Gå til innhold

3 år gammel Intel Core Duo basert pc


Anbefalte innlegg

Har en pc som vurderes solgt:

 

Hovedkort: Asus P5W DH Deluxe

CPU: Intel Core duo E6600

RAM: 2GB 667MHz

Skjermkort: Radeon X1950

Systemdisk: WD Raptor 74GB

PSU: 650W

CPU-vifte: Zalman

Kabinett: Cooler Master Cosmos S(kjøpt nytt mai 2008)

 

Jeg vurderer å selge dette siden jeg skal oppgradere. Noen som vet om hva jeg kan ta i pris på hele pakken?

Endret av Janmandelid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukt datautstyr har ikke store verdien, spes ikke tre år gammelt utstyr. De fleste har råd til nytt. Dessuten, hva skal man bruke en gammel PC til? Kabinettet ditt er bra, kanskje du kan selge det separat. Litt waste å putte så gamle komponenter inn i et så flott kabinett.

 

Man skal være bra dum for å gi 5000,- for det rasket i den annonsen du linket til. Jeg ga bort en PC til en venninne av datteren min på 7 år som knuser det oppsettet der. Jeg anså verdien av komponentene til å være 1000-1500,- inkludert 19" skjerm. Men det hadde et skikkelig crappy kabinett.

Lenke til kommentar

Ja, nei, hva skal jeg si. Jeg er enig i de siste innspillene her. Innmaten min er ikke noe å skryte av. Det som jeg kan tenke meg kan være bruksområde for dette oppsettet er dersom man har behov for en pc som kan enten brukes som en hjemmeserver eller kanskje man kan bruke den til å laste ned ting på.

 

Kanskje jeg kan selge kabinettet separat. Ingen dum ide faktisk. Kjøpte dette kabinettet for et par år siden det var så bra luftkjøling i det, men idag så er det for stort siden jeg vil putte data'en inn i en krok i stua.

 

Takk for all respons!

Lenke til kommentar

Det finnes gode muligheter for at du kan få bedre pris ved å selge enkeltkomponentene hver for seg enn å selge hele pakka, men samtidlig så er de fleste pc brukerne nå på vei over mot mer moderne platformer, SSD , DDR3 , i5 /i7 og Phenom II Fusion.

 

Personlig så er nok ingen av delene interesante og folk flest vil nok heller ha et splitter nytt kabinett enn et som har vært i bruk og har eventuelle kjønnhetsfeil.

 

Fiks heller litt på pcen og bruk den som filserver.

Lenke til kommentar

Da er altså avgjørelsen tatt. Jeg kommer til å kjøpe meg nytt 4GB minne og en Intel SSD, i tillegg installere Windows 7. Tror at denne maskinen kan gjøre en god jobb en stund til fremover, for en gang i fremtiden vil den fungere som en filserver.

 

Oppgraderingen på dette koster ikke all verden. Eller er det noen som absolutt har innvendinger mot dette også? :) Jeg vet at jeg skulle hatt en quad-prosessor, men tror likevel at jeg kommer til å merke store forbedringer ytelsesmessing uansett.

Lenke til kommentar

Se om du kan få tak i en brukt Quad. Får du en til maks halvparten av nyprisen til en i5 750/i7 920 så er det verd det.

 

Eller bestill en Q9500som er den som gir mest for penga akkurat nå.

 

Det står Q8400 i teksten, men i følge Amentio skal dette være en Q9500 på 2,8ghz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...