Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ein stor fordel å enten printe ut denne guiden eller har den åpen på ein anna PC medan du held på slik at du kan bla tilbake for å sjå korleis ting skal monterast når du skal skru alt sammen igjen.

 

Eit anna råd er å i fyrste omgang kun løyse på skruane og ikkje koble frå noken ledningar eller liknande. Rekner med at dei fleste delane som du må flytte på har såpass med slark i ledningane at du kan flytte dei istaden for å koble dei ifrå.

 

Er du usikker på dette er det ein stor fordel å finne noken til å hjelpe deg.

Lenke til kommentar

hvor er viften?

 

Beklager seint svar.

 

Det ser desverre ut som at vifta er under hovedkortet på din laptop, noke som fører til at du antageligvis må demontere ganske mykje hardware før du kjem til vifta. (Om du ser under laptopen så vil du sjå hola som vifta bruker til å suge inn luft i eine hjørnet.

Ut ventilane har du på sida av laptoppen.

 

Vil anta at det er mest sannsynlig er ut ventilane som er fulle i støv. Trur eg i fyrste omgang vil råde deg til å prøve å fikse dette problemet utan å skru opp laptoppen.

Prøv å veksle mellom trykkluft og støvsuger og sjå om du klarer å løyse opp støvet som sitt fast inne i laptoppen.

Om dette ikkje går så vil eg anbefale deg å levere laptoppen på service for å få dette fiksa.

Lenke til kommentar

hmm. hvordan kan jeg gjøre dette selv uten og demotere noe?

 

og hvor mye koster det på service?

Som nevnt her kan du prøve med en støvsuger, alterner på og suge gjennom luftinntaket og eksosutløpet. Du kan jo prøve og pirke med noe tynt mellom kjøreribbene også hvis du ser støvet der inne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...