Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Blir koblet av internett hver 5-10 minutt!!!


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg blir koblet av internett hvert 5-10 minutt og dette begynner å bli ganske irriterende.

 

Informasjon:

NGT-netopia ruter

D-link 713P

WIN XP Pro

 

Følgende har jeg gjort:

 

Jeg har åpnet og forwarda porter i ruteren slik at jeg kan bruke Remote Administrator, FTP server. Etter at jeg begynte å åpne portene blir jeg regelmessig kastet ut av nettet. Det er ikke så farlig så lenge jeg surfer, men når jeg spiller online spill er dette ganske irriterende. Jeg har tre pcer og det samme skje på alle tre. Jeg har også tilbake stilt ruteren til fabrikkinnstillingene uten at dette hjalp.

 

I tillegg har jeg byttet ut D-linken med en switch uten at dette hjalp.

 

Er det noen som har forslag til hva dette kan være?

 

Skal jeg oppgradere firmware til Netopia?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har akkurat snakket med NGT. De sender meg en ny ruter da de registrerte dårlige signaler. Det er viktig at man bruker elimineringsmetoden på problemet før man ringer. Da sparer du mye tid og telefonventing. Og i tillegg viser du at du har litt snøring.

 

Foreløpig veldig fornøyd med servicen.

 

:)

Lenke til kommentar

Hey!

 

Her kommer en liten oppdatering om hva som har skjedd med problemet siden sist.

 

Jeg fikk ny ruter tilsendt i posten i dag. Jeg byttet splitter og ruter uten at det ble noe bedre av det. Jeg oppgraderte firmvaren til den nye Netopiaen 3351 uten at det hjalp. I tillegg byttet og koblet jeg til en ny line in ledning i splitteren i tilfelle det var det som var problemet. Dette fungerte heller ikke. Jeg sjekket også alle telefon-og ADSLledningene for å se om det var noen av dem som var løse eller så dårlige ut. Alt var ok.

 

Det ser derfor ut som om det er et linjeproblem utenfor. Jeg fikk også tilfeldigvis høre at det er flere i nabolaget som har hatt problemer med internettilkoblingen. Jeg har derfor sendt inn en mail til NGT og bedt dem kontakte linjeleverandøren på vegne av oss. Nå gjenstår det å se hva som skjer.

 

Det ser også ut som om det er bedre tilkobling om natta enn på dagtid og kveld, og jeg antar derfor at dette har noe med en slags overbelastning å gjøre selv om det ikke burde være slik.

 

Har noen vært i lignende situasjon før og fått fikset dette?

 

Takker for alle råd og svar jeg kan få.

Lenke til kommentar

koma: hvor har du plassert rutern din ?

hadde en kamerat som hadden oppå masina si oven for psu viste seg at den psuen og ruter lagde en del varme slik at den koblet seg av etter fem 5 akkurat samme som deg han fikk også ny ruter uten at det hjalp noe .

Lenke til kommentar

Hee:

 

For øyeblikket ligger ruteren i underetasjen (pc i 2.etasje) på gulvet direkte plugget i splitteren med 20 m cat 5 ledning opp til pcen. Vanligvis ligger den på en hylle 1 m. fra pcen plugget i en veggkontakt. Problemet ligger nok ikke der da det samme skjer hvordan jeg enn plugger ruteren.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...