Gå til innhold

2pins 12V vifte: hvordan få den ned til 5V?


jonathan

Anbefalte innlegg

Har et par chieftech harddisk skuffer som har vifte i bakdelen. de er ganske små og går på 12V så de bråker en del... De er koblet til med en 2pins kontakt. Hvordan kan jeg få disse til å gå på feks 5V slik at de ikke bråker så mye?? Kan jeg kjøpe nye vifter som er 5V eller bestemmes ikke spenningen av vifta men hvor den er koblet til??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
men det er bare en rød og en sort ledning.. På viftene står det 12V, så jeg regner med at viftene går på 12V, eller??

 

Kan jeg prøve og bytte om på den røde og den sorte, altså sette dem motsatt?

 

Nei, da vil ikke viften fungere. Du skal koble viften til de ledningene som kommer fra PSU.. de som går til cd-rom drev og hardisker.

Lenke til kommentar
men det er bare en rød og en sort ledning.. På viftene står det 12V, så jeg regner med at viftene går på 12V, eller??

 

Kan jeg prøve og bytte om på den røde og den sorte, altså sette dem motsatt?

 

Nei, da vil ikke viften fungere. Du skal koble viften til de ledningene som kommer fra PSU.. de som går til cd-rom drev og hardisker.

 

Det har jeg gjort på den ene kabinettvifta, men det blir litt stress her, da må jeg forlenge kabelen og sånn, + at den ene harddisk skuffen har 2 vifter i fronten på selve skuffen, så den kan jeg ikke koble rett til psu.

 

Går det ann å sette på en motstand eller noe?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...