Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det hjelper å sette PCen (laptoppen?) på golvet så tyder dette på overoppvarming.

 

Når du setter laptoppen i fanget, på sofaputa eller liknande mjuke overflater så tetter du igjen venilasjonsåpningane som igjen fører til at PCen ikkje får ventilert ut den varme lufta. Når PCen blir for varm slår den seg automatisk av for å forhindre skader på PCen og tap av data.

Lenke til kommentar

Har gjort dette en gang selv og var da uten noe som helst erfaring med bærbar maskin.

 

Det er ganske lett gjort egentlig. Du skrur ut en god del skruer under maskinen og fjerner det som trengs. Syns ikke det er nødvendig med en guide eller instruksjoner på dette. Bare husk hvor alt skal sitte!

Lenke til kommentar

Har gjort dette en gang selv og var da uten noe som helst erfaring med bærbar maskin.

 

Det er ganske lett gjort egentlig. Du skrur ut en god del skruer under maskinen og fjerner det som trengs. Syns ikke det er nødvendig med en guide eller instruksjoner på dette. Bare husk hvor alt skal sitte!

Hvis han aldri har skrudd på en bærbar så er det veldig betryggende å ha en guide og gå etter, eller noen å spørre.

Lenke til kommentar

skal jeg bare skru av alle skurene ? og deretter? kan noen gi meg en miniguide?

 

Du ser ganske greit hva som skal av for å få av dekselet og så graver du deg videre nedover:D

 

Spiller vel ingen rolle at du er 15? Bygget min første pc når jeg var 14 eller 15 så det der klarer du nok;)

Lenke til kommentar

skal jeg bare skru av alle skurene ? og deretter? kan noen gi meg en miniguide?

Nei nei nei, ikke skru ut alle skruene. Du må skru ut de som trengs å skrues ut for å komme til vifta. Gi meg modellnummer og navn så skal jeg se om jeg kan finne en guide,.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

Har du orginal boksa eller manualen til laptopen?

Det er litt lettare å guide deg visst vi veit nøyaktig kva slags model det her er snakk om.

 

Men det er stort sett berre å:

1)slå av PCen

2) ta ut batteri og strømledning

3) løyse skruane under laptopen

4)rense viftene for støv

 

Du skal hovedsaklig løyse skruane som går rundt kanten, desse skruane kan av og til befinne seg under gummiknottane som er under PCen.

 

Om du ikkje finner nøyaktig model namn og fortsatt trenger meir hjelp, så kan du ta bilder av PCen og poste her. Har du ein PC til så er det sikkert noken som kan prate deg gjennom heile operasjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...