Gå til innhold

Trenger hjelp med å koble Stasjonær pc til Philips HDTV!


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har kjøpt en Philips 42" Full HD TV. Jeg har koblet til en DVI-HMDI kabel som da går fra pc-en å inn i tv-en. Så tok jeg en MiniJack, 3,5 fra pc-en og inn i en port som heter Audio inn, eller noe.

 

Tv-en er en Philips 42PFL5604H 42" LCD-TV FULLHD

 

Problemet er at jeg ikke får noe lyd. Jeg har gått gjennom alle Sourcene og kanalen men det blir ikke noe lyd.

 

Hva er problemet? Kan noe hjelpe meg

 

 

 

På forhånd takk for svar.

Endret av Siege
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Puttet headsette i pc-en og da var det lyd.

 

Jeg plugget i en S-Video fra min bærbar pc. Åså en Mini Jack til RCA (Rød,Hvit) på siden av tv-en og da ble det lyd og bildet, men dette bilde kan jo ikke sammenlignes på kvalitet som med HDMI.

 

Er det noen instillinger som må gjøres for å løse problemet?

Lenke til kommentar

Det normale for en HDMI inngang er jo at lyden kommer på HDMI kabelen. Så første spørsmål er om TV støtter analog lyd sammen med HDMI.

På en Samsung jeg har er det 3 HDMI innganger, og manualen sier at det kun er HDMI 2 som kan brukes med DVI til HDMI overgang (for PC). Det er en analog lydinngang som er tydelig merket at den hører til HDMI 2.

 

Når du sier "Audio inn, eller noe" så er det tydeligvis uklart.

 

 

Lenke til kommentar

Tipper problemet er slik som Hårek beskriver.

 

Hdmi er til egentlig både lyd og bilde, tv'm skjønner nok ikke at du bruker en dvi --> hdmi kabel uten lyd. Du er helt sikker på at det er en audio inngang du plugger inn kabelen i? Du finner heller ingen instillinger hvor du kan velge lyd inngang for hdmi-1 hdmi-2 osv?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...