Gå til innhold

xvid og divx blir helt lilla! ubuntu 10.04


Anbefalte innlegg

Heisann folkens.

 

Gleden har vært stor og tatt oppgraderingen til ubuntu 10.04 nå... men har som topicen sier støttet på et aldri så lite problem... divx/xvid får et lilla skjær i seg,, eller dvs ikke et skjær.. men alt av hudfarger osv blir helt lilla så alle ser ut som aliens.

 

dette gjelder uansett hvilken avspiller jeg prøver. (fargene er riktig på andre ting, flash filmer, web tv osv)

 

Noen som har snøring på hva dette kan skyldes? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo virke som noe codec tull, men jeg skal ikke uttale meg om dette da jeg har store problemer med DivX i 10.04 selv.

 

edit:

Kanskje canonical bare har syntes det passet med lillefarger i video også, jeg mener, de har jo tydelig fokusert på et lilla tema i denne releasen, så kanskje de har valgt å gjøre divX lilla og :)

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

:p

Endret av Ethernet
Lenke til kommentar

Kan se ut som de nyeste driverne til nvidia fortsatt ikke er glad i mitt nvidia 9650 kort som jeg har i den maskinen. Hadde problemer også på 9.10 med dette og måtte nedgradere til 173(?) var det vel.

 

Har gjort dette på 10.04 også nå, og fargene i divx/xvid er tilbake til normalen, samt at maskinen bestemmer seg ikke for å henge totalt ved jevne mellomrom. :)

Lenke til kommentar

Skal ikke nødvendighvis trenge å nedgradere, bare justere HUE i nvidia-settings.

 

Var som sagt kun i avspillingsvinduet det ble feil, og hadde jeg justert noe i nvidia-settings på det da så hadde vel alt det andre blitt feil istede :)

Lenke til kommentar

Skal ikke nødvendighvis trenge å nedgradere, bare justere HUE i nvidia-settings.

Var som sagt kun i avspillingsvinduet det ble feil, og hadde jeg justert noe i nvidia-settings på det da så hadde vel alt det andre blitt feil istede :)

Den HUE innstillinga gjelder bare for videoer osv som spilles av, ikke for annen rendering. Iallefall såvidt jeg husker, kan sjekke når jeg kommer hjem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...