Gå til innhold

Lurt av PS, ingen svar.


Anbefalte innlegg

Forrige ukes tilbud fra PS:

 

Acer Aspire 3935 13,3" LED

Liten kraftpakke fra Acer, som leverer opptil 10 timer batteritid. Ganske utrolig når man ser at den har følgende spesifikasjon:

 

4GB DDR3 RAM

13,3" CrystalBrite LED Skjerm

Intel P7450 2,13GHz DualCore CPU

250GB SATA Disk

Intel Integrert Skjermkort

Varenr: LX.PAD0X.158

 

Bestiller den for en kamerat som skal bruke den på jobb (derfor han trenger lang batteritid), henter den i Arendal, kjører den til Horten der han kommer med ferga fra Moss (bor i Halden) for å hente den. Neste dag finner han ut at batteritiden ikke er mer enn rundt 2 timer! Sender mail til PS om dette, får ikke svar, ringer PS og de skal maile meg et svar etter de finner ut hva som er galt (om den ble levert med for lite batteri eller hva det er, men har heller ikke fått svar på det). Nå har han enda en gang måtte kjøre Halden/Moss/Horten og jeg til Horten for å hente denne igjen for å få orden på dette. Men svar fra PS får jeg ikke!

Ordrenr.: PSW-N:ORK/778442

Endret av nor50
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og du vil frem til? Batterilevetiden vil variere fra person og bruksmønster.

10 times batteritid vil ikke si 10 timer med konstant bruk av PCen.

 

Du kan gjøre følgende for å øke batterikapasiteten en smule:

 

¤ Hold Harddisken Defragmentert.

http://www.piriform.com/defraggler

 

¤ Slå av tjenester og bakgrunnsprogrammer du ikke trenger.

http://www.piriform.com/ccleaner

 

 

¤ Ikke utfør Virusskanning o.l. når PCengår på batteri.

(NB: Ikke deaktiver hele Antivirusprogrammet)

 

¤ Demp skjermlyset.

 

¤ Demp lyden / Slå av Windows lyder.

 

¤ Slå av trådløst nett og Bluetooth når det ikke er i bruk.

 

¤ Deaktiver skjermbeskytteren.

 

¤ Deaktiver mest mulig Windows eye-candy som Aero funksjonen o.l.

 

¤ Sett PCen i Dvalemodus og ikke i Hvilemodus.

 

¤ Hold driverene oppdatert.

 

¤ Hold PCen fri fra støv så godt som mulig

 

¤ Fjern USB-enheter tilkoblet PCen

 

¤ Ta ut CD/DVDen av stasjonen når den ikke er i bruk.

 

¤ Sett til Strømsparing under Strømalternativer.

 

¤ Sett PCen i skyggen og vekk fra direkte sollys.

 

¤ Bruk nettleseren med omtanke.

Firefox med Adblock og Flashblock er et eksempel.

 

¤ Se etter og benytt deg av bedre programmer.

Som eksempelvis TeraCopy om du ofte overfører flere og/eller store filer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og du vil frem til? Batterilevetiden vil variere fra person og bruksmønster.

10 times batteritid vil ikke si 10 timer med konstant bruk av PCen.

 

Du kan gjøre følgende for å øke batterikapasiteten en smule:

 

¤ Hold Harddisken Defragmentert.

http://www.piriform.com/defraggler

 

¤ Slå av tjenester og bakgrunnsprogrammer du ikke trenger.

http://www.piriform.com/ccleaner

 

 

¤ Ikke utfør Virusskanning o.l. når PCengår på batteri.

(NB: Ikke deaktiver hele Antivirusprogrammet)

 

¤ Demp skjermlyset.

 

¤ Demp lyden / Slå av Windows lyder.

 

¤ Slå av trådløst nett og Bluetooth når det ikke er i bruk.

 

¤ Deaktiver skjermbeskytteren.

 

¤ Deaktiver mest mulig Windows eye-candy som Aero funksjonen o.l.

 

¤ Sett PCen i Dvalemodus og ikke i Hvilemodus.

 

¤ Hold driverene oppdatert.

 

¤ Hold PCen fri fra støv så godt som mulig

 

¤ Fjern USB-enheter tilkoblet PCen

 

¤ Ta ut CD/DVDen av stasjonen når den ikke er i bruk.

 

¤ Sett til Strømsparing under Strømalternativer.

 

¤ Sett PCen i skyggen og vekk fra direkte sollys.

 

¤ Bruk nettleseren med omtanke.

Firefox med Adblock og Flashblock er et eksempel.

 

¤ Se etter og benytt deg av bedre programmer.

Som eksempelvis TeraCopy om du ofte overfører flere og/eller store filer.

 

Blir som vanlig mye rare svar... Det står opptil 10 timer i annonsen, det står opptil 5 timer på PC'en. PS svarer ikke på mail eller telefon.

Lenke til kommentar

prøv og lade opp og ut batteriet noen ganger.

Det med 10 timers batterivarighet bør taes med en klype salt (det står i de fleste annonser). til normalt men variabelt bruk varer min mellom 5 og 7 timer.

kan jo hende det er noe galt med batteriet.

men når man kjører på batteri og det skal vare en stund bør man bruke retningslinjene til svenni i posten over.

Endret av airguard
Lenke til kommentar

prøv og lade opp og ut batteriet noen ganger.

Det med 10 timers batterivarighet bør taes med en klype salt (det står i de fleste annonser). til normalt men variabelt bruk varer min mellom 5 og 7 timer.

kan jo hende det er noe galt med batteriet.

men når man kjører på batteri og det skal vare en stund bør man bruke retningslinjene til svenni i posten over.

Det er mest sannsynlig en strømstyringsfunksjon som må velges til batterisparing eller noe sånt. Da vil den skru av alt unødvendig, inkl. trådløst osv.

Lenke til kommentar

prøv og lade opp og ut batteriet noen ganger.

Det med 10 timers batterivarighet bør taes med en klype salt (det står i de fleste annonser). til normalt men variabelt bruk varer min mellom 5 og 7 timer.

kan jo hende det er noe galt med batteriet.

men når man kjører på batteri og det skal vare en stund bør man bruke retningslinjene til svenni i posten over.

Det er mest sannsynlig en strømstyringsfunksjon som må velges til batterisparing eller noe sånt. Da vil den skru av alt unødvendig, inkl. trådløst osv.

 

Kan dere få med dere dette at det står 10 timer i annonsen og 5 timer på klistremerket på PC'en, og, jeg har mailet og ringt PS, der de lovte å maile meg tilbake om en løsning, og det har de ikke gjort? Jeg er ikke ute etter noen tips for å bedre batterikapasiteten. Jeg er ute etter å få svar på det jeg har spurt om og få det jeg har bestilt!

Endret av nor50
Lenke til kommentar

Kan dere få med dere dette at det står 10 timer i annonsen og 5 timer på klistremerket på PC'en, og, jeg har mailet og ringt PS, der de lovte å maile meg tilbake om en løsning, og det har de ikke gjort? Jeg er ikke ute etter noen tips for å bedre batterikapasiteten. Jeg er ute etter å få svar på det jeg har spurt om og få det jeg har bestilt!

Her har vi en klassisk "Vi forbeholder oss feil i annonsen." situasjon. De har nok vært litt rask ut med klipp og lim funksjonen når de lagde disse sidene.

Etter det jeg vet er det kun Timeline serien (når en snakker om Acer) som kan skilte med opptil 10 timers batteritid.

Det fine med å kjøpe over internett er at du har 14 dagers returrett. Så bare send den i retur og hev kjøpet du.

 

Det kommer jo ann på hva slags arbeid han gjør på PCen da. Men med enkle oprasjoner som surfing og Word/Excel/lignende så holder som regel pcene så lenge som produsenten hevder. Gitt at strøminnstillingen i Windows står på batteridrift og ikke strøm.

Lenke til kommentar

Sjekket om du fikk med rett batteritype? Såvidt jeg kan se så har den to muligheter:

 

41.4 W 2800 mAh 4-cell Li-ion battery pack: up to 5-hour battery life

82.8 W 5600 mAh 8-cell Li-ion battery pack: up to 10-hour battery life

 

Er jo ikke umulig at du har fått en pakke med 5 timers batteri siden det sto 5 timer på PC'en eller hva du skrev.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Sjekket om du fikk med rett batteritype? Såvidt jeg kan se så har den to muligheter:

 

41.4 W 2800 mAh 4-cell Li-ion battery pack: • up to 5-hour battery life

82.8 W 5600 mAh 8-cell Li-ion battery pack: • up to 10-hour battery life

 

Er jo ikke umulig at du har fått en pakke med 5 timers batteri siden det sto 5 timer på PC'en eller hva du skrev.

 

Nei nettopp, og det er det jeg (for)venter svar på!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Nei nettopp, og det er det jeg (for)venter svar på!

Hvorfor poster du egentlig dette på diskusjon.no ?

 

Det er jo rimelig lite brukere her kan bidra med når du allerede har bestemt deg for hva som er greia.

Har dette blitt en slags "I'm pissed and shouting about it"-type site ?

 

Dessuten, dersom du mottok maskinen i forrige uke så virker det lettere hysterisk å gi tråden tittelen "Lurt av PS" allerede nå. De må jo få litt tid på seg.

Lenke til kommentar

Nei nettopp, og det er det jeg (for)venter svar på!

Hvorfor poster du egentlig dette på diskusjon.no ?

 

Det er jo rimelig lite brukere her kan bidra med når du allerede har bestemt deg for hva som er greia.

Har dette blitt en slags "I'm pissed and shouting about it"-type site ?

 

Dessuten, dersom du mottok maskinen i forrige uke så virker det lettere hysterisk å gi tråden tittelen "Lurt av PS" allerede nå. De må jo få litt tid på seg.

 

Dette er en gruppe for butikkerfaringer, ikke hjelp... Og de har hatt mange dager å svare på uten at jeg har hørt noe.

Lenke til kommentar

du bør ringe ps og "mase" litt på dem (jeg gidder aldri vente lenge når jeg har problemer da gjelder det å stå på og ringe ofte.), som sagt over du har sikker fått feil pc altså den med 4 cellers batteri som varer i 5 timer. eller bare rett og slett levere den på angrefrist hvis du er misfornøyd.

dette dreier seg nok om en feilplukket vare.

 

 

 

* ACPI 3.0 CPU power management standard: supports Standby and Hibernation power-saving modes

* 41.4 W 2800 mAh 4-cell Li-ion battery pack: • up to 5-hour battery life

* 82.8 W 5600 mAh 8-cell Li-ion battery pack: • up to 10-hour battery life

* 65 W AC adapter

* ENERGY STAR®

Endret av airguard
Lenke til kommentar

du bør ringe ps og "mase" litt på dem (jeg gidder aldri vente lenge når jeg har problemer da gjelder det å stå på og ringe ofte.), som sagt over du har sikker fått feil pc altså den med 4 cellers batteri som varer i 5 timer. eller bare rett og slett levere den på angrefrist hvis du er misfornøyd.

dette dreier seg nok om en feilplukket vare.

 

 

 

* ACPI 3.0 CPU power management standard: supports Standby and Hibernation power-saving modes

* 41.4 W 2800 mAh 4-cell Li-ion battery pack: • up to 5-hour battery life

* 82.8 W 5600 mAh 8-cell Li-ion battery pack: • up to 10-hour battery life

* 65 W AC adapter

* ENERGY STAR®

 

En mail + en telefon SKAL være mer en nok! Utrolig mye dårlig service og oppfølging nå for tiden!

Lenke til kommentar

Virker som om du har funnet ut av PS.no ikke er en nettbutikk for deg, og at du dermed ikke skal handle der mer i fremtiden?

 

Tålmodighet er en dyd, og du må gi de litt tid for å finne ut av ting. Kan ikke kreve at de vet alt øyeblikkelig, TTT. Ting Tar Tid.

 

 

Foreslår at du roer ned litt, og faktisk prøver ut tipsene som ble gitt lengre opp. 2 timer er faktisk OPP TIL 10 timer. OPP TIL betyr at det kan være 10 timer, ikke at det SKAL. Dårlig gjort av de som bestemmer markedsføringa? Ja, det er sikkert og visst. Ulovlig? Desverre ikke.

Lenke til kommentar

Nå har jeg lest gjennom her, og jeg forstår faktisk ikke hva du er ute etter. Du skriver:

"Jeg er ikke ute etter noen tips for å bedre batterikapasiteten. Jeg er ute etter å få svar på det jeg har spurt om og få det jeg har bestilt!

Det er da ikke her du har kjøpt PCen - det beste du kan få ut av Diskusjon.no er diskusjon om hva DU kan gjøre for å finne ut hvorfor batteriet ditt ikke gir den levetiden du forventer (noe jeg har forstått skal være 10 timer og ikke opptil 10 timer) og hvordan du kan forbedre batterilevetiden maksimalt.

Du sier også at en epost + en telefon er nok til at de skal kontakte deg. Vel; du har ikke hørt noe, ikke sant? Hva med å prøve litt mer aktivt å få kontakt med de? Ut i fra det du har skrevet her, virker det ikke som om du har gjort stort annet enn å få utløp for frustrasjonen din her i stedet for PS...

"Lurt av PS" er en tittel av drøyeste laget, imo.

 

Jeg må bare spørre: Hva er det du ønsker fra de andre forumdeltakerne her, som jeg ikke har noen problemer med å se har hjulpet deg utrolig masse på vei?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke helt hva du vil oppnå ved å lage klagevegger om hvert jævla tema du sliter med. Det er ikke oss forumbrukere som kan hjelpe deg ang. dette, det er mest sannsynlig PS.no selv.

Du har jo tydeligvis bestemt deg for ikke å ta noe imot av det de over sier, så ta en telefon til PS.no.

 

PS: En sjekketelefon til PS (salgsavdelingen) viser at det tok ca. 20 sekunder før jeg fikk svar ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...