Gå til innhold

Whey Tech, raske resultater?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gir det kjappere resultater enn å ikke bruke noe proteinpulver i det hele tatt da? (i såfall hvor kjapt?) Hvis man spiser normalt, altså ikke "planlegge" hva man skal spise for å få i seg nok proteiner, karbohydrater osv..

 

Eller er Cell Max mer effektift?

Endret av Juliess
Dobbelpost
Lenke til kommentar

Hør nå her; Det er kostTILSKUDD. Altså, du skal ikke basere kostholdet ditt på disse produktene. Det er mat og tung trening du vokser av, proteinpulver kan du vurdere hvis du ikke får i deg nok proteiner. Men det vil ikke gi deg noe magiske resultater som mange tror.

Lenke til kommentar

Hør nå her; Det er kostTILSKUDD. Altså, du skal ikke basere kostholdet ditt på disse produktene. Det er mat og tung trening du vokser av, proteinpulver kan du vurdere hvis du ikke får i deg nok proteiner. Men det vil ikke gi deg noe magiske resultater som mange tror.

sant nok...

Lenke til kommentar

Gir det kjappere resultater enn å ikke bruke noe proteinpulver i det hele tatt da? (i såfall hvor kjapt?) Hvis man spiser normalt, altså ikke "planlegge" hva man skal spise for å få i seg nok proteiner, karbohydrater osv..

 

 

Spis ordentelig mat frøken. Spis tunfisk, kylling, beef, fisk, drikk melk osv. Proteinpulver er noe de færreste trenger.

 

Edit: Glemte egg!

 

Forskning viser at du får bedre effekt av proteiner som kommer fra naturlige produkter enn proteinpulver som er fremstilt via en kjemisk prosess av f.eks melk. Det er også mange "kostilskudd" som inneholder stoffer som ikke er bra for kroppen i store mengder.

 

Og du, det finnes ikke kjappe resultater når det kommer til trening. Eller, du kan jo prøve deg på en steroide kur, men du må fortsatt trene.

Endret av Ziera
Lenke til kommentar
Forskning viser at du får bedre effekt av proteiner som kommer fra naturlige produkter enn proteinpulver som er fremstilt via en kjemisk prosess av f.eks melk. Det er også mange "kostilskudd" som inneholder stoffer som ikke er bra for kroppen i store mengder.

 

Kunne du lenket til den forskningen du viser til her? :)

 

Og du, det finnes ikke kjappe resultater når det kommer til trening. Eller, du kan jo prøve deg på en steroide kur, men du må fortsatt trene.

 

Strengt tatt vil steroidbruk føre til muskelvekst (cellevekst) uansett om du trener eller ikke. Ikke at dét er noen god grunn til å risikere å ødelegge kroppens hormonbalanse permanent, da.

Lenke til kommentar
.....

 

Kunne du lenket til den forskningen du viser til her? :)

 

 

Og du, det finnes ikke kjappe resultater når det kommer til trening. Eller, du kan jo prøve deg på en steroide kur, men du må fortsatt trene.

 

Strengt tatt vil steroidbruk føre til muskelvekst (cellevekst) uansett om du trener eller ikke. Ikke at dét er noen god grunn til å risikere å ødelegge kroppens hormonbalanse permanent, da.

 

sp1: Orker ikke helt å lete det frem nå, men det var slått opp i alle de store norske avisene for under et år siden. Du kan søke litt på ap.no vg.no osv.

 

Den siste quoten var bare en spøk:P

Endret av Ziera
Lenke til kommentar

Men foreldra mine sier at man "legger" på seg av proteiner. Gjør man det? Det jeg tror og mener er at man legger på seg hvis man tar proteiner og nesten ikke trener i det hele tatt. Jeg Trener 6 dager i uka, så jeg legger vel ikke på meg av det?

 

Men jeg trener for det meste styrke da, men jeg trener også kondisjon av og til. Pluss at jeg sykler BMX omtrent hver dag på fritida...

Lenke til kommentar

Dersom du baserar dietten din på eit høgt proteininntak vil du heller gå ned i vekt fordi du fyller opp magen med produkter av lavare energiverdi enn feitt og som har andre bruksområder enn karbohydrater.

 

Innlegget frå Ziera tar eg med ei klype salt inntil han kan henvise til kurrante kjelder, VG er ei avis, mao ingen påliteleg kjelde.

 

Personleg bruker eg både mat og kostilskudd som kjelde til proteiner, mat fordi det er godt og tilskudd fordi det er lettvint og billig.

Lenke til kommentar

okei. er enig, jeg vil gjrne se en politelig kilde jeg også

 

Er jeg ikke "politelig" nok:P? jaja, gidder ikke lete rundt, men en av poengene var at det kunne være skadelig for nyrene med proteintilskudd over lengere tid, den andre var at proteinpulver er kunstig fremstilt via en kjemisk prosess og derfor inneholdt stoffer som kunne være skadelig for kroppen. Det skal også kunne øke forekomsten av kviser.

 

Det er forskning som tyder på dette men det er langt fra sikkert.

 

"For mye protein vil gi deg for mange kalorier. Det fører til at du lagrer fett. Derfor vil jeg ikke anbefale proteinpulver til de som allerede er overvektig. " sitat

 

Dette er jo også noe å tenke over man vet aldri hva som er i kosttilskuddet

Lenke til kommentar

For mykje mat i det heile tatt vil føre til at kroppen lagrar det som feitt :roll: Auka proteininntak er ein av dei vanlegaste, enklaste og tryggaste måtane å gå ned i vekt på.

Hvis du ikkje gidder å leite opp kjelder på kontroversielle ting kan du halde dei for deg sjølv, nyttar ikkje å sei noko hvis ikkje du har noko vekt bak argumenta.

Kva som er i skal stå på pakka, tilsvarane risiko finn du i all mat som ikkje er råstoff (reint kjøt, fisk osv.) og sjølv der er det allskens stoff som dyra kan ta opp gjennom det dei et og oppheld seg i.

Lenke til kommentar

For mykje mat i det heile tatt vil føre til at kroppen lagrar det som feitt :roll: Auka proteininntak er ein av dei vanlegaste, enklaste og tryggaste måtane å gå ned i vekt på.

Hvis du ikkje gidder å leite opp kjelder på kontroversielle ting kan du halde dei for deg sjølv, nyttar ikkje å sei noko hvis ikkje du har noko vekt bak argumenta.

Kva som er i skal stå på pakka, tilsvarane risiko finn du i all mat som ikkje er råstoff (reint kjøt, fisk osv.) og sjølv der er det allskens stoff som dyra kan ta opp gjennom det dei et og oppheld seg i.

 

Hva som er kontroversielle ting kommer vel ann på øynene som ser. Er vel ikke mange andre matvare grupper man har funnet tilsatt steroider?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...