Lars J Skrevet 12. mai 2010 Skrevet 12. mai 2010 Hei! Jeg har iplink som telefoni levrandør. Linksys adapteret som jeg fikk tillsendt fra iplink mister summetone etter 3-4 timer. Jeg må da restarte hele telefon-adapteret. Jeg har forsøkt med portforwarding og statisk ip på boksen uten forbedring. Hva kan være årsaken til dette, og en evt løsning ? På forhånd takk...
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. mai 2010 Skrevet 13. mai 2010 Hvordan er det koblet opp? Hvis man har PC tilkoblet adapteret, så kan nettverkstrafikken gjøre at det krasjer. Det beste er ofte å sette adapteret sist i kjeden.
Lars J Skrevet 13. mai 2010 Forfatter Skrevet 13. mai 2010 Hei! Det er koblet ; Modem >switch >switch >iptelefon adapter. Har også forsøkt rett i modem uten noen forbedring. Forslag ?
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. mai 2010 Skrevet 13. mai 2010 Det kan være internettleverandør som gjør at det stopper opp. Jeg vet bl.a. at Telenor har en innstilling som de endrer på forespørsel. Det er port 5060 som brukes, men det står ikke noe om at den skal åpnes. Sikkert best å kontakte kundeservice og høre om de har noen råd.
Lars J Skrevet 14. mai 2010 Forfatter Skrevet 14. mai 2010 Hei, jeg har ikke telenor, og har forhørt meg med ISP ang SIP_ALG ,dette er visstnok ikke aktivert i konfigen på modemet. (Og bør dermed heller ikke være et problem) Jeg har forsøkt samtlige porter inkludert 5060/5061 ,uten forbedring. Lurer på om manglende QOS support i modemet kan være årsaken. Skal prøve så snart isp sender meg et nytt modem og se om det hjelper med bridge. Det kan være internettleverandør som gjør at det stopper opp. Jeg vet bl.a. at Telenor har en innstilling som de endrer på forespørsel. Det er port 5060 som brukes, men det står ikke noe om at den skal åpnes. Sikkert best å kontakte kundeservice og høre om de har noen råd.
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 15. mai 2010 Skrevet 15. mai 2010 Hvis det var QoS som var et problem, så ville du merket hakking i samtaler. Har ikke hørt om adaptre som faller ut pga av det. Da er det mere sannsynlig at en med massiv torrentbruk e.l. kunne få router til å låse seg. Da ville en kunne miste kontakten med IP-telefon-adapter. I såfall ville du nok merke at du ikke fikk surfet på PC heller.
Gigaset Skrevet 24. september 2016 Skrevet 24. september 2016 Jeg har en Siemens Gigaset A580IP og skal bytte operatør til IPLINK, jeg har forsøkt "alt", og har problemer med innstillingene og diverse opplysninger som skal legges inn. Har ikke fått riktig hjelp fra IPLINK og finner ikke ut av det. Er det noen som kan komme med opplysninger og hjelp til riktige innstillinger jeg må ha for å få den innlogget og i bruk?
figg1 Skrevet 28. september 2016 Skrevet 28. september 2016 Jeg har en Siemens Gigaset A580IP og skal bytte operatør til IPLINK, jeg har forsøkt "alt", og har problemer med innstillingene og diverse opplysninger som skal legges inn. Har ikke fått riktig hjelp fra IPLINK og finner ikke ut av det. Er det noen som kan komme med opplysninger og hjelp til riktige innstillinger jeg må ha for å få den innlogget og i bruk? IP-telefoni er veldig avhengig av å ha de rette portene i brannmuren åpne. Om du ikke har oversikten på dette, bør du spørre de som har solgt deg dette om råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå