Gå til innhold

Macro til Nikon D40


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Min søster som har et Nikon D40 ønsker seg et macroobjektiv som er grei til dette kamera.

 

Noen som har noen anbefalinger på et nytt eller kanskje har et konkret tips på noe brukt ?

 

Prisklasse max 2-3000.

 

Forslag og tips tas imot med takk.

 

Mvh Helge.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan potensielt se etter AF-S 60mm f/2.8 micro på bruktmarkedet, nypris ligger på litt i underkant av 4.500, men det skjer at de dukker opp til rundt 3000 på bruktmarkedet. Eventuelt se hva Sigma har.

 

Edit:

Eventuelt AF-D 60mm, får ikke autofokus på D40 da; men for makro betyr det veldig lite da autofokus er svært lite anvendelig til dette formålet.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Det er ikke autofokus i D40, det må være det i objektivet.

 

Ja det var det jeg trodde.

 

 

Quote :"Eventuelt AF-D 60mm, får ikke autofokus på D40 da; men for makro betyr det veldig lite da autofokus er svært lite anvendelig til dette formålet."

 

Men en vil vel få autofokus med dette objektivet ?,AF betyr vel innebygget autofokus ?

 

Hehe mye mulig jeg misforstår totalt her.

 

Mvh Helge.

Lenke til kommentar

Det er ikke autofokus i D40, det må være det i objektivet.

 

Ja det var det jeg trodde.

 

 

Quote :"Eventuelt AF-D 60mm, får ikke autofokus på D40 da; men for makro betyr det veldig lite da autofokus er svært lite anvendelig til dette formålet."

 

Men en vil vel få autofokus med dette objektivet ?,AF betyr vel innebygget autofokus ?

 

Hehe mye mulig jeg misforstår totalt her.

 

Mvh Helge.

 

 

Med AF-D får du ikke autofokus på D40. Objektivet støtter autofokus, men kun om kamerahuset har dette innebygd, noe D40 ikke har. Da må du ha AF-S (dvs objektiv med innebygd fokusmotor).

Lenke til kommentar

Det er ikke autofokus i D40, det må være det i objektivet.

 

Ja det var det jeg trodde.

 

 

Quote :"Eventuelt AF-D 60mm, får ikke autofokus på D40 da; men for makro betyr det veldig lite da autofokus er svært lite anvendelig til dette formålet."

 

Men en vil vel få autofokus med dette objektivet ?,AF betyr vel innebygget autofokus ?

 

Hehe mye mulig jeg misforstår totalt her.

 

Mvh Helge.

 

 

Med AF-D får du ikke autofokus på D40. Objektivet støtter autofokus, men kun om kamerahuset har dette innebygd, noe D40 ikke har. Da må du ha AF-S (dvs objektiv med innebygd fokusmotor).

 

Ok takk for oppklaringen,da er jeg straks litt mer opplyst :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...