Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Sex og etterfølelser - tanker av en viss situasjon.....


Anbefalte innlegg

Tenk deg dette: at du møtte en person noenganger og hadde ubeskyttet sex. Den personen viste masse følelser for deg. Uttrykte følelser til deg, osv... Og fortalte deg at det var deg den personen likte best av alle den hadde hatt.

Etter treffet skriver vedkommende til deg , - rett frem, kort og enkelt: Jeg ønsker overhodet ikke mer kontakt med deg. Synes dere det er høflighet, eller pen måte å håndtere ting på fra vedkommende side... Hva ville dere tenkt hvis dette skjedde?

 

1. Beundret vedkommende, og tatt vedkommende imot med åpne armer hvis den kom igjen.

2. Tenkt at vedkommende ikke var et tap.

3. Synes personen er vinglete, og tåpelig.

4. Synes vedkommende er snill.

4. Avskydd vedkommende forever, og tenkt at dette var et ufordragelig menneske.

5. Tenkt at vedkommende var en idiot.

6. Elsket vedkommende og unnskyldt vedkommende for det personen gjorde, tiltross for at det ble slik.

7. Vært skuffet, og tenkt at dette menneske er tåpelig, og at det var bra personen viste det.

8. Drømt om å oppleve noe lignende igjen.

 

Gøy å høre en meningsmåling her for hvordan folk tenker i slike situasjoner, gi et kort og enkelt svar med tall... :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes alternativene var heller dårlig, og flere av dem lignet på hverandre. Om jeg har forstått det riktig har man altså hatt et seksuelt forhold med en person, noe som kunne virke som forstadiet til et lengre og stabilt forhold. Og så plutselig dumper han deg ved å si "jeg vil aldri ha noen som helst kontakt med deg igjen." Ikke frekt, veldig klart og tydelig, kanskje litt for direkte. Men han får frem poenget sitt.

 

Om dette har skjedd opplever jeg det som at personen ikke lenger ønsker et forhold, og han vil gjøre helt klart hva det er han vil, uten noe om og men og drama. Han vil ikke gi deg noe håp som f.eks. å si "Liker deg veldig og sånn, men tror ikke det vil funke" da det åpner for at du kan komme med "løsninger" for hvordan det kan funke bedre osv osv, legge en slagplan. Sånn sett synes jeg han var "snill" i form av oppriktighet.

 

Ellers synes jeg det var dårlig gjort å gjøre det slutt så plutselig, og over sms. Men sånn er livet, man kan ikke alltid like alle, og noen ganger fungerer det ikke. Da er det bedre for begge parter å bare si ifra ærlig og oppriktig, og at begge får komme seg videre med livene sine. Ikke tenk så mye på det, og ta det som erfaring.

 

Du sier dere har hatt ubeskyttet sex. Jeg skjønner ikke hvorfor, men det får være din sak. Dette vil jo da ganske sannsynlig føre til at du blir gravid, så dette vil jeg sjekket opp så fort som mulig, så får du ta det derfra.

Lenke til kommentar

Det er kanskje vanskelig å forstå min side her..... At en slik kort setning stikker..... dypt i hjertet.... Gjør veldig vondt....

Jeg synes at det er dårlig gjort. Han har gjort dette før mot meg, og så kommet tilbake, kan jo være at han kommer tilbake igjen....

 

Jeg har opplevd bedre avslag, der jeg har møtt en mann som aldri har blokket meg på msn eller noe. Og behandlet meg langt bedre for min del, slik det ikke ble så surt....

 

Bare tenk dere selv, på setningen han skrev:

 

Jeg ønsker overhodet ikke å ha mer kontakt med deg. Vennligst aldri svar på denne beskjed, for jeg vil overhode ikke vite av deg mer.

 

Og dette etter ubeskyttet sex... jeg lurer på om jeg er følsom som ikke liker sånnt... hehe....

Lenke til kommentar

Det er vel verken høflig, eller pent å si det på den måten.Det er vel heller ingen som liker det. 

 

Men, jeg ser heller ikke noe poeng i å pakke det inn i noehalvklissete svada heller. Du trenger jo ikke å tvile på hva personen faktiskmener?!. Hvis det er slik at han skulle komme tilbake for et ligg, og duslipper han til, så har du jo deg selv å takke.

 

Når det gjelder alternativene du lister opp, så finner jegingen fornuftige valg. Mye skyldes vel at jeg ikke kjenner bakgrunnen for hansuttalelser. Jeg sitter jo med en følelse at du selv har en ”væremåte” som i verstefall kan fremprovoserer hans uttalelser.

 

 

Lenke til kommentar

2. Tenkt at vedkommende ikke var et tap.

 

3. Synes personen er vinglete, og tåpelig.

 

4. Avskydd vedkommende forever, og tenkt at dette var et ufordragelig menneske.

 

5. Tenkt at vedkommende var en idiot.

 

7. Vært skuffet, og tenkt at dette menneske er tåpelig, og at det var bra personen viste det.

Lenke til kommentar

MB2 - jeg tenker som deg! :)

 

Personen bor 100 mil unna meg, så jeg skjønner ikke at han ikke kunne pakke det inn bedre :) Var jo ingen problem for han å være høflig uansett :) Er ikke akkurat deilig å bli pult, og så få høre: jeg ønsker overhode ikke mer kontakt .... og thats it.

 

Men ja er enig med deg MB2, og slike mennesker er man glad viser hva de er, før man har det gående lengre med dem ;) Jeg vil ikke ha meg en slik type igjen :) Og jeg synes det var vondt , men ser positivt på erfaringen , en lærer hele livet :)

 

Ikke vits i å lage noe nummer av slikt heller. Bare move on - han er ikke verdt mer :)

Lenke til kommentar

Du bare havner i slike situasjoner gang på gang på gang - som er merkverdig like hverandre? Meh.

 

Kort, enkelt og brutalt effektiv, var meldingen han skrev til deg. Jeg måtte nylig skrive noe enda mer brutalt til ei jente, fordi hun oppfattet virkelig ikke hva jeg mente når jeg pakket det inn. Endte opp med at hun stalket meg noe latterlig før jeg var brutalt ærlig. Virker som du har samme greia - pakker man det inn er det rom for håp...

Lenke til kommentar

Du Nikken, jeg synes du kan prøve å pakke ting pent inn ja, for det er utrolig ufint og det skader jo den personen som rammes av en slik som deg, når du bare glefser rett ut, etter sexen at du overhodet ikke vil vite av dama.

Tar du deg ikke nær av slik selv eller? Jeg er glad jeg aldri skal møte deg isåfall :)

Lenke til kommentar

Hvis dette har skjedd med flere så er det jo kanskje deg? Og hvorfor er du redd for at han kommer tilbake, det er jo bare  for deg å si nei om han skulle komme igjen. Det går jo ann å ha litt ryggrad her i verden. Føler at det er en god del du ikke sier her.

Lenke til kommentar

er ikke alltid samme person ... :)

 

Move on = lage et dusin tråder om han på et forum?

 

 

Kanskje på tide at nokon faktisk lære av sine feil då?

I stede for å lage evig mange poster på forum over kor mange feil ein tydelegvis gjer i forhold til mannfolk.

 

Med mindre du faktisk djupt inne, _liker_ å bli behandlet som eit objekt.

 

Have a good life.

Lenke til kommentar

Du Nikken, jeg synes du kan prøve å pakke ting pent inn ja, for det er utrolig ufint og det skader jo den personen som rammes av en slik som deg, når du bare glefser rett ut, etter sexen at du overhodet ikke vil vite av dama.

Tar du deg ikke nær av slik selv eller? Jeg er glad jeg aldri skal møte deg isåfall :)

Jeg synes du skal lese hva jeg skriver.

 

Jeg måtte nylig skrive noe enda mer brutalt til ei jente, fordi hun oppfattet virkelig ikke hva jeg mente når jeg pakket det inn. Endte opp med at hun stalket meg noe latterlig før jeg var brutalt ærlig. Virker som du har samme greia - pakker man det inn er det rom for håp...

 

Vi hadde forsåvidt ikke hatt sex, men ja - jeg har vært like brutal med jenter jeg har hatt sex med. Dette skjer etter jeg har pakket det inn. Når folk virkelig ikke oppfatter hva du mener, når du prøver å pakke det inn - så må man være brutal. Det er bedre å drepe enhver følelse jenta har for deg, istedet for at hun skal sitte og pines og vente fordi du har gitt henne litt håp ved å pakke det inn.

Lenke til kommentar

Dette (og andre tråder) minner meg veldig om den tidligere brukeren Sportygirl. Eer det bare meg?

 

Nei nei, Sportygirl vil bare ha barn. Dette handler om noe heeelt annet.

 

 

Hør her, jeanettehey. Det er kanskje ikke veldig tydelig for deg selv, men for de av oss som ser dette fra utsiden er det temmelig åpenbart at problemet ligger hos deg. Du lar dårlige menn komme til deg, du tar imot dem med åpne armer og angrer når det viser seg at de ikke behandlet deg slik du ønsket. Når dette skjer flere ganger, burde det vel ringe en bjelle hos deg? Du må slutte å skyve skylden over på alle andre, og heller begynne å ta ansvar for deg selv og ditt liv. Neste gang du får ferten av en mann, ta deg god tid og bli sikker på at han ønsker det samme som deg før du slipper ham inn i livet ditt for alvor.

Lenke til kommentar

I stedet for å kritisere ham, så syns jeg DU virker veldig naiv.. I alle fall om du lar ham behandle deg slik to ganger.

 

Med det i tankene, så syns jeg du hadde godt av opplevelsen.

 

1. Du blir kanskje litt mer forsiktig med usikker sex?

2. Du blir kanskje litt mer kritisk til hva gutter sier?

3. Du forstår kanskje at om en gutt behandler deg som drit én gang, gjør han det kanskje igjen?

4. Du får et lite slag i ansiktet som minner deg om å faktisk være litt ansvarlig for din egen fremtid selv.

5. Ettersom det skjer gang på gang - kanskje du lukker sprekken litt og slutter å være en tøs?

 

Er jo lov å håpe på at mennesker lærer av sine erfaringer og forbedrer seg? Eller er JEG naiv nå?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...