Gå til innhold

Tull med overføring fra Tele2 til Ludo


Anbefalte innlegg

(Hvor skal jeg liksom putte dette emnet?)

 

Jeg har en Nokia 6300.

 

Jeg har akkurat byttet fra Tele 2 Sheriff til Ludo Mobil, og det som skjer nå er at det kommer opp en E på displayet (som i EDGE, tror jeg) samtidig som det kommer en konvolutt (som i melding) som snurrer rundt og blir en binders. Deretter får jeg følgende beskjed: "Kan ikke motta multimediemelding: Avsender: <tilfeldig nummer> Emne: <Blabla>. Det virker som det er helt tilfeldige ting som prøver å bli sendt til meg.

 

Er det noen som vet hva i all verden dette er? Og hvordan kan jeg skru av Edge? Jeg vil ikke at Ludo mobil skal ta styring over mobilen min og aktivere batterispisende funksjoner.

 

Også, Ludo mobil suger, fordi de skriver i brevet sitt at de kommer til å sende melding om porteringsdatoen, noe de ikke gjorde, samt en ekstra påminnelse to dager før porterinsdatoen, noe de heller ikke gjorde. (Y)

Endret av Skoony
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

At det står E (edge) på displayet indikerer hvilket nett din tlf er koblet til.. 6300 støtter kun edge, så det vil alltid være en e på displayet ditt såfremt du har dekning der du befinner deg til enhver tid. Dersom du ønsker å være tilgjenglig på telefonen din kan du ikke skru av edge.

Det koster naturligvis ikke noe å ha dekning...

 

Angående multimediamelding - kan det være at noen har forsøkt å sende deg en mms? Du vil i såfall ikke kunne motta denne med mindre din telefon er konfigurert med mms / wap oppsett for Ludomobil. Oppsett finner du sikkert på Ludos hjemmeside.

 

At du ikke har fått melding om når portering finner sted må nok stå på Ludos kappe - ring dem for forklaring på hva som gikk galt.

Endret av Lorimar
Lenke til kommentar

Hei.

At det står E (edge) på displayet indikerer hvilket nett din tlf er koblet til.. 6300 støtter kun edge, så det vil alltid være en e på displayet ditt såfremt du har dekning der du befinner deg til enhver tid. Dersom du ønsker å være tilgjenglig på telefonen din kan du ikke skru av edge.

Det koster naturligvis ikke noe å ha dekning...

 

Angående multimediamelding - kan det være at noen har forsøkt å sende deg en mms? Du vil i såfall ikke kunne motta denne med mindre din telefon er konfigurert med mms / wap oppsett for Ludomobil. Oppsett finner du sikkert på Ludos hjemmeside.

 

At du ikke har fått melding om når portering finner sted må nok stå på Ludos kappe - ring dem for forklaring på hva som gikk galt.

Takk.

 

Var rimelig frustrert da jeg skrev ovenstående innlegg.

Uansett, jeg fikk MMS-greia hele tida (fikk vel en 10-15 totalt) men det ga seg etter hvert.

 

EDGE-greia har aldri kommet opp til meg før, på noe abonnement. Brukes det ikke kun når du er på nett eller driver med MMS?

Lenke til kommentar

Hei.

At det står E (edge) på displayet indikerer hvilket nett din tlf er koblet til.. 6300 støtter kun edge, så det vil alltid være en e på displayet ditt såfremt du har dekning der du befinner deg til enhver tid. Dersom du ønsker å være tilgjenglig på telefonen din kan du ikke skru av edge.

Det koster naturligvis ikke noe å ha dekning...

 

Angående multimediamelding - kan det være at noen har forsøkt å sende deg en mms? Du vil i såfall ikke kunne motta denne med mindre din telefon er konfigurert med mms / wap oppsett for Ludomobil. Oppsett finner du sikkert på Ludos hjemmeside.

 

At du ikke har fått melding om når portering finner sted må nok stå på Ludos kappe - ring dem for forklaring på hva som gikk galt.

Takk.

 

Var rimelig frustrert da jeg skrev ovenstående innlegg.

Uansett, jeg fikk MMS-greia hele tida (fikk vel en 10-15 totalt) men det ga seg etter hvert.

 

EDGE-greia har aldri kommet opp til meg før, på noe abonnement. Brukes det ikke kun når du er på nett eller driver med MMS?

Lenke til kommentar

På enkelte (de fleste ?) modellene er som regel dekningsindikator - 3g, e, h synlig hele tiden. Vet ikke om dette er er tilfelle på 6300, eller om e kun vises dersom det genereres pakkedata (feks. mms). Uansett ingen fare :)

Det er vel primært 3G som suger batteriet på telefoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...