Gå til innhold

Beste Bærbare PC?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Videoredigering er også svært CPU avhengig - særlig selve sluttkodinga av filmen. Så jeg ville nok først passet på at jeg fikk en bærbar med i5 eller i7 CPU og 4 GiB minne. Bærbare med SSD har fremdeles en tendens til å ligge i prisklassen høy - dvs betydelig over kr 10 000. Ellers så får man relativt lite plass (40 til 60 GB), og redigerer man noe HD, så blir det fort

 

Det er derfor langt lurere å kjøpe en OK ny bærbar til ca 7 - 8 000 kr og selv eventuelt velge å sette i en SSD. Acer sin TimelineX 5820TG virker å være bra priset med OK ytelse (7 000 - 8 000 avhengig av modell).

 

Edit: Lenovo maskiner finnes i alle prisklasser og til det meste av bruk. Thinkpad Edge 15 kommer med flere i5 basert maskiner som koster under kr 10 000.

 

Dersom man ikke skal spille, men bare surfe på nettet, drive med video etc er faktisk MacBook noe man bør vurdere.

Endret av Bolson
Lenke til kommentar

Men koster ikke macbook 17 tusen?

 

Langt i fra, de starter på 8 500 for MacBook (13''), 10 000 for rimeligste MacBook Pro (13''). Personlig har jeg svært mange venner og kjente som bruker Mac, og som redigerer en del video - og er svært godt fornøyde. MacBook har god optimalisering av programvaren for den spesifikke maskinvaren de bruker.

 

Dog er jeg langt fra Apple fan, så for meg er alt med eple som logo uaktuelt.

 

Derfor synes jeg personlig at Acer TimelineX 5820GT virker svært interessant.

Lenke til kommentar

Mac'er kommer vel med Final Cut også hvis jeg ikke er helt på jordet

 

Nei, de har et langt enklere program som standard. Final Cut Studio (proffversjonen) er i pris som Vegas Pro, Adobe Premiere etc. Men iMovie som er en del av iLife pakken er faktisk et utrolig bra program. Final Cut Express koster en ca 1 500 kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...