Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia X10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har X10 selv.

Med en gang når jeg begynte å bruke den ble jeg veldig frustrert over masse småting, skjermtastaturet som fulgte med var grusomt å skrive med, mediascape og timescape var udugelig tregt, ikke noen smart-dialing og en batteritid som var helt håpløs.

 

Det første problemet fikk jeg ordnet opp veldig greit, det var bare å legge inn HTC sitt skjermtastatur som fungerer utrolig mye bedre enn Sony Ericsson sitt. Jeg fikk lagt inn mixZing som er en kjapp og grei musikkspiller som gjør jobben sin. Og etter å ha hatt den i to uker så har batteritiden begynt å bli slik den skal være, bruker telefonen ganske mye, men batteriet varer for det meste i to døgn.

 

Det som for min del trekker denne telefonen mest ned for meg er at det er en såpass liten utviklerbase, så det tar veldig lang tid å få telefonen roota og utviklingen av roms til telefonen vil ikke være like bra som den er på HTC sine telefoner.

 

Men bortsett fra de tingene jeg har nevnt over her så er jeg utrolig fornøyd med telefonen, den er veldig kjapp, god lyd i musikkspilleren, fikk med et 16 gb minnekort og blåtannhandsfree og snapdragon prosessoren gjør at alle 3d applikasjoner flyter som en drøm. :-)

 

 

Du åssen legger du inn HTC sitt skjermtastatur ? Hvor fikk du det i fra ? :p

Lenke til kommentar

Hei,

terningkastene våre er dynamiske, det vil si at vi gir en telefon poeng innen forskjellige kategorier og så får telefonen eet terningkast utifra dette. Når andre telefoner blir testet og får høyere poengsummer, blir det vanskeligere (en telefon må ha mer poeng) for å oppnå samme terningkast. Terningkastene blir oppdatert automatisk ettersom nye telefoner blir testet. Normalt er dette noe som skjer sakte og sikkert over tid, men for X10 sin del så hadde den tydeligvis bare akkurat nok poeng til en 5-er. Når HTC Desire ble testet og fikk en 6-er, var dette akkurat nok til at X10 ramlet ned fra 5 til 4.

 

Bakgrunnen for dette er at terningkastene skal reflektere hvor bra en telefon er i dag, slik at en telefon som er to år gammel og utdatert ikke står med terningkast 6.

 

Anbefalt-stempler blir imidlertid stående, og viser sammen med teksten hva vi syntes om telefonen på testtidspunktet.

 

Dette er forøvrig noe som har vært gjenstand for diskusjon titt og ofte, så hvis noen vil diskutere poengsystemet så gjør gjerne det i egen tråd for dette :)

Lenke til kommentar

Bakgrunnen for dette er at terningkastene skal reflektere hvor bra en telefon er i dag, slik at en telefon som er to år gammel og utdatert ikke står med terningkast 6.

Justeres også terningkastet i henhold til prissenkingen mobilen sannsynligvis får i løpet av de, f.eks., to årene?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Er det bare jeg som er fornøyd med denne mobilen? synes ikke det er noe svak batterikapasitet.. kan lett la den være med batteri på i 3 dager.. jeg som ikke trenger mobil som varer mere en 1 dag.. menne batteriet synes jeg varer lenge..

Eneste jeg ikke liker ved denne er jo at d er 1.6 på den.. gammel android system.. menne jeg er no fornøyd.. uansett om jeg propper mobilen full av programmer osv.. så funkerer media og timescape godt:) har jo selfølgelig lastet ned ett program som heter *TasKiller* eller *system* så kan jeg styre å vurdere programmer som skal kjøres selv.. for å gjøre den litt raskere..

Er enig i at *a* knappen på tastaturet er rar.. menne det er vanesak.. d er å treffe litt nermere *s*tasten istede for helt utpå kanten av skjermen.. det er dårlig planlagt bygging av det tastaturet synes jeg.. menne er ikke noe jeg er svært missfornøyd med:)

Xperia10 er jeg fornøyd med.. vurderte mellom desire å denne.. jeg gikk for denne her å angrer meg ikke på den:)

Kompiser av meg har Desire.. å jeg missuner de ikke:)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har hat min Xperia mini i ca 2 måneder og er lei alle småting som den ikke kan (rette ord i ordlisten f.eks. ordne slik at slik at det første altenativ når man trykker a er "å" og ikke "a"). Telefonen kan ikke synke kontaktlisten til simkorte. Hadde lagret kontaktene mine hos Sony fra min gamle C702i, men disse pratet ikke sammen. Jeg har også problemer med å synke den til Sony, Netcom eller Gmail slik at kontaktene jeg har lagt inn manuelt kan overføres til en annen telefon! (HJELP...) Andre irritasjonsmomenter er at den ikke kan endre "slumretiden" som er 10 minutter og den har elendig batterilevetid. Men veldig billig :-(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

At denne står som "anbefalt" er sykt. Jeg har hatt denne telefonen i 4 måneder(?) nå, og er utrolig misfornøyd. Jeg har alltid vært i mot touchskjermen på LG, men nå er det Xperia som står øverst på hat-listen min angående touchskjermer. Jeg kan virkelig ikke sende en tekstmelding uten at tastaturet skriver av seg selv, og det er frustrerende hvor lang tid det skal ta å motta en samtale pga. null respons i skjerm. Jeg er ikke den eneste som har hatt dette problemet i vennekretsen, så jeg tok kontakt med Sony Ericsson angående problemet og fikk en frekk tilbakemelding om at det var noe jeg hadde sølt på den. Maken til service har jeg ikke vært borte i før!

 

Neste uke får jeg min nye iPhone 4 levert på døren, og er overlykkelig for det. Har bare hatt positiv erfaring med Apple før, så dette skal gå som smurt! :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Rekomenderar inte xperian om du tillhör skaran som sänder många sms och mms. Jag ser fler som har nämt det med att bokstäverna hänger upp sig när man skriver och att man hela tiden skriver fel pga käönsligheten på skärmen. Skärmen har dålig känslighet ytterst i kanterna och de bokstäverna som är där ute är nästan omöjliga att få till. Min telefon uppdaterade sig 4 eller 5 gånger på de månaderna som jag hadde den, och varenda gång försvann alla mina telefonkontakter på SIM kortet. Jag har inte hittat någon inställning som gör att dom lagras på SIM kortet nämligen. Och när jag en morgon skulle stänga av alarmen så hadde upplåsningen på skärmen blivit spegelvänd, och inte gick det att ändra någonstans heller, så det var bara att "gjenoppta fabrikksinstillinger" IGEN!! och på nytt försvann alla kontakter i telefonboken.

 

Batterilevetiden var urusel - det behöver jag inte predika mera om här.

 

Enda stora plusset var kameran, väldigt bra bilder, men saknar blixt då det inte gick att fota när det var mörkare än dagsljus. (opraktiskt då man bor i Mörkertidens landsdel)

 

Nej jag gjorde som Alexbleh - beställde mig en Iphone 4 och är grymt nöjd!!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Dette er en tlf jeg ikke vil anbefale mine fiender engang. maken til elendig tlf. har hatt den til reparasjon to ganger, batteriet ville ikke lades. Fikk nytt batteri, men dagen etter var det det samme. Leverte tilbake, og fikk tilbake igjen med samme feil. Batterikapasiteten har vært maks 7 timer, med lite bruk, og ikke 3g innkoblet Skjermen virker ikke i kulde eller fuktig vær. lagringen har sviktet mange ganger. Når man jobber i utlandet og er avhengig av at alt skal virke, er dette en skandaletlf.Den har sviktet når jeg skulle varsle en brann. Bare les andre forumer rundt i verden. Også SE sier de sliter med denne.Nå skal jeg ha en ny tlf, og det blir aldri mere SE.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Mobilen bør testes på nytt. Kvaliteten på bildene kameraet tar på denne mobilen er blitt tragisk etter oppdatering. Mulig jeg skulle oppdatert den enda en gang, men er ikke dette reklamasjonsverdig? Ble lovet multitouch og godt kamera. Jeg hadde godt kamera, men det er byttet mot multitouch...

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...