Gå til innhold

En volleyballspillers eksplosive treningslogg. NY FØRSTEPOST (24.12.10)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

heh, alle har godt en av uke pause iblant. Så ikke ta det så tungt.

Enkelte bruker det som en motivasjonsuke for å ikke gå lei, mens andre blir faktisk sterkere etter en slik pause etter en hektisk periode med trening.

 

Bra du valgte 5x5 ihvertfall. Tror det vil ha en positiv effekt på volleyballen din, da eksplosiv styrketrening skal være en smule mer nyttig for idrettsutøvere enn byggeprogram med mange reps :)

Endret av baBuShKa
Lenke til kommentar

Så den, men mener uansett at et så alvorlig utsagn, bør begrunnes. Jeg har jo ikke lyst å miste livet? HVORFOR er vektløfting livsfarlig? Hva er det som gjør at det hemmer veksten?

 

Kan vel også nevne at tråden ikke gir noen klare svar. Er korrekt utført vektløfting farlig for en tennåring? Lite kilder, lite saklig diskusjon og mye offtopic...

 

Er ikke interessert i å starte en ny diskusjon her inne, men prøver å poengtere at slike utsagn er unødvendige.

Endret av Badtothebonenot
Lenke til kommentar

Virker ihvertfall som han har planlagt treningen ganske greit mtp program og fått en del tips her før han ga seg ut på det. Viser ihvertfall modenhet.

Ikke sånn som mange gjør på treningssenteret.. Trener litt biceps og benk, tar så mye at de ikke får utført teknikken ordentlig og gir seg etter 15 min med trening.

"eh, hva skal jeg ta nå da.. mh.. Tror jeg tar litt biceps.. Og nå litt bryst"

Lenke til kommentar

Hahah, den er grei, Zarfax :) Ang teknikk, bruker jeg video, internett, starting strength osv.

 

Kan vell også nevne at alle som har sett meg ta knebøy , mener jeg har stanga for lavt, at jeg går for lavt, og at jeg gjør for få rep. De har ikke noen tro på at lavrep vil gi meg den eksplosiviteten jeg er ute etter (kontra f.eks 10rep)...

 

Har hatt ca 6mnd på å planlegge SL(pga skade, feilprioriteringer og diverse annet), så tid har det vært nok av.

 

Regner meg selv som moden for alderen både fysisk og mentalt, men husker det var rimelig flaut å bøye 20kg foran de store gymrottene :p

 

Du beskriver kameratene mine, Babushka. "Var og trente i dag" "Åja, hva trente du da?" "Den derre så du trekker ned, vet du... Ja også litt mage"

Lenke til kommentar

Kan vell også nevne at alle som har sett meg ta knebøy , mener jeg har stanga for lavt, at jeg går for lavt, og at jeg gjør for få rep. De har ikke noen tro på at lavrep vil gi meg den eksplosiviteten jeg er ute etter (kontra f.eks 10rep)...

Du får motbevise dem da vettu. Så kan du se hva dem sier når du har fått den eksplosiviteten du var ute etter ;)

 

Ikke sånn som mange gjør på treningssenteret.. Trener litt biceps og benk, tar så mye at de ikke får utført teknikken ordentlig og gir seg etter 15 min med trening.

"eh, hva skal jeg ta nå da.. mh.. Tror jeg tar litt biceps.. Og nå litt bryst"

Hører det der ofte ass.. folk som møter hverandre på treningssenteret:

- Halla, hva skal du trene i dag?

- Nææ, veit ikke helt ass. Vurderte å trene litt bryst og biceps

- Bli med å trene bein da?

- Trente bein i går da, men kan sikkert joine deg.

Dette er en gjenganger der jeg trener. Det kommer jo som oftest fra de som omtrent bare trener isolasjonsøvelser. :p

Lenke til kommentar

Jeg sier bare til dem at det er en annen måte å gjøre dem på. Pleier å holde. Håper på å vise dem etterhvert ja ;)

 

Ingen av kameratene mine trener på samme plass som meg. De går på et typisk kommersielt senter, mens jeg trener i en "hardcore" kjellergym i sentrum. Digger feelingen av å gå rundt i kjelleren, sammen med andre som tar trening serriøst :D

Lenke til kommentar

Stronglifts 5x5 B

Squat: 90kg

OHP: 45kg 5|5|4|1 -Dårlig form, samme neste gang. Failer jeg da blir det deload. Noen som vet om det er en naturlig vekt å stoppe på, eller er det litt lite?

Mark: 70kg Smerter i korsrygg etter 90kg, gjorde at jeg tok en heftig deload her. teknikk, teknikk, teknikk

Pullup (håndflatene vekk): 3x5 veldig fornøyd, alltid vært for svak på bw-øvelser :p (80+kg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...