Gå til innhold

UbiSoft og DRM - drittlei


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

DICE har allerede håpløs DRM, men det er fordi det er EA DICE nå, ikke DICE.

 

Infinity Ward går mer i den retningen også, Blizzard har begynt med en ubegripelig dum DRM med å ta vekk LAN i SC2.

 

Dessverre beveger denne verden seg inn akkurat som musikkverden for noen år siden, mye DRM og masse drittmusikk.

 

Firmaene skjønner ikke at piratkopiering er noe de ALDRI vil kunne stoppe, og at de faktisk tjener på det hvis spillet er bra. Ofte så laster folk ned for å teste spillet før de kjøper det.

Lenke til kommentar

Hjelp ikkje med DRM når lovlige kunder blir straffet. Har kontaktet supporten til Ubisoft der dei prøvde og hjelpe meg, no har dei ikkje svart meg på 2 1/2 veke og forsatt fungere ikkje spillet uten crack.

 

Tydlegvis bryr ikkje Ubisoft om enkelte kunder har problem med spillet. Da Ubisoft bruke for mye tid på er kampen mot pirate som gjer at lovlige kunder blir straffet fordi dei tar den lovlige vegen...

Lenke til kommentar

Egentlig har jeg ikke boikottet med vilje. Det lar seg ikke gjøre for meg å spille disse spillene. Jeg bruker laptop mye, og er på reise ofte. Er umulig for meg å kunne spille.

 

Hørt om mobilt bredbånd? Høres bra kjipt ut å være mye ute på reise uten tilgang til internett.

 

Eneste grunnen til å klage over DRM løsningen er hvis man fremdeles befinner seg i steinalderen. Samfunnet utvikler seg i en retning hvor man har tilgang til internett hele tiden uansett hvor man er. Ergo er ikke dette egentlig noe problem.

 

Hva i alle dager, mobilt bredbånd er jo akkurat den typen tilkobling som detter ut i hytt go pine og ville vært katastrofalt for Settlers 7 hvor du mister hele spillet hvis du disconnecter for 3sec

 

Edit: faktisk..

dummeste setningen jeg har lest på lenge, jeg hadde store nettproblemer i dag, kunne ikke koble til nett i det hele tatt, hadde vært utrolig fint og kunne spille SINGLEPLAYER når man ikke kunne koble til multiplayer da..

Endret av Monday
Lenke til kommentar

om denne form DRM kommer til spill fra Infinity Ward, Blizzard og DICE, da slår jeg hodet i veggen.

 

Bare å slå hodet i veggen.

 

EDIT: Whoops, går visst an å spille singleplayer mode offline som guest.

 

StarCraft 2 (og sannsynligvis Diablo 3) vil så vidt jeg vet kreve internett for å spille, men jeg tror det har langt mer å gjøre med battle.net enn piratkopiering. Jeg er ikke akkurat bekymret for det. :)

 

Når vi snakker om det leste jeg en kommentar i et intervju da jeg ennå ventet på Diablo 2. De kan ha to hundre folk sittende i tvye dager og kun jobbe med kopibeskyttelse, men straks spillet slippes sitter minst to hundre tusen folk døgnet rundt for å cracke den helt til de klarer det. Det er rett og slett ikke mulig å lage en kopibeskyttelse som ikke crackes. Det hjelper fint lite å måtte være på nettet om man klarer å narre programmet til å tro det er på nettet. Selv MMOer kan crackes og spilles ulovlig. Riktignok ikke på de offentlige serverne, men det er mer enn nok private servere.

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Egentlig har jeg ikke boikottet med vilje. Det lar seg ikke gjøre for meg å spille disse spillene. Jeg bruker laptop mye, og er på reise ofte. Er umulig for meg å kunne spille.

 

Hørt om mobilt bredbånd? Høres bra kjipt ut å være mye ute på reise uten tilgang til internett.

 

Eneste grunnen til å klage over DRM løsningen er hvis man fremdeles befinner seg i steinalderen. Samfunnet utvikler seg i en retning hvor man har tilgang til internett hele tiden uansett hvor man er. Ergo er ikke dette egentlig noe problem.

 

 

Strengt talt litt drøyt hvis man må betale 300 spenn i måneden bare for å få spillt et spill som krever at du er online? Vil tippe det for mange er helt uinteressant å være online med en pc hele tiden, om man har tilgang på wifi innimellom til pcen og kan lese nyheter på mobilen via 3g.

Mobilt bredbånd er vel heller ingen slager om man skal utenfor norden?

 

Har akkurat spillt demoen for settlers 7 og var sånn passe fornøyd, og tviler på at jeg anskaffer det enn sålenge de skal være forbrukerfiendtlige. Piratkopi er uaktuellt.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...