Gå til innhold

Sony Alpha-850 - erfaringstråd


Anbefalte innlegg

Har du fått testet Samyangen?

 

 

Nope, dette tok sin tid. Bestilte egentlig fra Scandinavian Photo, men de sier den ikke har kommet til Norge ennå. Snakket dermed med Amentio som i følge nettsiden hadde den på lager, noe de kunne bekrefte at de hadde og at de skulle sende den dagen etter. Dette er en uke siden og på nettsiden til Amentio står det at det skal sendes i dag, men denne datoen har endret seg hyppig den siste uken.

 

Venter i spenning og er forberedt på å få noe helt annet enn det jeg har bestilt, så får tiden vise om det jeg får har feil fatning, om det ikke er et objektiv i det hele tatt eller om jeg mot formodning skulle motta det jeg har bestilt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da har jeg faktisk mottatt Samyang 85/1.4 og i motsetning til hva jeg forventet så fikk jeg med Alpha fatning og alt ser ut til å være i skjønneste orden.

 

Har ikke fått testet noe særlig ennå, men kan komme med førsteinntrykket:

-Bra byggekvalitet, virker faktisk mer solid enn for eksempel Zeiss 24-70

-Både blenderring og fokus er stramt og fint og gir en helt annen følelse enn fokusringen på et AF objektiv

-Nærgrensen var lenger enn jeg håpet på, men det burde jeg vært klar over på forhånd

-Solblenderen var vel ikke akkurat genial.. Kan sammenlignes med den som sitter på Minolta beercan

 

Ellers ser jeg at behovet for en god MF mattskive er tilstede. Noen som har tips om hvilken og hvor jeg kan kjøpe den?

Endret av BarneyGumble
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+149837134
Gjest medlem-83883

Nå har jeg for første gang hatt A850 med meg ut i regnet. Dette huset skal jo ha en del tetting, og det ser ut som om det fungerer bra. Jeg fotograferte både med CZ16-35 og Tamron 70-200 i regnværet, og ingen av dem så ut til å bry seg om litt vann. Jeg var ute i varierende grad av regnvær i flere timer, og opplevde ingen problemer med kamera eller objektiver.

 

Er det noen andre som har erfaringer med hvor mye drittvær dette kameraet egentlig tåler?

Lenke til kommentar

Nå har jeg for første gang hatt A850 med meg ut i regnet. Dette huset skal jo ha en del tetting, og det ser ut som om det fungerer bra. Jeg fotograferte både med CZ16-35 og Tamron 70-200 i regnværet, og ingen av dem så ut til å bry seg om litt vann. Jeg var ute i varierende grad av regnvær i flere timer, og opplevde ingen problemer med kamera eller objektiver.

 

Er det noen andre som har erfaringer med hvor mye drittvær dette kameraet egentlig tåler?

A900 overlever alle andre kamerahus i antarktis. http://www.luminous-landscape.com/essays/antarctica-2009-worked.shtml

Eller er det bare å søke/google "sony a900 antarctica"

Ps! A850 og a900 er fysisk like på dette punktet

Endret av Inc
Lenke til kommentar

Fikk testet ut Lensbaby og bestemte meg for å sende den tilbake. Angreretten går ut imorgen :)

Synd at ikke Sony kunne lage A850/900 med samme menyvalg som de andre Alpha'ene har; 'Release Shutter without lens' mangler :( Det kan ikke være mer enn en FW oppdatering som skal til for å fikse dette, men Sony suger der. Hvertfall når det kommer til FF.

 

 

Har bestilt Tamron 180/3,5 makro, uvisst når den kommer. Begynner å lure på om jeg heller skal kjøpe Minolta 100/2,8 makro og Minolta 20/2,8 istedet :hmm:

100mm makro kan bli litt knapt, men er lettere å håndtere handholdt. Veier halvparten av det Tamronen veier.

 

Noen med gode tips?

Endret av iKenneth
Lenke til kommentar

Tamron 180/3,5 er avbestilt. De kunne ikke si når den kom inn på lager og jeg gidder ikke å vente.

 

 

Vurderer Sony 20/2,8 istedet for Minolta 20/2,8. Det er bare 100 dollar i forskjell på en brukt Minolta og en helt ny Sony.

 

 

Noen som vet hvorfor ikke Sony lager FW oppdateringer til A850/900?

Lenke til kommentar

Da var DSLR-A550 sammen med tripod, kamerabag og 2x16gb SDHC kort bestilt fra pixmania (6500kr).

Skal være 1 måned i Tyrkia fra helgen av så det skal være en fryd å teste dette der nede. Er et land med utrolig mye fint landskap, arkitektur og mennesker :)

 

Noen tips for dette kameraet for å få mest mulig ut av det? :)

Lenke til kommentar

Da var DSLR-A550 sammen med tripod, kamerabag og 2x16gb SDHC kort bestilt fra pixmania (6500kr).

Skal være 1 måned i Tyrkia fra helgen av så det skal være en fryd å teste dette der nede. Er et land med utrolig mye fint landskap, arkitektur og mennesker :)

 

Noen tips for dette kameraet for å få mest mulig ut av det? :)

 

Tror vi holder oss til A-850 i denne tråden. Enig?

 

Hilsen TS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...