Gå til innhold

Tror jeg kan ha gjort noe ulovlig : S


Anbefalte innlegg

Hei, fikk ett par belter av min onkel som skulle være " Gucci" Han mente de var ekte, jeg har funnet ut at de var fake. Jeg solgte da faktisk ett belte før jeg fant ut at de var det(kjøper sa det til meg) Har jeg gjort noe ulovlig? Jeg skrev ikke at de var ekte men at de kostet over 2000ny. noe de orginale gjorde. Spørsmålet er, kan jeg bli straffet for noe?

Endret av Don93
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det har du.

Beklag veldig til han som solgte, ta beltene tilbake og betal frakten hans. Dekk alle kostnader og håp at det blåser over.

 

Om du kan bli straffet vet jeg ikke, det er ikke mitt område, men det er ikke lovlig å selge falske produkter i Norge. Kan forøvrig også be en moderator om å flytte denne til juss-delen av forumet.

Lenke til kommentar

Hvis du utga beltet for å være ekte, ja. Hvis du solgte det som et fake, nei. Men så lenge du gjorde det i god tro er det ikke noe å bekymre deg over...

 

Tror ikke du vil få noen problemer om du er oppriktig med kjøper, forklarer kjøper situasjonen og tilbyr han pengene tilbake. Jeg vet at jeg ville hatt pengene mine tilbake, men jeg hadde aldri i verden orket å melde fra til noen om det!

 

Du slipper nok noen straff ;)

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...