Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Mengde proteiner kroppen trenger


Joffii

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Shaken kan inntas som et mellommåltid, eller... Egentlig når som helst på dagen.

 

Husk på at kroppen kan maks ta opp 30g protein hver 2-3 time så om du spiser mer enn 30g proteiner til hvert måltid vil de omdannes til energi i form av glukose.

 

For å være ærlig skjønner jeg ikke hvor dette tullet kommer fra, og det er faktisk utlovet en belønning på 10.000 dollar til den personen som kan dokumentere at så er tilfelle. Kroppen tar faktisk opp 95-98% av alt proteinet du spiser, noe det ekstreme eksemplet med såkalte ”protein-pulse” studier der opptil 200g protein ble inntatt i kun ett måltid, viser. Vi kan også nevne studier som viser at vi er genetisk programmerte til å reagere bedre på færre men større aminosyrepulser sammenlignet med helt jevne nivåer. Det vil si at om du inntar små proteinmåltider kontinuerlig vil du ha konstant høye nivåer av aminosyrer i blodomløpet, og kroppen vil da øke oksidasjonen (bruke dem som energi) og nedregulere proteinsyntesen. Kanskje er dette årsaken til at et nyere studie utført ved Universitetet i Oslo viste bedre økninger i muskelmasse i forsøksgruppen som spiste 3 store måltider kontra 6 mindre måltider.

 

Slutt å si sånt tull.

Lenke til kommentar

Nå tar jeg protein shake av typen Whey Tech for å få et sår til å gro fortere, bør jeg kanskje ta flere små shaker om dagen da ? Eller holde meg til en 22-44g protein shake ?

 

Og det er samme om det er på tom eller full mage?

 

Trener ingenting og får nesten ingen mosjon pga dette såret btw.

Lenke til kommentar

Ta den rundt kl. 21. Fordøyelsen er ganske liten da, og da hjelper det godt på med enzymene som er i pulveret, så har du nok proteiner på en effektiv måte til å reparere sent på kvelden/natten.

 

Hovedtyngden av vanlig protein i mat er best å spise rundt lunchtider, da er fordøyelsen som regel best.

Lenke til kommentar

Shaken kan inntas som et mellommåltid, eller... Egentlig når som helst på dagen.

 

Husk på at kroppen kan maks ta opp 30g protein hver 2-3 time så om du spiser mer enn 30g proteiner til hvert måltid vil de omdannes til energi i form av glukose.

 

For å være ærlig skjønner jeg ikke hvor dette tullet kommer fra, og det er faktisk utlovet en belønning på 10.000 dollar til den personen som kan dokumentere at så er tilfelle. Kroppen tar faktisk opp 95-98% av alt proteinet du spiser, noe det ekstreme eksemplet med såkalte ”protein-pulse” studier der opptil 200g protein ble inntatt i kun ett måltid, viser. Vi kan også nevne studier som viser at vi er genetisk programmerte til å reagere bedre på færre men større aminosyrepulser sammenlignet med helt jevne nivåer. Det vil si at om du inntar små proteinmåltider kontinuerlig vil du ha konstant høye nivåer av aminosyrer i blodomløpet, og kroppen vil da øke oksidasjonen (bruke dem som energi) og nedregulere proteinsyntesen. Kanskje er dette årsaken til at et nyere studie utført ved Universitetet i Oslo viste bedre økninger i muskelmasse i forsøksgruppen som spiste 3 store måltider kontra 6 mindre måltider.

 

Slutt å si sånt tull.

Jajaja, rolig no så du ikke koker over her... :tease:

 

Det du skriver visste jeg ikke, og jeg har nok lest meg opp på gammel info om det du sier stemmer.

Kan du kanskje linke meg til den infoen du mener er bedre så jeg får sett dette og kanskje lære litt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...