Gå til innhold

Veldig ustabilt nett fra GET.no


Anbefalte innlegg

Hepp!

 

Har nett og kabel-TV fra GET og det har fungert strålende i månedsvis, men nå i forrige uke bestemte det seg for å gå helt bananas med å koble fra typisk en gang i timen. Var i kontakt med GET kundeservice og der var svaret at det kunne ta fint en uke før noen begynte å se på problemet, og de fikk ikke gjort så mye mer siden de mente alt var fint og flott.

 

Har satt opp overvåking av linjen og ligger på 2.5% nedetid, forsåvidt ikke mye men noen minutter hver time blir fort merkbart/frustrerende.

 

Fikk forsåvidt tak i følgende logg fra modemet, så jeg er litt skeptisk til at alt fungerer så bra som kundeservice mener ;)

 

Log

This page provides important information that can be used to resolve problems with your cable modem.

 

 

Time Level Description

Tue May 25 18:40:49 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...

Tue May 25 18:40:17 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...

Tue May 25 18:27:50 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

Tue May 25 18:27:37 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...

Tue May 25 18:27:05 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...

Tue May 25 18:16:19 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

Tue May 25 18:16:04 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...

Tue May 25 18:15:32 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...

Tue May 25 16:14:26 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

Tue May 25 16:14:13 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out

Tue May 25 16:14:02 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...

Tue May 25 16:13:30 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...

Tue May 25 15:40:26 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

Tue May 25 15:40:11 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...

Tue May 25 15:39:39 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...

Tue May 25 15:14:52 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

Tue May 25 15:14:41 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out

Tue May 25 15:14:19 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...

Tue May 25 15:13:46 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...

Tue May 25 13:36:15 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

Tue May 25 13:36:02 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out

Tue May 25 13:35:34 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...

Tue May 25 13:35:02 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...

Tue May 25 13:21:24 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

Tue May 25 13:21:14 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out

Tue May 25 13:20:56 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...

Tue May 25 13:20:24 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...

Tue May 25 11:08:43 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

Tue May 25 11:08:30 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out

Tue May 25 11:08:07 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un...

Tue May 25 11:07:35 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...

Tue May 25 10:18:22 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.

 

 

 

Noen tips til hva som kan være synderen, evnt hvordan jeg bør legge det frem? ;)

 

PS: Morsom sidenotis, jeg får full tilgang til modemet så lenge linjen er nede, når linjen er fungerende igjen får jeg beskjed om at featuren er stengt av.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Videoannonse
Annonse

Nå er det en stund siden men jeg *tror* at du får tilgang på modem-log når modemet ikke har tilgang på GETs nett, eller akkurat har bootet, når den er oppe forsvinner tilgangene til loggene.

 

Etter litt prat med Kundeservice ble det akseptabelt, men jeg gikk i sin tid over til Telenors VDSL da det med OBOS-rabatt ble rimeligere.

Lenke til kommentar

Vi har samme problem som beskrives og har GET. Kundeservice sier det er mange i vårt område som har samme problem spesielt ettermiddag/kveld og helg.

 

Men de jeg bor med mener det problemet er mer tilstede når jeg er logget på med min relativt godt fungerende laptop. Er det noen som har noen ide om dette kan stemme og eventuelt hva jeg kan gjøre? Er litt slit å feilsøke da nettet bare faller ut et par ganger i timen.

Lenke til kommentar

Nå har jeg byttet DNS, gjenstår å se hvordan det blir.

 

Men en morsom ting: Når jeg nå skrudde på dataen (har skrevet på mobil hittil i forumet), og deretter åpnet chrome, så falt nettet ut med en gang. Akkurat da kommer en jeg bor sammen med og forteller at han tror det er hans feil denne gangen, han hadde åpnet chrome og da falt nettet ut. Dette kan jo være tilfeldig, men vi har i alle fall konvertert til firefox midlertidig :)

Lenke til kommentar

Argh,

Begynner å bli VELDIG lei get nå.

De sliter tydeligvis mange steder, se f.eks denne driftsmeldingen

 

Det er mildt sagt provoserende at de skriver: "Get jobber kontinuerlig med å utbedre og bygge ut nettet, slik at du som kunde vil kunne bruke Internett på en enda mer optimal måte. Denne utbedringen vil være ferdig i nærmeste fremtid". Denne meldingen er lagt ut i midten av juni. Altså snart ÅTTE måneder siden.

Samme melding finnes for en drøss postnummer i Oslo.

 

Hva gjør man egentlig med slikt, det er vel null vits i å klage til Get antar jeg?

Lenke til kommentar

Argh,

Begynner å bli VELDIG lei get nå.

De sliter tydeligvis mange steder, se f.eks denne driftsmeldingen

 

Det er mildt sagt provoserende at de skriver: "Get jobber kontinuerlig med å utbedre og bygge ut nettet, slik at du som kunde vil kunne bruke Internett på en enda mer optimal måte. Denne utbedringen vil være ferdig i nærmeste fremtid". Denne meldingen er lagt ut i midten av juni. Altså snart ÅTTE måneder siden.

Samme melding finnes for en drøss postnummer i Oslo.

 

Hva gjør man egentlig med slikt, det er vel null vits i å klage til Get antar jeg?

 

Den meldingen har stått der så lenge jeg kan huske. Tidligere pleide de å ha en sluttdato på den, men etter en stund innså de hvor idiotisk det så ut. La oss gjerne vite hva de sier hvis du velger å klage :thumbup:

Lenke til kommentar

Nå har jeg byttet DNS, gjenstår å se hvordan det blir.

 

Men en morsom ting: Når jeg nå skrudde på dataen (har skrevet på mobil hittil i forumet), og deretter åpnet chrome, så falt nettet ut med en gang. Akkurat da kommer en jeg bor sammen med og forteller at han tror det er hans feil denne gangen, han hadde åpnet chrome og da falt nettet ut. Dette kan jo være tilfeldig, men vi har i alle fall konvertert til firefox midlertidig :)

 

Ble det bedre etter du byttet dns?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå har jeg byttet DNS, gjenstår å se hvordan det blir.

 

Men en morsom ting: Når jeg nå skrudde på dataen (har skrevet på mobil hittil i forumet), og deretter åpnet chrome, så falt nettet ut med en gang. Akkurat da kommer en jeg bor sammen med og forteller at han tror det er hans feil denne gangen, han hadde åpnet chrome og da falt nettet ut. Dette kan jo være tilfeldig, men vi har i alle fall konvertert til firefox midlertidig :)

 

Ble det bedre etter du byttet dns?

 

Nei, dessverre :(

 

GET.no får det ikke til på Sinsen tydeligvis. Skulle ønske de kunne si noe mer om hvor lenge det kommer til å være sånn. Vi vurderer i alle fall å bytte leverandør. Men kanskje få tilsendt nytt modem først, bare for å ha testa det lizzzm.

Lenke til kommentar
GET.no får det ikke til på Sinsen tydeligvis. Skulle ønske de kunne si noe mer om hvor lenge det kommer til å være sånn. Vi vurderer i alle fall å bytte leverandør. Men kanskje få tilsendt nytt modem først, bare for å ha testa det lizzzm.

 

Får det ikke til her jeg bor heller, ser det ut som. Byttet modem for en uke siden, men hadde samme problemene etter å ha byttet ut samtlige kabler, modem og splitter :dontgetit:

 

 

Edit: Ringte dem igjen, og mannen på support sa nok en gang at de ikke så noe galt med modemet vårt. Etter litt frem og tilbake satt han opp overvåkning av modemet, og ba meg ringe tilbake om en uke. Etter 10 minutter ringte han meg opp og sa at de sender en tekniker, for noe var helt klart galt med signalet. Blir spennende :)

Edit2: Neida, her var nettet helt perfekt. Fine signaler, og teknikeren hadde ingen anelse om hva disse modemloggene skulle bety. Han antydet også at modemloggene var irrelevante hvis jeg var koblet gjennom router når jeg hentet dem(!)

Endret av w0bni
Lenke til kommentar

Sinsen ja..

Testet med et postnummer der, og fikk denne driftsmeldingen.

Startdato 29.12.2010

Enkelte kunder i dette området kan oppleve redusert kapasitet på tjenesten bredbånd i perioder med stor pågang.

Dette kan oppleves som tregere hastighet.

 

Så det er med andre ord ingen vits i å håpe på at Get kommer til å gjøre noe hos meg med det første. Har bare vært sneglefart i 7-8 måneder.

Nettverksspill er tilnærmet meningsløst på kvelden mellom 19 og 23, latency varierer da typisk mellom 50 og 350ms til de beste servere.

 

"Get, for deg som kan bruke ISP'en som unnskyldning til at du bommer".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...