anaconda Skrevet 18. mai 2010 Skrevet 18. mai 2010 Jeg blir frakoblet det trådløse nettverket når maskinen settes i hvilemodus. Dette er irriterende når jeg skal bruke nettet, og det ikke er tilgjengelig. Den bruker ganske lang tid på å identifisere og koble opp igjen. Dette var jeg mye plaget med før, når jeg brukte windows vista. Etter bios-flash og oppgradering til windows 7 forsvant problemet helt til nå nylig. Er det noen måte å ordne dette på, slik at den forblir tilkoblet nettverket? Maskinen er en bærbar fujitsu siemens.
geir__hk Skrevet 18. mai 2010 Skrevet 18. mai 2010 Gå inn i enhetsbehandling og velg nettverkskortet. En eller annen plass i instillingene for dette skal det være et valg for "slå av for å spare strøm" eller noe liknende. Det alternativet skal da deaktiveres.
geir__hk Skrevet 18. mai 2010 Skrevet 18. mai 2010 Hva var det som ikke hjalp? Var den allerede satt til ikke å spare strøm, eller satte du den slik jeg foreslo, men at problemet fortsatt er det samme? Prøv å let gjennom innstillingene i BIOS og se om det kan være noe under strømsparing evt periferi-enheter (eller hva det nå heter).
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 19. mai 2010 Skrevet 19. mai 2010 Når maskinen settes i hvilemodus, så er den virkelig i hvile.....Der er ikke noen måte å få nettverkskortet til å virke i hvilemodus.
TCi Skrevet 19. mai 2010 Skrevet 19. mai 2010 Stemmer, *. I hvilemodus slås komponentene av for å spare strøm (de får strøm nok til å holde ved like minnet).Eneste måten er å la maskinen ikke settes seg i hvilemodus når du senker lokket. Maskinen vil da fremdeles trekke mye strøm. Spare noe selvsagt siden skjermen slås av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå