Gå til innhold

Rask miniPC/Netbook/Liten laptop med stort og bra batteri

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei, skjermen til min mors laptop har nå gått i stykker og hun er på utkikk etter en ny bærbar til å ha med seg frem og tilbake på jobb. Hun bruker den kun til å surfe på internett, lese og skrive mail, høre på musikk og diverse jobbprogrammer (som ProMed). Hun synes at hun derfor like godt kan kjøpe seg en litt mindre PC, men den må som sagt ha lang batteritid (5 timer og oppover) og tåle en støyt (hun bærer den i sekk og det kan gå litt hardt for seg), da denne PCen gikk i stykker pga. mye opp og ned av sekken. Pris kan være alt fra 5000-10000, er ikke helt oppdatert når det gjelder små laptoper/netbooks. Den skal forresten ha Windows 7, ikke Linux, da det er Windows hun er vant med. Er det forresten mulig å få SSD i disse mindre PCene? xD

Vel, som sagt er jeg ikke så veldig oppdatert på laptoper osv., så vet ikke helt hva jeg skal se etter. Har hørt at man burde styre unna Acer og helder gå for Lenovo og lignende, men dette kan være helt feil. Kom med forslag!

Mvh Martin

EDIT: Hva synes dere om ASUS EEE PC 1005PE? Vil Windows 7 starter kunne kjøre alle kjente programmer og andre ikke-kjente jobbprogrammer?

Endret av Reactions

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...