Gå til innhold

Data til Hl2 og Doom3


Anbefalte innlegg

Lurte på hva jeg trengte av Hovedkort, prossesor, RAM og skjermkort med tanke på spilling av høstens store utgivelser. Prisen må helst ikke komme over 6-7000.

 

Mitt forslag er som følger :

 

AMD Athlon XP2800+ 2.07GHz, Socket A

333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BULK

 

Asus A7V8X/LAN Socket A AMD Hovedkort

VIA KT400, ATA-RAID, ATX, DDR, FireW,LAN

 

Apacer 512MB DDR-RAM PC3200

184pins , 400Mhz, CL3

 

Sapphire Radeon 9700 Atlantis PRO

8X AGP, 128MB DDR, DVI, TV

 

Cooler Master AERO 7+ Socket A/370/462/7

AMD XP3000+, ASB-V73-U2

 

Total pris m.mva : 6 702,00 på mpx.no

 

 

 

For det første : Går denne sammensetningen ? og har dere forslag til justeringer ?

 

For det andre : Bør jeg vente til tidlig høst med å oppgradere ? Kommer det nye cpu'er eller liknende ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

doom og hl2 krever ikke så mye som en skulle trodd. men om du skal

kjøre spillene på best quality 1600*x osv. osv. så skulle oppsettet ditt

greie det vil jeg mene. spillene er ikke ferdig enda, men mye tyder

på at i alle fall hl2 satrer på en bred spillergruppe, noe som resulteres i at

på lav kvalitet skal spillet kunne kjøres med en cpu på under 1000mhz.

men for høy kvalitet og oppløsning kreves en del fra gpu og cpu.

 

jeg ville ventet om jeg kunne. det er masse å spare i det. så kan du

enten kjøpe pc når spillene kommer og få oppsettet billigere eller

kraftigere enn det du har settet opp.

 

en ting til: IKKE KJØP VIA KT400. søk på forumet så finner du fort

ut hvorfor. Nforce2 er brabra. og om du venter, så kommer kanskje

Nforce3 til du skal kjøpe pc (har ikke puppling på relesedaten).

Lenke til kommentar
Ganske bra oppsett det der ja.. bytt HK med EPoX EP-8KTA3L+ KT133A 5PCI 1AGP 3DIMM Audio SocketA ATX. Og kjøp heller en SLK900 og en 80mm Delta vifte på  Microplex. Ellers så er det fint :D  

Hva med kabbis?

 

Er du fullstendig på fylla? Det er ett pokkers KT133A kort med SD-RAM, gikk ut for LENGE siden..... Nå får du slutte å anbefale alle stakkarene den store møkkahaugen (muligens bare fordi du har det selv)!!!!

--------

Vil du spille høstens store utgivelser, vent til høsten med å kjøpe ny maskin ;)

--------

Xp2800 er 1000 kroner dyrere enn XP2500 og yter ikke sååå mye bedre.. desuuten klokkes omtrent alle XP2500 LETT til 2800

---------

80 mm DEALTA, er du sprø??? den bråker som ett uvær!

Lenke til kommentar

Styr unna det hovedkortet,har vert svært mye tull med det og 9700 pro sammen.Vet vi er MANGEN som har di problema.Gå heller for et a7n8x deluxe,eller abit.

 

Så bør du kjøpe heller 2*256 twinmos pc3200 med windbond,og kjøre dem i dualchannel som feks a7n8x kortet har.Disse minnebrikkene skal også være meget gode i overklokking.

Lenke til kommentar
Ganske bra oppsett det der ja.. bytt HK med EPoX EP-8KTA3L+ KT133A 5PCI 1AGP 3DIMM Audio SocketA ATX. Og kjøp heller en SLK900 og en 80mm Delta vifte på  Microplex. Ellers så er det fint :D  

Hva med kabbis?

 

Er du fullstendig på fylla? Det er ett pokkers KT133A kort med SD-RAM, gikk ut for LENGE siden..... Nå får du slutte å anbefale alle stakkarene den store møkkahaugen (muligens bare fordi du har det selv)!!!!

--------

Vil du spille høstens store utgivelser, vent til høsten med å kjøpe ny maskin ;)

--------

Xp2800 er 1000 kroner dyrere enn XP2500 og yter ikke sååå mye bedre.. desuuten klokkes omtrent alle XP2500 LETT til 2800

---------

80 mm DEALTA, er du sprø??? den bråker som ett uvær!

 

 

:lol:

Lenke til kommentar
For det andre : Bør jeg vente til tidlig høst med å oppgradere ? Kommer det nye cpu'er eller liknende ?

 

Bør du oppgradere nå?: Nei, så lenge du kan kjøre dagens spill på din nåværende PC virker det helt på trynet å kjøpe en PC for å være beredt til et spill som kommer om 3 måneder. Vent 3 måneder å kjøp ny da!

 

Kommer det nye CPUer til høsten?: Ja både fra AMD og Intel.

Lenke til kommentar
For det andre : Bør jeg vente til tidlig høst med å oppgradere ? Kommer det nye cpu'er eller liknende ?

 

Bør du oppgradere nå?: Nei, så lenge du kan kjøre dagens spill på din nåværende PC virker det helt på trynet å kjøpe en PC for å være beredt til et spill som kommer om 3 måneder. Vent 3 måneder å kjøp ny da!

 

Kommer det nye CPUer til høsten?: Ja både fra AMD og Intel.

Intel kommer med prescott ca oktober, når amd lasere sin er eg ikke sikker. Men før intel.

Lenke til kommentar

Har bygd en PC for en bekjent... Dvs. en kompis av han bestilte delene, jeg bare skrudde... Hovedkortet var et Asus A7V8X... Dette er det desidert mest kronglete hovedkortet jeg har vært borti... Det var svært vansklig å få maskina til å fungere stabilt. Men den gjorde da nå i allefall det til slutt... I tillegg bør det jo legges til at KT400 har dårligere ytelse enn f.eks. KT333... Og da KT333 er et totalt utdatert chipset, så er det vel egentlig bare nForce2 som står igjen som et fornuftig alternativ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...