Gå til innhold

Nettverkspluggar med "load bar"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sett mange spesielt amerikanere bruke slike klips som jeg vil kalle det holde kablene på plass, du får også 2delte plugger hvor du har bunndelen som du kan legge lederne nedi en og en så klemme på toppdelen men betraktelig dyrere.

 

som de over sier er det null problem lage kabler med vanlige plugger, går bare på teknikk.

litt vanskelig beskrive uten en kabel forran meg eller kunne vise fysisk :p men noe ala.

- avmantle en 3-4cm

- legge lederne i riktig rekkefølge mellom fingrene så bøye de litt frem og tilbake før rette ut, så sitter de støpt uten noe klips etc

- klippe de i passe avstand

- føre inni pluggen forsiktig så alle treffer sporene så litt mer makt for at alle skal treffe "bunnen"

- klemme pluggen i krympetang

- do the hustle

 

cat6 kan også være litt frusterende i starten, typisk mange sliter med er at ytterkantene bøyer seg når de prøver presse lederne inni pluggen, men blir som alt annet riktig teknikk.

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Eg har både pluggar og kabel, og har laga nokre kablar (av 20 er det 2 eller 3 som er fullt fungerande). Eg ser at eg ofte kuttar ledarane skeivt (etter å ha samla dei), og difor får eg ofte ikkje alle ledarane like langt inn. Sidan eg ser dårleg er det òg vanskeleg å sjå om dei er på plass i pluggen før eg terminerar (og kan teste).

 

Eg brukar Biltema-kabel og pluggar frå Dealextreme (som visstnok skulle vere gode AMP-pluggar), om kabel frå andre stader er betre å jobbe med tek eg gjerne mot tips. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...