Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Spør en pedofil!


Gjest Danielle

Anbefalte innlegg

 

 

Hva er feil med å si at noe som er en psykiatrisk diagnose er en psykiatrisk diagnose? Jeg vet at man er uenig i fagmiljøer om det også er en legning eller ikke. Jeg mener det er en psykiatrisk lidelse og ingen legning.

 

Og da skriver man "jeg mener", og underbygger det man har. Ikke bastant, slik du er.

 

 

 

Still så mange spørsmålstegn du bare vil. Pedofili er en psykiatrisk diagnose og at du stiller slike spørsmål sier noe om at du ikke har kunnskap om psykiatri.

Atter en gang.. Klarer du gå en side uten at du tyr til en fallacy?

 

Nå er det faktisk slik at pedofili går under psykiatrien. Så hva du egentlig er ute etter, det er vanskelig og forstå. Les innleggene så vil du se at jeg skriver at man er uenig i fagfeltet rundt dette. Men i dag så faller pedofili under psykiatrien.

 

 

Når det er uenighet i selve fagmiljøet og utenom fagmiljøet, så er det ikke så enkelt å si at "pedofili faller under psykiatrien". På papiret er i dag pedofili en psykiatrisk diagnose i Norge, men at dette er helt riktig er ikke sikkert. Selv tror jeg at grunnen til at pedofili er en psykiatrisk diagnose er fordi det så og si bare blir forsket på pedofile overgripere, og ikke "normale" pedofile.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

Hva er feil med å si at noe som er en psykiatrisk diagnose er en psykiatrisk diagnose? Jeg vet at man er uenig i fagmiljøer om det også er en legning eller ikke. Jeg mener det er en psykiatrisk lidelse og ingen legning.

 

Og da skriver man "jeg mener", og underbygger det man har. Ikke bastant, slik du er.

 

 

 

Still så mange spørsmålstegn du bare vil. Pedofili er en psykiatrisk diagnose og at du stiller slike spørsmål sier noe om at du ikke har kunnskap om psykiatri.

Atter en gang.. Klarer du gå en side uten at du tyr til en fallacy?

 

Nå er det faktisk slik at pedofili går under psykiatrien. Så hva du egentlig er ute etter, det er vanskelig og forstå. Les innleggene så vil du se at jeg skriver at man er uenig i fagfeltet rundt dette. Men i dag så faller pedofili under psykiatrien.

 

 

Når det er uenighet i selve fagmiljøet og utenom fagmiljøet, så er det ikke så enkelt å si at "pedofili faller under psykiatrien". På papiret er i dag pedofili en psykiatrisk diagnose i Norge, men at dette er helt riktig er ikke sikkert. Selv tror jeg at grunnen til at pedofili er en psykiatrisk diagnose er fordi det så og si bare blir forsket på pedofile overgripere, og ikke "normale" pedofile.

 

 

Normale pedofile. Et nytt begrep. Man bør stille seg undrende til om voksne som tenner seksuelt på barn er de vi kaller normale. Det er sterkt avvikende adferd som helt klart må behandles.

Lenke til kommentar

Jeg har noen spørsmål. Jeg vet imidlertid ikke helt hvem jeg skal skal stille det til, men det kan jo hende noen her kan svare.

 

Jeg endrer synspunkt på hva som er "attraktiv alder" på partner i takt med min egen alder. Krav til oppførselen eller mental stadie på partner er altså relativ til min egen person. Damer på 18-20 finner jeg nå fullstendig tåpelige, mens de før var midt i blinken. Selv om de er aldri så sexy på bilder så forsvinner interessen så fort de åpner kjeften. Jeg trenger noe som vekker interessen mentalt også, en partner jeg kan lære noe av.

 

Pedofile må derimot være "stuck" på å falle for samme aldersgruppe/oppførsel/mentale stadie uavhengig av sin egen alder.

 

Kan det allikevel være relativt i forhold til egen alder for enkelte?

Altså; F.eks at noen alltid velger partner som er f.eks. 30 år yngre enn seg selv. Dvs. at de på et eller annet tidspunkt ikke er å regne som pedofile lenger selv om aldersforholdet/(forskjellen i mental utvikling) på partnerne er nøyaktig det samme.

 

Jeg tror ikke min tenning på barn er relativt til min egen alder. Det eneste jeg har merket selv er at jeg har blitt mer åpen til yngre barn ettersom jeg har blitt eldre (kanskje fordi at forskjellen blir så stor at det ikke har noe å si?). For eksempel når jeg var 13 så likte jeg svært sjeldent barn under 7-8 år, men slik er det ikke nå lengre. Det med at pedofile er "stuck" i aldersgruppen de tenner på er en ok teori, men jeg tror ikke tenningsmønsteret til mennensker har flere "baser" gjennom livet, men at det er et resultat av arv og miljø.

 

Hvis teorien om at pedofile er blitt "stuck" i sitt tenningsmønster som barn, hva er da forklaringen på homofili? Det forklarer heller ikke at andelen mannlige pedofile som tenner på små gutter, er mye høyere enn andelen av voksne som menn som tenner på andre menn.

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg undrende til gutter og menn som tenner på samme kjønn, ikke normalt i mitt hode, men det stopper ikke å være en definert som en legning det heller..

Det er selvsagt vanskelig for oss heterofile og forstå tiltrekning til samme kjønn. Men så lenge vi snakker om hva voksne mennesker gjør, så skal vi ikke blande oss. Noe annet gjelder pedofile. Som du sikkert har lest, så er det enkelte pedofile som mener seriøst at de har blitt forført av barn. Dette sier oss noe om vansker enkelte pedofile har i forhold til relasjoner med barn og hvor vanskelig det er for enkelte å sette grenser. For det er alltid voksne som skal sette grensen.

Lenke til kommentar

 

Jeg stiller meg undrende til gutter og menn som tenner på samme kjønn, ikke normalt i mitt hode, men det stopper ikke å være en definert som en legning det heller..

Det er selvsagt vanskelig for oss heterofile og forstå tiltrekning til samme kjønn. Men så lenge vi snakker om hva voksne mennesker gjør, så skal vi ikke blande oss. Noe annet gjelder pedofile. Som du sikkert har lest, så er det enkelte pedofile som mener seriøst at de har blitt forført av barn. Dette sier oss noe om vansker enkelte pedofile har i forhold til relasjoner med barn og hvor vanskelig det er for enkelte å sette grenser. For det er alltid voksne som skal sette grensen.

 

Vanskar for å setja grenser? Jøss, lurar på kva for utfordringar de heterofile har når de møter jamaldrande.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg stiller meg undrende til gutter og menn som tenner på samme kjønn, ikke normalt i mitt hode, men det stopper ikke å være en definert som en legning det heller..

Det er selvsagt vanskelig for oss heterofile og forstå tiltrekning til samme kjønn. Men så lenge vi snakker om hva voksne mennesker gjør, så skal vi ikke blande oss. Noe annet gjelder pedofile. Som du sikkert har lest, så er det enkelte pedofile som mener seriøst at de har blitt forført av barn. Dette sier oss noe om vansker enkelte pedofile har i forhold til relasjoner med barn og hvor vanskelig det er for enkelte å sette grenser. For det er alltid voksne som skal sette grensen.

 

Vanskar for å setja grenser? Jøss, lurar på kva for utfordringar de heterofile har når de møter jamaldrande.

 

Du ser jeg skriver enkelte, ikke sant. Det er heller ikke sammenlignbart og komme med heterofile voksne. Det burde du forstå.

Lenke til kommentar

Det er selvsagt vanskelig for oss heterofile og forstå tiltrekning til samme kjønn. Men så lenge vi snakker om hva voksne mennesker gjør, så skal vi ikke blande oss. Noe annet gjelder pedofile. Som du sikkert har lest, så er det enkelte pedofile som mener seriøst at de har blitt forført av barn. Dette sier oss noe om vansker enkelte pedofile har i forhold til relasjoner med barn og hvor vanskelig det er for enkelte å sette grenser. For det er alltid voksne som skal sette grensen.

 

 

 

Det er jeg absolutt enig i!

 

 

Men, poenget er: Vi trenger heller ikke å blande oss i hva pedofile føler. Altså, hva de faktisk føler, og ikke hva de faktisk gjør, eller rettere: hva de ikke har gjort. Noen tenner på personer av samme kjønn, de fleste av motsatt, de fleste på egen alder, og noen tenner på yngre personer og barn. Ikke misforstå, jeg synes det er en svært vanskelig tanke å akseptere selv.

 

Min lille kjernesak i debatten her, er å unngå at pedofile blir stilt til ansvar for holdninger og handlinger de ikke nødvendigvis har eller har gjort, men som samfunnet via media har "lært oss" at de er skyldige i, uansett.

 

Vi må unngå å tenke på "personer som forgriper seg på barn", med en gang vi hører at noen er pedofil. Slik jeg har forstått det, er de ikke ute etter å misbruke eller å skade barnet, de føler kjærlighet for barnet på lik linje som jeg føler kjærlighet for hun jeg er sammen med, og andre jeg har tidligere vært forelsket i. Jeg er ikke ute etter å voldta jenter jeg finner attraktive! For, de som forgriper seg og voldtar, DE mener jeg har et psykisk problem som må kureres. Og, jeg nekter å gå med på at en pedofil skal likestilles som en overgriper.

 

Selv om jeg sa at vi ikke skal bry oss om hva de føler, så betyr ikke det at de nødvendigvis ikke trenger hjelp. For ber de om hjelp, så skal vi selvfølgelig hjelpe dem som best de kan, men helst uten å da tråkke på dem og deres legning (som er slik jeg velger å se på dem). For, jeg skjønner det må være et stort problem og en stor belastning å være pedofil, og føle tiltrekning til noe som aldri må få lov til å skje. Men, klarer den pedofile å leve med denne legningen, denne byrden, i all hemmelighet -som det virker at mange klarer- så er det ikke vår jobb å bry oss.

 

For nei, at vokse innleder et forhold til barn er totalt uakseptabelt, selv om den pedofiles intensjon er aldri så "ren" og ærlig. Så, det du skriver om pedofile som føler seg forført av barn, der er jeg helt enig: Her må vi sette en stopper før barnet blir ledet inn i noe som den ikke har kontroll over, hvorav det samme også gjelder den pedofile.

 

Ønsket mitt, som er formet etter Danielle, som var OP i utgangspunktet, er at pedofile skal kunne stå frem, uten å bli kastet stein på, uten å bli uglesett, men å få hjelp til å kontrollere sine følelser slik at det ikke går utover uskyldige. De trenger ikke å bli tråkket mer ned på, for de må ha blitt født med noe av den største utfordringen jeg kan tenke meg. Slik som jeg er heterofil, er andre homofile, og noen pedofile. Vi er alle født slik vi er, og om det er -mot slik jeg mener- at det tilhører "under psykiatrien", så stiller saken seg ikke noe annerledes av den grunn: Om grunnen er psykisk traume (eller hva), er følelsene fortsatt ikke selvvalgt, de er hva de er, og de skal uansett få hjelp til å unngå å leve ut sine følelser i praksis, uten at de skal bli stemplet som mindreverdige..

 

 

:)

 

 

Edit: Noen skrivefeil

Endret av Bone
  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg stiller meg undrende til gutter og menn som tenner på samme kjønn, ikke normalt i mitt hode, men det stopper ikke å være en definert som en legning det heller..

Det er selvsagt vanskelig for oss heterofile og forstå tiltrekning til samme kjønn. Men så lenge vi snakker om hva voksne mennesker gjør, så skal vi ikke blande oss. Noe annet gjelder pedofile. Som du sikkert har lest, så er det enkelte pedofile som mener seriøst at de har blitt forført av barn. Dette sier oss noe om vansker enkelte pedofile har i forhold til relasjoner med barn og hvor vanskelig det er for enkelte å sette grenser. For det er alltid voksne som skal sette grensen.

 

Vanskar for å setja grenser? Jøss, lurar på kva for utfordringar de heterofile har når de møter jamaldrande.

 

Du ser jeg skriver enkelte, ikke sant. Det er heller ikke sammenlignbart og komme med heterofile voksne. Det burde du forstå.

 

Eg tolka det dit at alle pedofile gjekk innunder nemninga "enkelte", da det ikkje var spesifisert. Det hadde vore så typisk deg.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Jeg stiller meg undrende til gutter og menn som tenner på samme kjønn, ikke normalt i mitt hode, men det stopper ikke å være en definert som en legning det heller..

Det er selvsagt vanskelig for oss heterofile og forstå tiltrekning til samme kjønn. Men så lenge vi snakker om hva voksne mennesker gjør, så skal vi ikke blande oss. Noe annet gjelder pedofile. Som du sikkert har lest, så er det enkelte pedofile som mener seriøst at de har blitt forført av barn. Dette sier oss noe om vansker enkelte pedofile har i forhold til relasjoner med barn og hvor vanskelig det er for enkelte å sette grenser. For det er alltid voksne som skal sette grensen.

 

Vanskar for å setja grenser? Jøss, lurar på kva for utfordringar de heterofile har når de møter jamaldrande.

 

Du ser jeg skriver enkelte, ikke sant. Det er heller ikke sammenlignbart og komme med heterofile voksne. Det burde du forstå.

 

Eg tolka det dit at alle pedofile gjekk innunder nemninga "enkelte", da det ikkje var spesifisert. Det hadde vore så typisk deg.

 

Når ble enkelte alle?

Lenke til kommentar

Normale pedofile. Et nytt begrep. Man bør stille seg undrende til om voksne som tenner seksuelt på barn er de vi kaller normale. Det er sterkt avvikende adferd som helt klart må behandles.

 

 

Tenk den dagen vi finner opp en medisin som endrer hva man tenner på, det er interessant og kan brukes i krig og slikt, hindre fiendelandene fra å formere seg videre fordi de kun tenner på trær og ikke voksne jenter for eksempel og auto-win krigen.

 

Men inntil den dagen, så er det ikke mulig å endre hva du tenner på, desverre. Så behandlingen din eksisterer ikke

 

Anonymous poster hash: e51ec...a4d

Lenke til kommentar

 

Normale pedofile. Et nytt begrep. Man bør stille seg undrende til om voksne som tenner seksuelt på barn er de vi kaller normale. Det er sterkt avvikende adferd som helt klart må behandles.

 

 

Tenk den dagen vi finner opp en medisin som endrer hva man tenner på, det er interessant og kan brukes i krig og slikt, hindre fiendelandene fra å formere seg videre fordi de kun tenner på trær og ikke voksne jenter for eksempel og auto-win krigen.

 

Men inntil den dagen, så er det ikke mulig å endre hva du tenner på, desverre. Så behandlingen din eksisterer ikke

 

Anonymous poster hash: e51ec...a4d

 

Man kan medisinere bort seksualdrift.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hva er feil med å si at noe som er en psykiatrisk diagnose er en psykiatrisk diagnose? Jeg vet at man er uenig i fagmiljøer om det også er en legning eller ikke. Jeg mener det er en psykiatrisk lidelse og ingen legning.

 

Og da skriver man "jeg mener", og underbygger det man har. Ikke bastant, slik du er.

 

 

 

Still så mange spørsmålstegn du bare vil. Pedofili er en psykiatrisk diagnose og at du stiller slike spørsmål sier noe om at du ikke har kunnskap om psykiatri.

Atter en gang.. Klarer du gå en side uten at du tyr til en fallacy?

 

Nå er det faktisk slik at pedofili går under psykiatrien. Så hva du egentlig er ute etter, det er vanskelig og forstå. Les innleggene så vil du se at jeg skriver at man er uenig i fagfeltet rundt dette. Men i dag så faller pedofili under psykiatrien.

 

 

Når det er uenighet i selve fagmiljøet og utenom fagmiljøet, så er det ikke så enkelt å si at "pedofili faller under psykiatrien". På papiret er i dag pedofili en psykiatrisk diagnose i Norge, men at dette er helt riktig er ikke sikkert. Selv tror jeg at grunnen til at pedofili er en psykiatrisk diagnose er fordi det så og si bare blir forsket på pedofile overgripere, og ikke "normale" pedofile.

 

 

Normale pedofile. Et nytt begrep. Man bør stille seg undrende til om voksne som tenner seksuelt på barn er de vi kaller normale. Det er sterkt avvikende adferd som helt klart må behandles.

 

 

Oki. Der mistet du all seriøsitet du hadde som debattant. Istedet for å svare på innleggets faktiske poeng velger du å tolke et begrep omtalt med hermetegn direkte som et nytt begrep. "Normale" pedofile blir selvfølgelig her brukt som motsettning til pedofile overgripere. Du er enten troll er tjukk i huet.

 

Endret av PolarityH
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

 

Modig av deg å gjøre deg tilgjengelig for kritikk og spørsmål på den måten smile.gif

 

Når og hvordan oppdaget du legningen din?

Hva gjør du for å ikke utøve legningen?

 

Hei!

 

Svarte på spørsmålet over om når jeg oppdaget det. Men jeg kan jo skrive hvordan jeg oppdaget det: Da jeg var 14 merket jeg altså at jeg ble forelsket i yngre jenter. Da jeg var 17 var jeg forelsket i ei på 11, og begynte og tenke at jeg kanskje var pedofil. Kameratene mine fikk seg kjærester, mens jeg ikke skjønte hvorfor jevnaldrende jenter ikke var interessante. Årene gikk, og mønsteret ble etter hvert ganske tydelig. Og har nå erkjent at det er slik, og at jeg dessverre ikke blir tent av voksne.

 

Det er ikke så vanskelig og ikke utøve legningen. Det var det tidligere, da slet jeg veldig med fristelsene. Jeg gjorde aldri noe, men jeg var ofte deprimert og var frustrert over lystene som aldri ble utlevd. Nå er ikke dette den vanskelige biten med å være pedofil lengre. Den vanskelige biten er å ikke kunne være åpen om det, og følelsen av å være mindreverdig og unormal. Det er ganske vanskelig.

 

Også er det et mye større savn og føle gjensidig kjærlighet med en jente, enn å få utløp for seksualiteten.

 

Men når lystene kommer, klarer jeg meg med fantasiene:

 

 

Det er fint at du ikke misbruker barn, jeg hadde en opplevelse når jeg var 6 år og jeg ble ødelagt i mange år. Egentlig ikke blitt bra før de siste årene og nå er jeg 45 år. Tenk over at det barnet du har sexuelle fantasier kan bli ødelagt for livet.

 

Du skriver at du fantaserer? Hvordan kan du fantasere og føle at det er riktig å ha sex med barn? Det er jo moralsk forkastelig. Hvordan kan du forsvare å ha disse sexuelle fantisiene? (ps! jeg går utifra at du har sexuelle fantasier om barn når du masturberer)

 

Jeg ønsker ikke at du tar selvmord, men jeg håper du kan bli slutte å tenke sexuelt på barn. Det er tøft gjort av deg å bli intervjuet på tv og skrive om det her.

Endret av GamEpaL
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Modig av deg å gjøre deg tilgjengelig for kritikk og spørsmål på den måten smile.gif

 

Når og hvordan oppdaget du legningen din?

Hva gjør du for å ikke utøve legningen?

 

Hei!

 

Svarte på spørsmålet over om når jeg oppdaget det. Men jeg kan jo skrive hvordan jeg oppdaget det: Da jeg var 14 merket jeg altså at jeg ble forelsket i yngre jenter. Da jeg var 17 var jeg forelsket i ei på 11, og begynte og tenke at jeg kanskje var pedofil. Kameratene mine fikk seg kjærester, mens jeg ikke skjønte hvorfor jevnaldrende jenter ikke var interessante. Årene gikk, og mønsteret ble etter hvert ganske tydelig. Og har nå erkjent at det er slik, og at jeg dessverre ikke blir tent av voksne.

 

Det er ikke så vanskelig og ikke utøve legningen. Det var det tidligere, da slet jeg veldig med fristelsene. Jeg gjorde aldri noe, men jeg var ofte deprimert og var frustrert over lystene som aldri ble utlevd. Nå er ikke dette den vanskelige biten med å være pedofil lengre. Den vanskelige biten er å ikke kunne være åpen om det, og følelsen av å være mindreverdig og unormal. Det er ganske vanskelig.

 

Også er det et mye større savn og føle gjensidig kjærlighet med en jente, enn å få utløp for seksualiteten.

 

Men når lystene kommer, klarer jeg meg med fantasiene:

 

 

Det er fint at du ikke misbruker barn, jeg hadde en opplevelse når jeg var 6 år og jeg ble ødelagt i mange år. Egentlig ikke blitt bra før de siste årene og nå er jeg 45 år. Tenk over at det barnet du har sexuelle fantasier kan bli ødelagt for livet.

 

Du skriver at du fantaserer? Hvordan kan du fantasere og føle at det er riktig å ha sex med barn? Det er jo moralsk forkastelig. Hvordan kan du forsvare å ha disse sexuelle fantisiene? (ps! jeg går utifra at du har sexuelle fantasier om barn når du masturberer)

 

Jeg ønsker ikke at du tar selvmord, men jeg håper du kan bli slutte å tenke sexuelt på barn. Det er tøft gjort av deg å bli intervjuet på tv og skrive om det her.

 

Trådstarteren har ikke vært aktiv på veldig lenge, så ikke forvent noen svar fra han.

 

Alt tyder på at pedofili er en legning, om det er miljø eller arv, eller en blanding, er irrelevant. Med andre ord, pedofile menn og kvinner kommer aldri til å slutte å forelske seg og bli tiltrukket av barn. Akkurat som du ikke kommer til slutte å bli tiltrukket av kvinner. Forskjellen er selvsagt at du ikke gjør noe kriminelt eller galt ved å ha sex med en kvinne som samtykker, mens en pedofil person vil da forgripe seg på et barn og dermed bryte alle lover og regler i vårt samfunn, og ødelegge liv i samme slengen.

 

Men pedofile bør få veiledning og støtte, slik at de ikke ender opp som overgripere. De må lære å leve med sin legning og få hjelp til å bearbeide sine følelser, slik at de ikke ender opp med å få et vridd syn på omverdenen, få mentale problemer osv.

Å behandle dem som spedalske, roten til all ondt, monstre, osv, øker bare faren for at de forgriper seg på noen eller gjør andre kriminelle handlinger, eller som tidligere nevnt øker faren for å utvikle mentale sykdommer.

 

Det er flere pedofile som har ytret seg i denne tråden i det siste, og det er flott at de åpner seg opp for omverdenen. Men det er også tydelige tegn på at noen av dem allerede har et litt vridd syn på hvordan barn tenker og barns seksualitet. Jeg skjønner at det er vanskelig for dem å forstå dette, for følelsene de har, som ville ha vært normale hvis det hadde handlet om andre voksne, gjør det vanskelig for dem å forstå at det å vise barn deres affeksjon vil være å skade dem.

Når de deler disse tankene med likesinnede eller kun seg selv, så vil dette bare forsterkes, og de mister gangsyn og har vanskelig å forstå at det de gjør skader barn.

 

Derfor er det veldig viktig at samfunnet ikke støter de vekk, slik at de ikke oppsøker hjelp, og blir værende i "undergrunnen" som kun fører til lidelse for alle parter.

Men det er selvsagt psykopater blant pedofile, i likhet med alle andre legninger, og mennesker som dette bør selvsagt fengsles for livstid, hvis de har utført grusomme handlinger. For noen er det dessverre ikke mulig å hjelpe. Men heldigvis så er slike mennesker i mindretall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei,

 

jeg er en pedofil mann i 20-årene som gjerne tar imot spørsmål dere måtte rundt pedofili og det og leve med en slik legning. Jeg vet at pedofili er noe de fleste har sterke meninger om, men ingen vet egentlig noe. Så jeg ønsker og spre kunnskap og opplysning om dette.

 

Jeg var blant annet intervjuet i NRK P1 under Her og nå 26. april om dette. Tror programmet ligger på sidene deres fortsatt hvis noen vil høre det.

 

Jeg tåler kritikk og motstand, men minner om at trusler er forbudt i Norge, også når det gjelder pedofile.

glimrende Danielle!!!

 

Ikke for å svare eller noe men jeg støtter deg 100% og litt til.

 

Jeg har funnent i journalen min på lege kontoret at jeg først tok opp dette da jeg var 16 år.

Jeg er 40 år og er i fast arbeid Siden 2002 har jeg prøvd å funnet hjelp/behandling for diagnsen F65,4 Pedofili.

Jeg fikk "diagnosen" F65,4 Pedofil i 2005 av en Psykiater i det lokale helseforetaket.

 

Jeg har hatt en god porsjon selv-hat og suicidale tanker. Jeg har lyst på hjelp, fordi jeg vill ikke sprekke glippe..

Mine onder: jenter -før brysta er helt utviklet. ( fullt utvikla bryst er turnoff) 10 til 15 kanskje.

 

Institutt for klinisk sexologi og terapi, som er i Oslo, vart kontakta, men kom til slutt med  svar, at dem ikke har noe tilbud til meg.

Dem brukte 4 år for å finne det svaret, etter gjentatte purringer.

En sexolog lokalt, sa at mitt tillfelle var for kompleks til å bli behandla. ( ADHD og Asperger)

- hvor mange kommer innom psykiatrien og er friske??

- hvor menge overgripere har tilleggs problemer??

 

 

Jeg føler meg mest ensom- i det hele.

Har flere ganger hatt kjærlighetssorg.

Vere forelska i jenter som jeg ikke kan gå videre med. Jeg kan ikke ringe på å spør om dattera i huset på 13 år kan bli med på kino, resturant eller på en konsert.

Føler at jeg mister noe andre kan ha.

 

Jeg har prøvd å få meg dame, som er 10 år yngre, men det fungerer ikke.

Jeg klarer det sosiale og selskapet som er i det, - tenning er noe jeg ikke styrer. (Selvslutta)

Har vurdert forhold uten sexualitet.

 

Broren min og dama vet om at jeg er pedofil. (Kjempe god hjelp for meg)

 

Jeg har IP gruppe. Men dem vet for lite om problemstilliga.

IP gruppa og jeg har prøvd å finne et tilbud, siden 2006. DET HAR IKKE VERT Å OPPDRIVE.

Bearbeide tanker og frustrasjoner er det jeg vil ha. Med seksual kompetanse.

 

Det nærmeste jeg har funnet ut er sammen likninga med Alkoholisme.

Det å styre fristelsene. Det er lov til å tenke, men ikke drikke.

 

Tenning/sex er jo en rus i seg selv.

 

Fantsier lenge leve...... men som en ser i media. Fantsi vs.virkligheten.

 

Jeg blir stadig mere provosert med tanke på tilbudet i norge, i forhold til andre land

En pedofil som har begått et overgrep, får tvungen psykiskhelse help i fengsel og etter på.

I kontrast med en pedofil som ikke har gjort noe, men vil ha hjelp før en gjør noe ulovligt.

 

Hmmmmm- kjemisk kastraksjon, har vert noe jeg har vurdert. Men avlått- det fjerner jo ikke tankene og fantasiene.

Seksualfrobrytelse er jo definert som (usikker på ordlyden)" om noen kroppsdel berører kjønsdelen til offeret" - da er jo ereksjonen uviktig.

 

Og ja!!! Det er mindre tilbakefall blandt dem som har blitt dømt til kjemisk kastrasjon. Det er jo logisk- for dei er inne i et system- hver 14 dag må overgriperen få en injeksjon med medikamentet Decapeptyl. Min konklusjon er at det er systemet dem er inne i og ikke medikamentet. Jeg kan ha feil...

 

De å klare å styre fritelsene og lystene er grunnleggende.

Spenningssøkende er det også for min del.

 

Porno på nettet kan til dels fungere. "flat chested og tiny titts" - "Roleplaying"

Der med problemstillinga at det er alt for lett å finne ulovligt porno.

 

Fult utvikla bryst er for min del turn off. Hadde jeg vist hvorfor, så hadde jeg blitt kjempe glad.

 

 

Innrømmelse som jeg vil komme med:

 

Jeg glapp veldigt i 1999- det ble fengsel for min del. Klåing var det i rettsnotatene og ei 12 år gammel jente.

Der og da havna jeg inni noe jeg kaller "tunell-fokus"- jeg klarte ikke å stoppe noe selv.. men jenta sa STOPP- det var nokk for å komme meg ut av fokuset.

Jeg var livredd skremt og skamfull. 

Ja takk også til våkene lærere på barneskolen som tok det videre. Jeg vart annmeldt av pappaen. Han ringte meg å fortate det (hurra så kjekt)...

Så jeg kontakta lensmannen lokalt rett etter på, møtte så 1 time senere frivillig til avhør..... verden raset litt sammen.

 

Det vil jeg aldri oppleve flere ganger. Jenta og hennar familie- omgangskrets.

 

Min familie- og omgangs krets- meg selv er ikke det verste.

Mamma, pappa, beste foreldre..

 

PS jenta og jeg har ikke pratet om det i senere år, annet enn at hun og jeg sendte noen sms.

Ho tilgitte meg-  når vi treffest så hilser vi-

( jeg har ikke tilgitt meg selv helt- og synes det fremdeles er ubehagling)

 

Hadde det vert er synlig og lett tilgjenglig tilbud, så hadde kanskje jeg brukt det tilbudet før. Jeg bare lurer.

Gjort er gjort

 

Jeg tenker masse på andre som sliter med det å styre fristelsene og lystene sine.

 

Jeg har ikke gjort noe, etter fengles oppholdet. Fikk meg IP-gruppe og faste avtaler med psykolog. Har også 1 møte med fastlegen hver måned. Det jeg har jobbet mest med er Strukurering av hverdagen og få kontroll av økonomien.

Har ikke funnet noen for å prate med når det gjelder legningen min.

 

se denne : http://www.pedofili.net/5myter.htm

 

Jeg tror heller ikke at Legning skal vere en diagnose.

Er det noen som er 100% heterofil eller homofil/lesbisk.

Endret av "tore"
Lenke til kommentar

Heisann Tore!

Du har rett i at det er dumt at det ikke foreløpig finnes noe offisielt tilbud til mennesker som ønsker tips, hjelp, og støtte for å lettere kunne leve med sine seksuelle lyster.

Men du er ikke alene, og du kan finne andre mennesker som opplever det samme som deg, som kan forstå hva du sliter med, og som har ekte sympati.

Her er noen web-ressurser som kan være et utgangspunkt for deg, til å komme deg ut på internettet og finne likesinnede - kanskje til og med venner?

http://asapinternational.org/
http://www.b4uact.org/
http://www.stopitnow.org/
http://virped.org/
http://www.shadowsproject.net/

Forhåpentligvis kan vi her i Norge med tiden etablere et offisielt tilbud basert på resultatene fra "Prevention Projekt Dunkelfeld". :)

 

Også, trådsplitt: "Hvordan kan pedofile og hebefile bli hjulpet til ikke å begå overgrep?

Endret av EinSånnEinJa
Lenke til kommentar

Hei,

 

jeg er en pedofil mann i 20-årene som gjerne tar imot spørsmål dere måtte rundt pedofili og det og leve med en slik legning. Jeg vet at pedofili er noe de fleste har sterke meninger om, men ingen vet egentlig noe. Så jeg ønsker og spre kunnskap og opplysning om dette.

 

Jeg var blant annet intervjuet i NRK P1 under Her og nå 26. april om dette. Tror programmet ligger på sidene deres fortsatt hvis noen vil høre det.

 

Jeg tåler kritikk og motstand, men minner om at trusler er forbudt i Norge, også når det gjelder pedofile.

 

Det er ekstremt vanskelig å gi noen fornuftige spørsmål. Jeg kan svært lite om seksualitet og kan kun spørre ut i fra mine erfaringer. 

 

Men jeg kan jo spørre om en ting... det må jo være en seksuell greie, når man er pedofil. Hvis man føler seg tiltrukket av barn og det ikke er seksuelt... så er vel ikke det pedofili. Jeg liker også barn.

 

Pedofil er man først når man forgriper seg på barn og da er det jo moralsk forkastelig å si at man er en pedofil. Hvis man ikke har forgrepet seg på barn, men lysten er der så er det like forkastelig. Men er ikke lysten der, så er vel man ikke pedofil.

 

Hvis du har forgrepet deg på et barn seksuelt, så vil jeg ikke bli lei meg hvis jeg ser dødsannonsen din i avisa. Da har du gjort den verste forbrytelsen man kan gjøre. Det er verre å forgripe seg på et barn enn det det er å drepe et annet menneske. Jeg ble utsatt for en slik person når jeg var barn og det har ødelagt et helt liv.

 

Men jeg er ingen psykolog, så jeg har svært lite greie på dette. Men debatten denne tråden har startet er ikke forkastelig.

Endret av GamEpaL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Pedofil er man først når man forgriper seg på barn ...

Nei. Da er man overgriper.

 

Pedofili betyr bare at man tenner seksuelt på barn (hebefili = unge voksne). Det har ikke noe med overgrep å gjøre.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...