Gå til innhold

Ønsker forslag til ny HTPC


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har innsett at min gamle HTPC er moden for utskiftning, og trenger i den forbindelse litt kyndig hjelp til valg av en ny en…

 

Det jeg ønsker er i korte trekk en liten, støysvak stue-PC som kan spille film i full HD.

Andre spesifikasjoner jeg ønsker er:

• S/PDIF utgang

• HDMI utgang

• Plass til optisk drev (jeg ønsker å benytte Blu-rayspilleren fra min nåværende HTPC)

• Windows 7-kompatibel (jeg har en Windows 7 Ultimate x64 Retail-lisens jeg vil benytte)

• Mulighet for å koble til Canal Digital (DVB-S og CAM) – VIKTIG!

• Fjernkontroll

• WiFi (802.11b/g/n)

 

Jeg har sett på denne: Komplett.no - Asrock Nettop ION330HT Atom C330 - Sort, og kommet frem til at denne støtter alle mine ønsker med unntak av parabol-delen. Men det går kanskje an å sette inn et DVB-S-kort i den?

 

Håper at dere kan hjelpe meg.

 

PS: Jeg kan godt sette sammen løse komponenter selv, men trenger da en (KOMPLETT) liste over komponenter jeg behøver! :-P (Jeg har mistet totalt oversikten på HW de siste årene...)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har sett på denne: Komplett.no - Asrock Nettop ION330HT Atom C330 - Sort, og kommet frem til at denne støtter alle mine ønsker med unntak av parabol-delen. Men det går kanskje an å sette inn et DVB-S-kort i den?

Ettersom kabinettet tydeligvis ikke er utformet for å kunne ta inn flere interne ekspansjonskort må det isåfall være et eksternt kort (via USB?).

 

Jeg synes imidlertid den løsningen så grei ut. Intel Atom er jo stort sett relativt støysvak, et stort pluss for en stue-PC.

Lenke til kommentar

Ettersom kabinettet tydeligvis ikke er utformet for å kunne ta inn flere interne ekspansjonskort må det isåfall være et eksternt kort (via USB?).

 

Jeg synes imidlertid den løsningen så grei ut. Intel Atom er jo stort sett relativt støysvak, et stort pluss for en stue-PC.

 

Ja, at den er støysvak er et stort pluss! Men finnes det noen USB-løsning for tuner da? For en av hovedgrunnene til at jeg vil invistere i ny HTPC er at jeg vil kvitte meg med HDPVRen jeg har stående i stua nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...