Gå til innhold

Hvor mye er det verdt? E-620 ++ og 5D hus


Anbefalte innlegg

Hei. Vurderer å gjøre byttet fra 4/3 til FF (hele familien har Canon) og trenger litt input på hvor mye ting og tang er verdt.

 

E-620 hus

14-42

14-54 II

70-300

batterigrep

2x batteri

 

Alt er i tipp topp stand. Huset har gjort 5-6000 eksponeringer.

 

Og så har jeg lyst på 5D hus. Sett at det er i pen stand, hvor mye ville du gitt for et slikt hus i dag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja jeg så det! Overraskende billig. Har forsåvidt fått kjøpt meg hus nå. Burde klare meg med det pluss en sigma 50/1.4 som jeg kjøper ny i butikk i tilfelle fokus skulle vise seg å være trøblete.

 

E-620 har jeg fått solgt til en kjenning så da gjenstår bare 14-54 II, 70-300 og batterigrepet.

 

Det kommer nok til å bli lærerikt å få erfaring på tvers av formater. Det jeg kommer til å savne mest er nok utsnittet til Olyen, altså 4/3. Aller helst skulle jeg hatt et kamera som tok kvadratiske bilder. Ikke at det er så nøye :)

Lenke til kommentar

Det er godt mulig ja :) Og stabilisering i hus, kvalitetsfølelse, vribar skjerm, størrelse... Likte i grunn E-620 veldig godt. Har ingenting vondt å si om Oly. Det eneste jeg virkelig angrer på er at jeg aldri skaffet meg 50mm f/2 macro. Forhåpentligvis får jeg en ny sjanse en gang i fremtiden hvis får råd til å ta i bruk µ4/3 som sekundærkamera.

Lenke til kommentar

Som du sier selv så gjenstår 14-54 II, 70-300 og batterigrepet. (HLD-5?)

 

14-54 (I) ligger ute på foto.no for 2500, mens en II ligger ute for 3500 kr. 70-300 ligger ute på JP for 3000 kr, så kanskje en 23-2500 kr?

 

HLD-5 ligger på JP for 1900, akkurat hvor mye den går for vet jeg ikke, da den ikke har vært ute på foto.no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...