Gå til innhold

gimp, photoshop, prøve


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg tenker da å snart begynne med stencil kunst, hvor jeg trenger et redigeringsprogram, først å fremst til å lage stenciler, men og gjerne/kanskje til å redigere bilder med.

Det jeg lurer på er:

-Er GIMP et bra program for dette?

-Hva kan man gjøre i photoshop som man ikke kan i GIMP?

-Er det avgjørende om jeg har photoshop eller GIMP for at stencilene skal bli bra?

-Fins der en prøve versjon av photoshop, altså at man kan prøve det gratis evt. en gratis versjon? (er ikke så keen på å bruke masse penger på et bilde redigeringsprogram)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan laste ned en prøveversjon av Photoshop CS5 som varer i 30 dager.

Du kan eventuelt få tak i en kode eller bare reininnstallere prøveversjonen etter dei 30 dagene.

 

Hvor får jeg tak i denne prøveversjonen ?

Er den akkurat som hvis du kjøper det, bare at det varer i 30 dager, eller er det en begrenset versjon?

Lenke til kommentar

Er fullversjonen med tidsbegrensing.

Ser du heter Bjorn94e, betyr dette at du er 16 år? Ikke for å være frekk, men jeg tviler på du har råd til å kjøpe / er klar over hva denne fullversjonen av CS5 koster. Koster faktisk 7-8000 kroner.

 

Det som var poenget... :p

Lenke til kommentar

Er fullversjonen med tidsbegrensing.

Ser du heter Bjorn94e, betyr dette at du er 16 år? Ikke for å være frekk, men jeg tviler på du har råd til å kjøpe / er klar over hva denne fullversjonen av CS5 koster. Koster faktisk 7-8000 kroner.

..Men så er han sikkert til gjengjeld elev, og får Adobe-produkter til studentpris. CS5 Extended koster en del mindre for studenter - 199€ + moms, som skulle være såvidt over 2000 NOK..

Endret av Trondster
Lenke til kommentar

Personlig synes jeg Gimp er håpløst; men dette er smak og behag selvsagt.

 

Hvorfor synes du det da :p ?

men vet du noe om hvor bra det faktisk er og om photoshop er mye bedre? Vil du si man blir begrenset med GIMP?

For meg går dette på effektivitet; Gimp har mye bra (inkludert content aware fill), men for min del er det så ekstremt lite effektivt å bruke. Etter mitt syn er funksjonalitet og grensesnitt til CS5 ganske enkelt overlegent Gimp. Noe som sannsynligvis henger sammen med ressurser og penger som pushes inn i Adobe sin pakke.

 

Men dette er mitt syn, lov å ha en annen oppfatning.

 

Edit:

Tro meg, jeg har virkelig prøvd å jobbe med Gimp i håp om å spare pengene det kostet for Adobe Photoshop CS4 og nå CS5.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...