Gå til innhold

80 talls Heavy Metal, aktuelt i dag?


Julekula

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hei jeg lurte på om å starte opp et 80 talls heavy metal band i dag fortsatt er aktuelt? Eller bør man holde seg til nyere metal som power metal eller noe?

Hvis du vil starte band, så skal du ikke bry deg i det hele tatt om hva som er aktuelt og populært i dag, men om hva dere selv digger.

 

Men uansett, ja, det er fortsatt aktuelt å spille 80-talls metalband idag, selv om det ikke er like aktuelt som for 25 år siden. Er mange nye band som spiller retrometal. Kan nevne Bullet, Enforcer, Ravage, Portrait, A Tortured Soul, Armour osv osv. Men det er nok likevel mest en undergrunnsgreie. Er du mest ute etter penger og success, så er ikke 80-talls metal veien, men mainstream-metal.

Lenke til kommentar

hei jeg lurte på om å starte opp et 80 talls heavy metal band i dag fortsatt er aktuelt? Eller bør man holde seg til nyere metal som power metal eller noe?

Hvis du vil starte band, så skal du ikke bry deg i det hele tatt om hva som er aktuelt og populært i dag, men om hva dere selv digger.

 

Men uansett, ja, det er fortsatt aktuelt å spille 80-talls metalband idag, selv om det ikke er like aktuelt som for 25 år siden. Er mange nye band som spiller retrometal. Kan nevne Bullet, Enforcer, Ravage, Portrait, A Tortured Soul, Armour osv osv. Men det er nok likevel mest en undergrunnsgreie. Er du mest ute etter penger og success, så er ikke 80-talls metal veien, men mainstream-metal.

 

ok takker for alle svar :p Vet ikke helt åssen det blir. Det blir vel også bedre, og mange fler muligheter når jeg blir bedre på gitaren xD

Lenke til kommentar

problemet med å være tradisjonell er at det er vanskelig å være tradisjonell bedre enn de tradisjonelle.

 

ingen(les: få) er intressert i å høre nekrofil musikk, så for at det skal være aktuelt må det ofte lages med en vri, noe nytt. å ta utgangspunkt i 1980metal er greit nok, men som sagt må(les:bør) det tilføres noe nytt for at det skal være noe intressant.

 

bare tenk på filmer eller spill, det er mange spill som tar utgangspunkt i 2d platformer for eksemepel, det disse gjør for å bli populære er ikke bare å kopiere eldre spill, men de legger til nye elementer, noe som gjør produktet til noe nytt og intressant selv om det tar utgangspunkt i noe gammelt. ripoff er aldri(les: sjeldent) kult.

 

lykke til uansett, håper dere får til noe kult ;)

 

(og for å nevne det, jeg kan ikke spille instrument, har aldri vært i band eller liknenede, jeg er kun forbruker/kunde/fan)

Lenke til kommentar

Det er nå ganske mange av oss "ingen" som fortsatt digger gammeldags metal, og gammel metal er ikke mer firkantet enn ny metal. Finner mange festival hvor det er hovedtyngden. Er selvsagt fordel å ha sin egen identitet. Uansett synes jeg du Julekule skal spille musikk du liker best.

Lenke til kommentar

Jau vi har gode 80 talls band :p tenker litt på å spille noe slikt siden det ikke er altfor vanskelig :p

 

Jeg vil påstå det er sangene som er enkle eller kompliserte, ikke nødvendigvis stilen. Man kan gjerne spille 80-talles heavy metal og fyre av en fem minutters gitarsolo om man vil, og man kan spille dagens metal med tre, fire grep. Jeg vil anbefale deg på det sterkeste å spille musikk du liker, ikke musikk andre mener er aktuel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...