Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

skal gjøre skolearbeid med drømmejenta - tips?


Gjest Keops

Anbefalte innlegg

Gjest Keops

Hei!

 

Er en ganske sjenert 16åring overfor kjæresteri og det motsatte kjønn. Jeg har aldri hatt kjæreste fordi jeg har ventet og jaktet på den rette for meg.

Jeg er veldig full i følelser og samvittighetsfull.

 

I høst når jeg begynte på videregående havnet jeg i klasse med en jente som jeg den siste tiden har innsett er den rette for meg.

Hun har alle egenskapene som jeg jakter på, hun er vakker, smart, omsorgsfull, morsom og godt humør stort sett hele tiden.

Jeg er veldig usikker på hva hun synes om meg, men prøver å imponere henne på best mulig vis.

 

Jeg har klart å avtale me henne at jeg skal en tur til henne i morgen og jobbe med et skoleprosjekt, noen ideer til hva jeg kan gjøre for at det ikke skal virke som jeg kun er der for å jobbe med skolearbeidet, men også I tillegg bli bedre kjent med henne?

 

Takk for svar!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg dør! Rette for deg? Ikke være så utrolig klissete og romantiske. Det holder å si at jenta er heit og at du liker henne.

 

Eneste du må passe på er å ikke komme i venne-sonen. Havner du der har du tapt. Du må passe på at du sender riktig signaler. Du kan jo google "the game" og se hva du finner, mange sverger til de teknikkene. Ikke at jeg er en den største fan av slikt.

Lenke til kommentar

Hei! Jeg har noen tips, som kanskje ka fungere.

 

1. Vær deg selv

Det er stor forskjell på å trekke frem fordelaktige ting om seg selv og på å fortelle løgner for å få hennes oppmerksomhet. Lytt til det hun forteller, men ikke lat som du er mer interessert i fotball, moter eller kjendiser enn du i virkeligheten er.

 

2. Vær deg selv – også i klesveien

Ikke kle deg på en bestemt måte bare fordi du tror det er slik du får hun på kroken. Gå i det du føler deg vel i, og som får frem det beste i deg.

 

3. Ta initiativ

Noen ganger er ikke ønskedrømmer og lange blikk nok. Du må gjøre tankene om til handling, selv om det er skummelt. Neste gang hun rusler forbi kan du smile ditt fineste smil og si ”hei”. Det kan umulig bli feil. Selvtillit er tiltrekkende, så blås i sjenansen og gi det en sjanse.

 

4. Handling i stedet for snakk

Hvis du først er så heldig å få kapret en date med drømmedamen, bør du huske på at handling og kroppsspråk forteller mer enn ord. Hold blikkontakt når han snakker, smil, le og vis hvor interessert du er, uten at du nødvendigvis trenger å si det.

 

5. Finn ut hva hun liker

Finn ut hva hun er interessert i, og styr samtalen i den retningen. Som nevnt i punkt nummer en; du skal ikke late som du liker noe, men det er heller ikke noe sjakktrekk å si ”jeg hater ____”. Snakker hun om noe du virkelig ikke liker, kan du forsøke å spøke litt med temaet. Da skjønner hun nok tegninga, uten å bli fornærmet.

 

6. Flytt på deg

Hvis dere tilbringer en del tid sammen, kan du med fordel plassere deg på ulike steder i forhold til hun. Ansikt til ansikt betyr øyekontakt og god kontakt. Men å stå ved siden av hun i for eksempel en kø, betyr fysisk nærhet.

 

7. Underhold deg selv

Hvis dere er ute sammen med venner, bør du konsentrere deg om å ha det gøy sammen med dem, i stedet for å stirre på hun hele kvelden. Ved å vokte hun som en hauk kan du risikere å skremme henne bort. Det er mye mer tiltrekkende med en gutt som vet å ha det gøy selv.

 

8. La henne vite at du er tilgjengelig

Hvis du har gjort det du kan gjøre for at han skal skjønne at du er interessert, kan du forsøke å hinte om at du er singel og tilgjengelig. Sy det tilfeldig inn i en samtale, eller la en god kompis nevne det.

 

9. Prat om arrangementer

Nå har du gjort alt du trenger å gjøre og hun bør ha skjønt tegninga. Andre trenger riktignok noen flere hint, så bruk derfor tiden sammen med henne til å diskutere filmer, restauranter eller konserter du vil dra på, uten å virke for overivrig. Før du vet ordet har du en konsertbillett i hånda!

Lenke til kommentar

^^ Jeg er faktisk veggis. Morsomt om noen prøvde seg med den replikken :-)

 

Hadde det funka? :)

 

Hehe, hadde vel svart oppriktig tilbake at "Jeg er faktisk vegetarianer jeg, sorry mac", selv om det bare virker som et dårlig comeback.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...