd at kommentarer til statusoppdateringer, bilder etc er blitt slettet (gjerne sammen med av vedkommende fjernes som venn). Enkelte venner er sikkert lagt til på nytt 20 ganger, men etter kort tid (fra timer til dager) blir de igjen fjernet. Jeg har nå ca 840 venner, og det ser ikke ut til at jeg "får lov" til å ha flere. Jeg har endret passord flere ganger, slettet alle tilknyttede applications, fjernet tilknytning til Google-konto etc., men uten hell. (Noe jeg stusser litt over er at uleste mailer fra Facebook fremdeles av og til lar seg slette i Gmail-boksen, selv om jeg har slettet tilknytningen mellom Facebook og Gmail.) Facebook-support er ikke-eksisterende (?). Det eneste jeg kan finne er FAQs og brukerdiskusjoner - ingen av de har gjort meg noe klokere. [email protected] fungerer ikke. Jeg sendte en mail til [email protected], som skal brukes hvis man har fått kontoen sperret, men ikke overraskende har jeg ikke fått noe svar på mitt spørsmål derfra heller. Har andre vært borti dette problemet, og har noen tips til fremgangsmåte for å komme ut av uføret?
mistercartman Skrevet 26. mai 2010 Skrevet 26. mai 2010 Hei. Jeg har ikke vært borti omfattende sletting slik du viser til, men jeg har vært borti at antallet venner svinger både opp og ned, uten forklaring. Begynte å følge med på dette når jeg la merke til at tallet sank. Tenkte da at noen sikkert hadde fjernet meg, og det får jo være vel og bra. Men så plutselig steg venneantallet uten at jeg hadde gjort noe. Snodige greier, men jeg gidder ikke sjekke nøyaktig hvem som faller ut og inn. Værre for deg som mister familie og samboer 840 venner burde ikke være noe problem. Et par jeg kjenner har vel 3-4000 venner (Facebookvenner.....), og det går helt fint.
lysbryter Skrevet 26. mai 2010 Forfatter Skrevet 26. mai 2010 Venneantallet kan svinge naturlig dersom noen f.eks. deaktiverer/reaktiverer kontoen sin, og at noen faktisk med viten og vilje fjerner deg som venn. Men hos meg er det som du skjønner litt annerledes.
lysbryter Skrevet 2. juni 2010 Forfatter Skrevet 2. juni 2010 Noen som vet om det i det hele tatt er mulig å komme i kontakt med noen som helst form for brukerstøtte på Facebook?
lysbryter Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Skrevet 22. juni 2010 (endret) Endelig fant jeg skjema for innrapportering av feil i forbindelse med vennelister: Facebook-skjema Endret 23. juni 2010 av lysbryter
lysbryter Skrevet 30. november 2010 Forfatter Skrevet 30. november 2010 ...men etter sikkert 10 seriøse, høflige og grundige bug reports er problemet fremdeles det samme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå