Gå til innhold

Tenker på å danne ett nytt politisk parti


Anbefalte innlegg

Men hvordan skal du få denne økte inntekten? Du snakker om jo om å oppgradere absolutt alt her til lands og det skal du klare ved inntektene fra å BRUKE penger på thoriumforskning og annen forskning i håp om å kunne selge thorium til utlandet. Er vel bare India sin virkelig er igang med Thoriumreaktorer? Og de besitter jo selv 25% av verdens Thoriumforekomster. Hvem skal du selge denne Thoriumen til?

 

Og hvordan skal du hindre utflagging? Store exitbarrierer? Lave skatter? Massive subsidier som du foreslår ovenfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjem aldri til å gå, hvertfall ikkje med deg som leiar av partiet, du har den same målsetninga som dei fleste, men setter stigen for bratt og med bunnen av stigen i ei myr.

Det største problemet blir utvilsomt finansiering og at du er for uerfaren, det nyttar ikkje å hoppe rett til topps, du må jobbe deg opp.

Lenke til kommentar

En ting om gangen.

Ingenting skjer lynraskt.

Har en fetter som er siviløkonom ellers enn det er det jo selvsagt åpent for justeringer i programmet.

Det er egentlig ikke så veldig store forandringer som det ser ut som.

 

Folk får bedre råd til å bruke sine penger på produkter i markedet. Men da må man øke eksporten av alt.

Endret av Lozell
Lenke til kommentar

Spørsmålet som alltid vender tilbake, hvordan skal du få råd til alt dette? Hvor skal du få arbeidskraften fra hvis du skal holde utenlandske arbeidere utenfor?

 

Har du hørt om norsk arbeidskraft?

 

Vurder mengden ledig arbeidskraft og deres evner idag, og så vurder mengden prosjekter som skal igangsettes av dette partiet.

Lenke til kommentar

- Skattepolitikk (Økning om flertallet av folket ikke har noe imot det for å igjen få bedre tjenester)

- Narkotika og alkoholpolitikk (Kriminaliteten kan fjernes litt ved å legalisere reseptbelagte medisinsk marijuana kun for folk med alvorlig kreft eller som allerede er ute rusen).. Alkohol politikken må forandres på da det brukes for mye ressurser på å ta smuglere.

- Prostitusjon (Det er jeg ikke sikker på)

- Skatt- og avgiftsnivå (Blir lite forandret på, men enkelte ting kunne kostet mindre mens annet kunne kostet mer)

- Trygd og sosialstønad (Lite forandret på, men tenker det hadde blitt uaktuelt å gi det ut til folk uten lovlig opphold)

 

Det meste er litt tidlig å komme frem til da jeg ennå ikke har dannet noe parti.

Endret av Lozell
Lenke til kommentar

Så du skal øke skattene, samtidig som du skal gi insentiver til investering og at bedrifter skal klare seg bra? Du ville hindre utflaggig, og dette gjør du ved å øke skatter?

 

Kriminaliteten fjernes nok ikke hvis du bare går inn for medisinsk marijuana, da til folk som lider av kreft (en bitteliten brøkdel av marijuanabrukere) samt dopmisbrukere som allerede bruker tyngre stoffer? Det høres ikke helt gjennomtenkt ut.

 

Du sa akkurat at du vil gjerne øke skatten. Men hva er det som skal koste mindre og hva kunne kostet mer? Du sa noe om fjerne moms å sunne ting. Men det blir jo veldig diffust alt dette her.

 

Så du skal ikke ta tak i problemene som man kommer til å møte i fremtiden med økte trygdeutgifter ettersom befolkningen blir eldre og hver arbeider må ut med enda mer for å kunne opprettholde dagens utgifter?

Lenke til kommentar

Så du skal øke skattene, samtidig som du skal gi insentiver til investering og at bedrifter skal klare seg bra? Du ville hindre utflaggig, og dette gjør du ved å øke skatter?

 

Kriminaliteten fjernes nok ikke hvis du bare går inn for medisinsk marijuana, da til folk som lider av kreft (en bitteliten brøkdel av marijuanabrukere) samt dopmisbrukere som allerede bruker tyngre stoffer? Det høres ikke helt gjennomtenkt ut.

 

Du sa akkurat at du vil gjerne øke skatten. Men hva er det som skal koste mindre og hva kunne kostet mer? Du sa noe om fjerne moms å sunne ting. Men det blir jo veldig diffust alt dette her.

 

Så du skal ikke ta tak i problemene som man kommer til å møte i fremtiden med økte trygdeutgifter ettersom befolkningen blir eldre og hver arbeider må ut med enda mer for å kunne opprettholde dagens utgifter?

 

Det var ikke bedriftenes skatter jeg tenkte på.

Jeg tenkte også at folk over 67 kan utsette trygden sin så lenge de vil og klarer å arbeide.

Ellers så er det ikke slik ting endelig vil se ut.

 

Edit: Forskning på teknologier som kan lette livet til folk vil jeg også støtte. som feks dette http://en.wikipedia.org/wiki/Molecular_assembler

Særlig nanoteknologien.

 

Kanskje man burde rekanalisere 27 milliarder som går til U-støtte til mer fornuftige ting innenlands. Hvorpå noen flere milliarder til forsvaret. Sette mer enn en fail-safe på oljerigger og bygge mange nye på ubrukte felt.

 

PS! God natta, sjekker innom i morgen.

Endret av Lozell
Lenke til kommentar

Hvordan du kan gjøre ditt parti kjent:

 

Det første som slo meg, er at du trenger noe som gjør deg kjent. Du trenger å profilere deg i media. Hvis jeg skulle dannet et parti, hadde jeg gjort alt jeg kunne for å få spalteplass. For å få dette til bør man vente til det kommer en hendelse av betydning i media, hvor du kan knytte noen av dine fanesaker opp mot den aktuelle "snakkisen".

 

Sett at det for eksempel skjedde et oljesøl langs norskekysten. Slike hendelser vil være glimrende for å få fanesakene dine, og partinavnet, ut i media. Du kunne for eksempel katastrofeerklært hendelsen, og deretter kommet med din energipolitikk som et renere alternativ. Du kunne kritisert de norske partiene for å "gamble med de unges arv". De norske partiene har selvfølgelig ikke noe med denne hendelsen å gjøre, men det er ikke det som er poenget.

 

Du kjemper mot store partier, med lange historier, faste velgere, gode ressurser, profilerte ledere, flinke ansatte og mange medlemmer. Du har et valg mellom å skape et nisje- parti eller å kjempe mot kjempene.

 

Hvis jeg var deg, ville jeg segmentert velgermarkedet, og kommet frem til målgruppen som er aktuell for mitt parti. Er de fremtidige velgerne dine unge, gamle eller begge deler? Hvor utdannet er de? Er det de som ikke stemmer i det hele tatt som er mest aktuelle? Jeg mener ikke at du skal svare på disse spørsmålene til meg, heller for deg selv.

 

Jeg ville hatt en viss kunnskaps- kapital innad i partiet, samt en person eller flere med peiling på markedsføring. Du trenger å markedsføre deg selv, selve politikken er ikke så viktig. Om den er dårlig har ikke det noe å si, fordi det er så mange individer i dette landet som rett og slett er veldig begrensede.

 

Politikken din:

Mer penger til jordbruket men med kvalitetskrav.

Et av de store spørsmålene i norsk politikk. Har du tenkt å gjøre dette lønnsomt, eller er det for tradisjonens del? Norsk jordbruk skal markedsføres kraftig hvis det skal bruke kvalitet som argument på det internasjonale markedet.

 

Stabilitet, superbillig strøm ved hydrogenkraftverk,

Hva gjør vi med vannkraft? Hvorfor er hydrogenkraftverk så billig? Hva skjer med avfallstoffene?

 

halvere prisene på sertifikater

Her er jeg faktisk enig! "Staten tar for mye av de som har minst, nemlig de som skal bære landet videre". Hvordan skal du få til dette?

 

*Effektivitet, lette byråkrati prossesene, ny jernbane.

Noe jeg også er enig i! Hver eneste norske statsborger burde hatt sin egen lukkede og bevoktede profil, med alt av skatt, helse, rulleblad etc. Samfunnet hadde spart mye på dette!

 

Arbeidere, beskytte arbeidsplassene i norge så mye som mulig mot utflagging og andre lands arbeidere.

Norge hadde aldri klart seg uten polakker da finanskrisen sto på som verst. Den ekspansive, og riktige, politikken som ble og blir ført har krevd, og krever, enorme mengder arbeidskraft. Dette overstiger det Norge har tilgjengelig. (Kilde; Forelesning, BI)

 

Dessuten; Norge har et valg. Man kan enten senke levestandarden for å få konkurransedyktige priser på norske produkter på den globale skalaen, eller ha en fortsatt høy levestandard og heller finne på andre måter å bidra til økonomien på.

 

Økonomi, Ta fattigdommen ved rota og sørge for mer selvforsynt økonomi.

Kan du utdype dette? Jensemann sa han skulle "bekjempe fattigdom i Norge". Jeg mener det ikke finnes nevneverdig fattigdom i dette landet.

 

Kultur, statlig finansiere større prosjekter til Film/spillindustrien.

Er dette fordi du liker dataspill, eller er det fordi du mener det kan bli en bærekraftig industri av det?

*Sykehus med nyeste av alle typer teknologier og behandlinger og tannlege på skatten ved en prosent økning. Balanserer det med små kutt i momsen. Fjerning av momsen på sunn mat. Hvem betaler?

Skole, om å få til verdens beste skoler og bruk av høyteknologi. Utvide universitetene og høyskolene. Restaurering av gamle skoler.

Igjen, hvem betaler? Antar du mener at alle elever skal få tilgang til data. Men er dette et bra tiltak? Stimulerer det barn og unge på en god måte? Jeg vet ikke, stiller bare spørsmål som du må stille deg selv.

 

Jeg er helt uenig med politikken din. Men jeg støtter at du benytter deg av demokratiet for å få igjennom dine saker. :new_woot:

Lenke til kommentar

Hei alle sammen :)

 

Jeg har lenge tenkt på hvor lite man får til ut av dagens politikere som ser ut til å ignorere velgerne sine nesten fullstendig i politiske spørsmål. Derfor lurer jeg på om det går ann å danne ett nytt parti med nok støtte. 5000 eller flere?

 

Heisan. Spennende tanke med et nytt parti. Har ofte vært innom tanken selv, men det har blitt med tanken så langt.

 

Det jeg tenkte på som hovedinteressene er:

 

*Hjem, finansiering av miljøvennlige alternativ, mer penger til jordbruket men med kvalitetskrav. energiplaner.

*Stabilitet, superbillig strøm ved hydrogenkraftverk, halvere prisene på sertifikater.

*Effektivitet, lette byråkrati prossesene, ny jernbane.

*Arbeidere, beskytte arbeidsplassene i norge så mye som mulig mot utflagging og andre lands arbeidere.

*Økonomi, Ta fattigdommen ved rota og sørge for mer selvforsynt økonomi.

*Kultur, statlig finansiere større prosjekter til Film/spillindustrien.

*Sykehus med nyeste av alle typer teknologier og behandlinger og tannlege på skatten ved en prosent økning. Balanserer det med små kutt i momsen. Fjerning av momsen på sunn mat.

*Skole, om å få til verdens beste skoler og bruk av høyteknologi. Utvide universitetene og høyskolene. Restaurering av gamle skoler.

 

Hva har du tenkt å gjøre med kriminaliteten?

 

Og hva med forsvaret?

Lenke til kommentar

Som sagt tildligere: mange utgiftsposter, ingen inntektsposter. Slik det nå finnes det ikke noe marked for thorium, og det er i så fall langt frem i tid.

 

Det er ikke lett å starte et parti i dagens Norge, det er jo mange som prøver. Dette med å lette byråkratiet er også interessant, hvordan skal dette foregå?

Lenke til kommentar

Så å følge opp internasjonale avtaler via NATO, FN, WTO og EU skal kuttes ut..?

 

Selvfølgelig ikke, men vi trenger ikke forandre på utenrikspolitikken vår. Om vi kjører status quo, dvs dilter etter usa og eu, vil vi fortsatt stå sterkt de neste 20-30 årene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...