Gå til innhold

Generell diskusjon om husokkupanter


Anbefalte innlegg

Husokkupasjonsmiljøet i Oslo består i all hovedsak av to grupper. Militante anarkister som gjerne okkuperer bygårder midt i sentrum og slåss med politiet og lager leven, kan godt forstå at folk blir provosert av disse (selv om bildet er noe mer nyansert, men det er da begrenset hva man kan forvente av folk i vår tabloide verden). At folk blir så voldsomt provosert av disse hippieanarkistene kan jeg ikke forstå. De er fredelige, informerer naboer om at de er tilstede og ønsker å ha en god dialog med både naboer og myndigheter og føyer seg stort sett etter pipa til onkel blå. Joda, det er ulovlig, men gud hjelpe meg, er det nødvendig å være så konform at man ikke tåler slikt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt tveegget sverd dette her. På ene siden er det alltid noen som eier et hus. De bør selvsagt være i sin fulle rett til å bestemme om noen skal være der eller ikke. På en annen side, om et hus er forfalt innvendig, ingen bruker det, og det står bare tomt - vel, jeg ser ikke helt problemet om noen bor der for å ha tak over hodet. Problemet blir gjerne når de har bodd der så lenge at de oppfatter huset som sitt.

Lenke til kommentar

De kan gjøre slik som brannvesenet i Bergen for noen år siden. Husokkupanter okkuperte siste huset i Jonsvollkvartalet som skulle rives. I stedet for å gå inn og hente de ut spylte brannvesenet vann inn alle vinduene. Gikk ikke mange timer før de kom ut våt, kald og jævlig :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...