Gå til innhold

Hvilken er best ? HTC desire, HTC HD3 eller Sony Ericsson X10i Sensuous Black


Anbefalte innlegg

Hvilken ville dere anbefalt for meg å kjøpe ?

HTC Desire

Sony Ericsson X10i Sensuous Black

HTC HD3

 

Skriv egen meininger og tips :)

pluss og minus med telefonene de som vet noe :)

 

takk på forhånd!

Endret av AnQ
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HTC HD3, mener du Windows Phone 7-telefonen som er spådd lansert rett før førstkommende jul? Kanskje litt vanskelig å sette denne opp mot modeller som finnes på markedet nå. Eller mener du HD2?

 

Selv ville jeg ha gått for HTC Desire, med X10 på andreplass og HD2 på sisteplass. Hovedårsaken er at jeg foretrekker Android fremfor Windows, og av de to Android-telefonene har jeg mest sansen for Desire.

Lenke til kommentar

Tar utgangspunkt i at du mener HD2, ettersom HD3 ikke eksisterer.

 

Jeg skal prøve å veie de opp mot hverandre, ettersom jeg har tilbrakt mye tid med alle tre.

 

HD2:

+ Fantastisk skjerm. Virkelig den største og råeste du får.

+ God på e-post, støtter exchange-integrering og alt fra Outlook basically.

+ God på office, du får Word, Powerpoint og Excel

+ Sense UI på Windows Phone er veldig funksjonabelt, gir deg det viktigste bare ett fingerstrøk unna.

- Lite med programmer på Market Place, så hvis det er viktig med mye spill/småprogrammer så er dette ikke telefonen for deg.

- Litt bred, passet f.eks ikke inn i min universalholder som sålangt har huset alt fra Nokia 5800 til iPhone.

- Kan bli litt teknisk å få gjort små endringer i systemet, da Windows Phone ligger å ulmer i bakgrunnen. Du må grave dypt dog, så dette er ikke et tema for alle.

 

Desire:

+ AMOLED-skjerm, tilbyr bunnsort i mørke omgivelser. Virkelig noe å bli bortskjemt på!

+ God på E-post, også her har du exchange-integrert takket være Android 2.1's støtte for dette.

+ Android 2.1 som sagt, må sies å være ett pluss. En god plattform som nå har masse flotte funksjoner og likeså morsomheter som levende bakgrunnsbilder (løv som flyter på vann, osv)

+ HTC Sense, du får masse widgets med som du kan krydre skrivebordet med. F.eks 10 forskjellige klokker, to-tre kalendere osv.

- AMOLED er ikke fantastisk i sollys, og mister mye av kontrasten sin her.

- Jeg syns ikke den er fantastisk fin. Kanskje du liker brunt, but I don't.

 

X10:

+ Høyeste oppløsningen på markedet (854x480), gjør den bittelitt tøffere til internettsurfing.

+ God på e-post, dog ikke fullstendig integrering av exchange. Dette foregår via egne programmer som Sony Ericsson har lagt ved.

+ Selv om vi snakker litt eldre Android (1.6) har Sony Ericsson også sørget for at du kan overføre filer via bluetooth, noe man ordinært sett trenger nyere Android OS til.

+ Greit kamera, kjenner igjen opptil 5 personer i ett bilde

+ Leveres med tidenes Bluetooth HF, MW600. Les mer på nettet. Kjøp den omså i løssalg! Anbefales på det varmeste!

- Ikke doubletap i PDF-leser, og ikke i nettleser. Savnet av Multitouch er ikke stort, men ingen doubletap er utilgivelig. Dog dette kommer etterhvert.

- 1.6 av Android OS gjør at enkelte nye apps ikke fungerer, og du får heller ikke levende bakgrunnsbilder slik beskrevet under Desire.

- Ikke smartdial (dvs du kan ikke begynne å taste nummeret på ringeskjermen og samtidig søke i telefonboken. Dette kan både Desire og HD2)

 

 

.... It goes without saying at alle tre har sugen batterilevetid. Forvent å lade daglig, men forvent også å kose deg uansett hvilken modell du velger! Personlig kjørte jeg HD2 gjennom hele desember, og hadde det kjempegøy med den. Dagens telefon for meg er X10, og det er strengt tatt totalpakken som avgjorde for meg. Pent design pakket med mye bra. Og den blir bare bedre i kommende softwareversjoner.

Lenke til kommentar

Jeg har Desire selv, den fungerer helt fantastisk!

Jeg anbefaler den, eller X10.

 

Hold deg unna HD2/3. Windows mobile er, etter min mening, en vits i forhold til Android. Hvertfall når du ser på Market og apps.

Lenke til kommentar

Kjøpte meg x10 i går..:) Beste mobilen jeg har hatt noen gang... Hadde tenkt på HTC desire, men jeg skal like og se på mobilen min også. Så da blei dt Sony Ericsson X10i hvit på meg.. Den får jo adrion 2.1 og bedre ikke mist en oppdatering på forlenge batteri.. Ikke vont ment men HTC desire er ikke mye pen og se på as.

Lenke til kommentar

Utseendemessig er jeg helt enig med deg. Selv vektlegger ikke jeg det ved kjøp, men det er helt sikkert andre som vektlegger annerlades enn meg. Om man liker Timescape eller Sense best kommer jo også selvfølgelig an på smak. Men de fleste jeg vet som har prøvd telefonene liker Sense bedre.

Endret av program
Lenke til kommentar

Skal ikke si noe på Sense jeg. Jeg har ikke testa det. Men syns ikke Timescape var så dårlig heller jeg da.. Jeg kjøpte mobilen min på lørdagen som var, den har vært brukt veldig mye hele tiden. Og konstant på tråløse. Nå har jeg igjen 36 % batteri så jeg klager ikke over batteri as..:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...