Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For noe tull, men noen går Bi fordi de var "dårlige" på vgs slik at de måtte "kjøpe" skoleplassen sin. Kan love deg at det ikke er noe enklere å bestå på Bi enn andre høyskoler/universitet, er vel heller nesten omvendt har jeg inntrykk av.

 

Det er også endel som går Bi fordi det faktiskt er det beste stedet å studere Økonomi etc.

Endret av magb
Lenke til kommentar

For noe tull, men noen går Bi fordi de var "dårlige" på vgs slik at de måtte "kjøpe" skoleplassen sin. Kan love deg at det ikke er noe enklere å bestå på Bi enn andre høyskoler/universitet, er vel heller nesten omvendt har jeg inntrykk av.

 

Det er også endel som går Bi fordi det faktiskt er det beste stedet å studere Økonomi etc.

 

http://www.aftenposten.no/jobb/article3306208.ece

Lenke til kommentar

For noe tull, men noen går Bi fordi de var "dårlige" på vgs slik at de måtte "kjøpe" skoleplassen sin. Kan love deg at det ikke er noe enklere å bestå på Bi enn andre høyskoler/universitet, er vel heller nesten omvendt har jeg inntrykk av.

 

Det er også endel som går Bi fordi det faktiskt er det beste stedet å studere Økonomi etc.

 

http://www.aftenposten.no/jobb/article3306208.ece

 

Les hele artikkelen du.

Lenke til kommentar

For noe tull, men noen går Bi fordi de var "dårlige" på vgs slik at de måtte "kjøpe" skoleplassen sin. Kan love deg at det ikke er noe enklere å bestå på Bi enn andre høyskoler/universitet, er vel heller nesten omvendt har jeg inntrykk av.

 

Det er også endel som går Bi fordi det faktiskt er det beste stedet å studere Økonomi etc.

 

http://www.aftenposten.no/jobb/article3306208.ece

 

Les hele artikkelen du.

 

Har lest hele artikkelen, og det kommer tydelig fram at disse BI-studentene var dumme nok til å bruke penger for å "sikre seg en C", noe som igjen reflekterer deres verdier og ikke minst syn på utdanningen de tar, i mine øyne.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har et lite spørsmål.

Jeg har søkt om studieplass på BI Nydalen på Økonomi og Forretningsjus.

Hvilke masterstudier er mulige valg etter denne bacheloren?

Kan jeg studere Msc in business economics når jeg har fått bachelorgraden, eller får jeg ikke mange nok studiepoeng innenfor økonomi og ledelse? Takker for alle svar.

MVH, Masato

 

 

Hei,

 

du kvalifiserer til følgende masterlinjer:

 

Finansiell økonomi

Regnskap og revisjon

Politikk og økonomi

ledelse og org psyk

innovasjon og entreprenørskap

strategisk markedsføringsledelse

internasjonal ledelse

økonomi og ledelse (siv øk)

 

Ta gjerne kontakt med masteravdelingen på [email protected], eller 46410006 (mellom 09. og 15.00)

 

Lykke til:)

 

Mvh

Martin

 

Du kvalifiserer vel ikke til Siv Øk med økonomi og forretningsjus?

 

 

Hei igjen,

 

etter min kunnskap (jobber som studentassistent på BI) så kvalifiserer du får opptak til Siv.øk med en bachelor i øk og forretningsjus, og kan komme inn såfremt du har B i snitt og skriver motivasjonsbrev. Ta gjerne kontakt med BI på 810 00 500/46 41 00 06 for å være sikker:)

 

Og har du flere spm, skal jeg prøve å svare på dem så godt jeg kan!

 

Mvh

Martin

 

Om det hadde gått hadde det vært fantastisk for min del! men sendte mail til [email protected].

Dette er svaret:

Hvilke mastere du 'automatisk' kvalifiserer til ved å ta en bachelor i økonomi og forretningsjus vil du finne her.

For å kvalifisere til en master i business and economics (siv. øk.) må du oppfylle et minimum av følgende fagkrav for å kvalifisere til masteren:

 

 

• Courses in Business Economics: a minimum of 30 ECTS credits

• Administration and Management: a minimum of 24-25 ECTS credits

• Method: a minimum of 15-20 ECTS credits

• Economics: a minimum of 15-20 ECTS credits

 

 

30 ECTS in Business and economics vil si 30 studiepoeng i kurs som BØK, JUR, ORG etc.

Administration and Management kurs vil du automatisk oppfylle med en bachelor fra BI.

Min. 15 ECTS i Method tilsvarer MET-kurs.

Min 15 ECTS i Economics er SØK-kurs.

 

Du må også ha et GPA på 3,5 (B/C) i snitt, samt at ingen av karakterene i kursene listet over må være lavere enn C.

 

Men vil de si at med et godt nok snitt og et motivasjonsbrev, så kan man omgå dette litt?

 

Hei igjen,

 

sånn som jeg forstår dette, så vil du kunne godkjenne for opptak såfremt du består disse kravene. I den grad man kan omgå noen av disse vet jeg ikke, men jeg vet at det blir gjort enkeltvurderinger av studenter som ligger i "gråsonen". Har du mulighet til å oppfylle disse kravene, vil jeg absolutt prøv det. Hvis ikke, ville jeg prøvd å søke uansett. Jeg vil også anbefale deg å sende mail til masteravdelingen på BI igjen og eventuelt be om et uforbeholdent veiledningsmøte.

 

Håper dette var til hjelp, og lykke til!

 

Mvh Martin

Endret av ystudent
Lenke til kommentar

Har noen spørsmål.

 

Har tenkt å tatt opp et par fag. Hvordan melder jeg meg opp til eksamen på de fagene jeg skal ta opp?

 

Jeg vurderer å studere i utlandet. Hvordan gjøres det og når er fristen?

 

Hei,

 

Du kan melde deg opp til eksamen ved å logge deg inn på Banner studentweb. Det vil ikke være mulig å melde seg opp til kontinuasjonseksamen før i august/september. Send gjerne mail til [email protected] for tidsfrister, eller gå inn på bi sine hjemmesider - se på "viktige frister" under "studiehåndboken".

 

Når det gjelder studier i utlandet, så kommer det ann på hva du studerer. Du har som regel mulighet til å ta et semester i utlandet, men på noen retninger (IM og Master) har man mulighet til å ta et helt år i utlandet. Søker du på utveksling eller "exchange" på BI sine hjemmesider - går det ann å se hvor man kan dra. Eller så kan du ta kontakt direkte med Internasjonalt kontor på BI på følgende link: http://www.bi.no/no/Ressurser/Studenter/Studentinformasjon/Utveksling/.

 

Håper dette svarte på spørsmålet ditt.

 

Mvh

Martin

Studentassistent og masterstudent Handelshøyskolen BI

Lenke til kommentar

For noe tull, men noen går Bi fordi de var "dårlige" på vgs slik at de måtte "kjøpe" skoleplassen sin. Kan love deg at det ikke er noe enklere å bestå på Bi enn andre høyskoler/universitet, er vel heller nesten omvendt har jeg inntrykk av.

 

Det er også endel som går Bi fordi det faktiskt er det beste stedet å studere Økonomi etc.

 

http://www.aftenposten.no/jobb/article3306208.ece

 

Les hele artikkelen du.

 

Har lest hele artikkelen, og det kommer tydelig fram at disse BI-studentene var dumme nok til å bruke penger for å "sikre seg en C", noe som igjen reflekterer deres verdier og ikke minst syn på utdanningen de tar, i mine øyne.

 

Alt de gjorde var å kjøpe ekstraopplæring i et av de vanskeligere fagene BI har å tilby? At kursholderen muligens brukte en uetisk markedsføring er en annen diskusjon. Villedende overskrift på artikkelen spør du meg.

Endret av DMN
Lenke til kommentar

Hei, jeg kommet inn på Økonomi og adminstrasjons studiet på BI Oslo til høsten. Men merker at jeg egentlig ikke har lyst å ha dette studiet lengre, og har mer lyst til å ta markedsførings-studiet.

 

Er det mulig for meg å bytte til denne linjen før skolen starter til høsten. Hvis ja, noen som kan forklare meg hvordan?

 

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar

Hei, jeg kommet inn på Økonomi og adminstrasjons studiet på BI Oslo til høsten. Men merker at jeg egentlig ikke har lyst å ha dette studiet lengre, og har mer lyst til å ta markedsførings-studiet.

 

Er det mulig for meg å bytte til denne linjen før skolen starter til høsten. Hvis ja, noen som kan forklare meg hvordan?

 

Takk på forhånd.

 

Ja det er mulig. Bare ta kontakt med BI så ordner det seg nok skal du se

Lenke til kommentar

Ble sosiale medier på meg.

Blir hardt med 20 sider individuell innlevering. :S

Faktisk et veldig greit fag å få gode karakterer i. Forøvrig er det slik at du skriver litt og litt av oppgaven underveis i semesteret som presenteres som oppgaver.

 

Selv fikk jeg 1. valget Personalledelse. :)

Lenke til kommentar

Er det noen som vet noe om hvordan det blir første skoledag? Kan hende jeg bare er sløv med å lese papriene, men har ikke funnet noe som sier når vi skal møte opp osv?

Fikk oversiktsark over første skoleuke i posen for ett par dager siden, du får nok også.

 

 

Hvordan er det med studielån? Prøvde å søke her om dagen, men de trenger sluttdato for studiet. Kan ikke finne det noe sted!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...