Gå til innhold

Angrerettskjema for retur til Pixmania? Haster litt


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte et skjermkort fra Pixmania, men ettersom skjermkortet er annerledes det som ble reklamert i bildet, og ikke vil passe til min vannblokk for vannkjøling, er jeg nødt til å bruke min angrerett og returnere varen.

 

Dette har vist seg å ha blitt en større utfordring enn jeg tenkte det skulle bli. Sammen med pakken ble det ikke lagt ved et angrerettskjema, noe som jeg ellers ofte har sett når jeg har bestilt fra andre nettbutikker.

 

I salgsbetingelsene til pixmania (http://www.pixmania.com/no/no/salgsbetingelser.html#cgv_8) står det at jeg trenger å sende pakken "sammen med fakturaen, proforma fakturaen samt et komplett og signert returskjema."

 

Jeg kontaktet pixmania og har nå mottatt de nødvendige fakturaer(tror jeg), og en returkupong som jeg kan bruke for gratis frakt med UPS (til frankrike).

 

Så det eneste jeg mangler nå ser ut til å være et returskjema.

Jeg fant fram til disse skjemaene:http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/andre/skjema-2/blanketter-om-angrerett.html?id=437425 .

Er det et av disse skjemaene jeg må bruke, og i så fall, hvilket?

 

Setter veldig stor pris på et raskt svar, da jeg gjerne vil få sendt tilbake denne pakken så fort som mulig.

 

Takk. :)

 

edit: fiksa link

Endret av bahladash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er ikke lovpålagt å ha noen angrerettskjema ved retur, men butikken er pliktig til å sende det ut til kunden.

 

Proformafaktura osv. regner jeg er der fordi det er snakk om en utenlandsk nettbutikk. Uansett send de en mail.

 

 

PS: Flytter denne til butikkhjelp jeg, sikkert mer erfaring med pixmania der.

Lenke til kommentar

Er det snakk om feilleveranse fra Pixmania? Isåfall skal det ikke være nødvendig med angrerett... Ved angrerett må kunde betale porto, men ved feilleveranse er det butikk som har gjort noe feil.

 

Så hvis du har bestilt et skjermkort som du veit vannblokken skulle passe til, og de har sendt et skjermkort med annen utforming/egenskaper, snakker man rett og slett om feilleveranse og butikken skal betale portoen... Hvis man gidder å krangle på det da...

Lenke til kommentar

fra pixmania sin " faq " siden:

 

GARANTI OG ETTERSERVICE

 

Hvor finner jeg returskjemaet?

 

Returslippen får du tilsendt med fakturaen. Hvis du har bruk for en ekstra kopi ber vi deg kontakte kundeservicen via hjemmesiden vår.

Du kan også laste ned/ skrive ut returslippen på websiden vår. Husk å legge ved en kopi av kjøpsfakturaen, samt en proforma faktura:

 

http://www.pixmania....rskjemaety.html

 

lykke til med dette firmaet, kan ta lange tidthumbdown.gif

 

kanskje kan du laste den ned når du logger deg inn på din bestilling.

Endret av p@ge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...