Gå til innhold

HTC Desire - Får ikke helt til Bluetooth..


Bone

Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Fikk HTC Desire på release.. men ikke helt fått til dette med Bluetooth, enda..

 

 

Jeg har installert HTC Sync, og jeg søker etter mobilen med den bærbare PC-en, jeg har skrudd på Bluetooth på telefonen og de finner hverandre.. jeg skriver så inn et lang kode slik at de aksepterer hverandre..

 

Men, selv etter at jeg har gjort det, og ikke gjort noe mer med telefonen heller, så er ikonet til min Desire i "bluetooth devices" i Windows -kontrollpanelet inaktivt.. det vil si at det er gjenomsiktig.. går jeg inn på HTC Sync, så står også telefonen listet som frakoblet..

 

Hva kan jeg gjøre!?

 

 

Takk, takk!!

 

 

(Og en annen ting, hvis noen vet hvordan jeg kan få til MMS med denne telefonen, har Talkmore (foreløpig), så vil jeg gjerne vite det også.. :) Takk!)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm.. Den sto disabled når jeg sjekket, men har huket for nå, men det hjalp ingenting..

 

Det som er så rart, når jeg bruker noen sekunder/minutter på å kikke på vinduet hvor mine bluetooth-enheter er, så er ikonet til Desire som oftes inaktivt (altså halvt gjennomsiktig), men av og til, litt sporadisk i et lite sekund eller to, så er den "aktiv", altså at ikonet til telefonen er fyldig og klar.. :ermm:

 

Noe må jo være feil ett eller annet sted.. :(

 

 

Jeg HAR klart å synkronisere EN gang, og det var helt i starten.. men da også, husker jeg, hadde jeg problemer, fordi den stoppet opp under førstegangs synkronisering, men så klarte den det på forsøk to, og etter da har jeg ikke tenkt så mye på det fordi jeg ikke helt har hatt bruk for, eller har så god tid.. Men, har som sagt ved noen få anledninger prøvd å få PC og telefon til å samarbeide seg i mellom over BT, men uten hell..

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Jeg har skrevet om dette før, men HTC bruker en proprietær versjon av bluetooth-stacks (vi kan kalle det driverinnstillinger)som erstatning for den som følger med originalt i Android. Siden HTCs versjon er propietær, så kan ingen endre på disse innstillingene enn HTC selv.

Dessverre er koden i disse driverne svært mangelfulle og støtter mange færre bluetooth-enheter enn hva Android gjør originalt. Problemet blir heller ikke løst i Froyo versjonen.

 

Det er svært mange som ikke kan få HTCs telefoner til å fungere med bluetooth:

1. Mange biler som har fast installasjon av bluetooth

2. Bluetooth håndsett som ikke støttes av profilene som HTC har angitt. De HTC støtter kan være svært mangelfulle

3. Mange PCer og fjernkontroller

4. Mus og tastatur...

 

At ikke flere har diskutert dette er merkelig, siden dette er en meget alvorlig feil ved HTC settene.

 

Konklusjon:

Det finnes ingen fix til problemet annet enn å roote telefonen og legge inn Android uten HTCs Sence, noe de fleste ikke ønsker da det fjerner garantien.

Endret av Flibustier
Lenke til kommentar

Har også litt småkluss med bluetooth og Desire.

 

Jeg har ett Nokia CK-300 bluetooth handsfreesett montert i min bil. Har parret Desire'n mot dette, og alt virker bra så langt. Jeg aktiverer bluetooth på telefon, starter opp bilen, og enhetene finner hverandre og kobler opp.

 

Det som er rart er at første samtalen, uavhengig om det er inngående eller utgående samtale, detter ut. Etter dette, virker det stort sett greit.

 

Jeg får altså parret og koblet til, men det virker liksom bare sånn delvis.

 

Noen som har opplevd noe av dette, og som kan være med å synse?

Endret av 1960taifun
Lenke til kommentar

Har også litt småkluss med bluetooth og Desire.

 

Jeg har ett Nokia CK-300 bluetooth handsfreesett montert i min bil. Har parret Desire'n mot dette, og alt virker bra så langt. Jeg aktiverer bluetooth på telefon, starter opp bilen, og enhetene finner hverandre og kobler opp.

 

Det som er rart er at første samtalen, uavhengig om det er inngående eller utgående samtale, detter ut. Etter dette, virker det stort sett greit.

 

Jeg får altså parret og koblet til, men det virker liksom bare sånn delvis.

 

Noen som har opplevd noe av dette, og som kan være med å synse?

 

Det er ikke synsing.

HTC har ikke inkludert gode nok drivere (stacks) til mange av de mest populære bluetooth-enhetene.

Jeg kan si med sikkerhet at håndfrisettet for bil; Nokia ck-7w ikke fungerer. Har nettopp kjøpt et Parrot mk3000, som etter sigende skal fungere.

Taleoppringing er ikke inkludert i noen av HTCs telefoner. Dette blir heller ikke fikset i siste oppdatering Froyo 2.2.

 

Her har du noen linker som omtaler problemet:

 

Freak-forum

 

HTC support forum (engelsk)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg kjøpte en HTC Desire fra netonnet.no og der bestilte jeg også et Avant B6 headsett. Når dette sto oppført som ekstrautstyr, regnet jeg med at det var kompatibelt med telefonen, men når jeg aktiverer bluetooth og søker etter headsettet finner den ingenting?

 

Gjør jeg noe galt eller må jeg faktisk ha et annet headsett?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...