Gå til innhold

[Løst] Telefonselger sendte regning uten at jeg godtok


Anbefalte innlegg

Hei

 

For en stund siden ble jeg ringt opp av en veldedighets organisasjon som ba om støtte. Jeg svarte med at jeg gjerne kunne få tilsendt noe informasjon. Nå, en god stund senere ring moren min å sier at de har motatt en purring som er til meg.

 

For det første sa jeg aldri at jeg ville betale noe. Så sender de en purring uten noen regning først???

 

Brevet ble nok sendt til foreldrene mine siden adressen var helt feil.

 

Hva skal jeg gjøre? Holder det å sende en mail at jeg aldri godtok dette, eller har jeg et problem?

 

Takker for svar :)

Endret av AreS90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har en sak.

 

Bare skriv at du aldri har bestilt dette og at du ba bare om å få informasjon. Hevder de noe annet så har de bevisbyrden. Dette er ikke en ukjent taktikk for å si det slik. Vil også anbefale å kontakte Forbrukerombudet, det kan hende at det er flere i din situasjon.

 

Lykke til..

 

PS: Bestrider du krave, kan de ikke ta det til inkasso. Det vil i så fall være i strid med inkassoloven.

Lenke til kommentar

Jeg hadde forestilt meg at om du var under 18/16 så fantes det regler om at du ikke kunne inngå en slik avtale med en telefonselger som ringer deg. Mulig det er feil.

 

Mer generelt, skiller veldedige organisasjoner seg fra annet telefonsalg mhp. angrerett? Noen som vet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...