Gå til innhold

Tråden for BI-studenter!


fanelli

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Ok. Merkelig at ingen svarer.

 

Vi var to som møtte opp av 7, så vi bestemte oss for å utsette arbeidet til torsdag og la folk få tid til å svare på mailen som jeg sendte ut før helgen. Nå har to andre meldt sin tilstedeværelse, så vi blir 4 på torsdag i hvert fall. Kanskje flere. Virker som det har vært mye surr med disse gruppene.

 

Er det Sverre du har? Det du bør gjøre er vel å sende en mail til han og fortelle hva som har skjedd. Har du ikke sittet i gruppe eller møtt noen av de tidligere? Er det mulig å kontakte de på Facebook?

 

Om du har forsøkt å komme i kontakt med de uten å få svar og i tillegg hadde gyldig grunn til å ikke møte, så burde det jo la seg ordne. Hadde jeg vært deg hadde jeg møtt opp direkte på skolen i morgen og sett om det er noen i administrasjonen der som kan hjelpe.

 

Lykke til. :)

 

 

Som Elijah nevner skal det nok ordne seg om du hadde gyldig grunn for fravær. Finn ut når foreleseren din er tilgjengelig på kontoret og møt opp direkte. Samme som deg skjedde med en i gruppen jeg var i da vi jobbet med oppgaven. Han hadde ikke mulighet til å møte opp, og da endte vi opp med å bare sende oppgaven vi hadde utarbeidet til ham. Et ganske simpelt arbeidskrav som ikke teller noe som helst omtrent, så gruppen din burde være litt tilbøyelige. Får bare håpe at altruisme råder blant gruppemedlemmene dine, og ikke egoisme.

 

Nei, jeg har Tor Haugnes. Dersom jeg ikke har fått svar innen mandag, stikker jeg bort til kontoret hans, eventuelt snakker med han under forelesning. Har ei heller møtt noen av de jeg er på gruppe med, men med tanke på at det kun var 2 av 6 som sendte besvarelser tviler jeg på at oppmøtet var så sterkt. Har for øvrig spurt om det er mulig å få tilsendt det endelige resultatet, eller om det er noe jeg kan bidra med, men uten hell så langt.Dessuten er det jo forsåvidt ikke sikkert at de har sjekket itslearning enda heller. Tror heller ikke det er altruisme som preger BI mest, men klager ikke, siden det ikke står så sentralt for min del heller.

Lenke til kommentar

Tungvindt når man får tildelt grupper, spesielt når de er så store.. Fikk mail om at jeg ikke fikk være med i gruppen om de ikke hørte noe fra meg, siden tre stykker plutselig, uten å si ifra hadde møttes for å jobbe med oppgaven... Enda jeg prøvde å ta initiativ til å møtes :dontgetit:

Lenke til kommentar

Nei, jeg har Tor Haugnes. Dersom jeg ikke har fått svar innen mandag, stikker jeg bort til kontoret hans, eventuelt snakker med han under forelesning. Har ei heller møtt noen av de jeg er på gruppe med, men med tanke på at det kun var 2 av 6 som sendte besvarelser tviler jeg på at oppmøtet var så sterkt. Har for øvrig spurt om det er mulig å få tilsendt det endelige resultatet, eller om det er noe jeg kan bidra med, men uten hell så langt.Dessuten er det jo forsåvidt ikke sikkert at de har sjekket itslearning enda heller. Tror heller ikke det er altruisme som preger BI mest, men klager ikke, siden det ikke står så sentralt for min del heller.

Når er innleveringsfristen? Anbefaler deg å ta kontakt så fort som mulig. Kjipt om det ender opp med at du ikke får møte opp til eksamen. Tar du en telefonsamtale svarer han nok med en gang. Sjekk her. Søk eventuelt noen av gruppemedlemmene opp på Facebook og send en melding der.

Endret av yeidof
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Tungvindt når man får tildelt grupper, spesielt når de er så store.. Fikk mail om at jeg ikke fikk være med i gruppen om de ikke hørte noe fra meg, siden tre stykker plutselig, uten å si ifra hadde møttes for å jobbe med oppgaven... Enda jeg prøvde å ta initiativ til å møtes :dontgetit:

 

Var du der på mandags morgen da?

 

Vi ble faktisk oppfordret av Sverre til å drite i resten av gruppen, noe jeg synes var litt merkelig, men bestemte oss for å gi de til torsdag. Har dukket opp 2 nye siden da. :)

Lenke til kommentar

Når er innleveringsfristen? Anbefaler deg å ta kontakt så fort som mulig. Kjipt om det ender opp med at du ikke får møte opp til eksamen. Tar du en telefonsamtale svarer han nok med en gang. Sjekk her. Søk eventuelt noen av gruppemedlemmene opp på Facebook og send en melding der.

 

Fikk nettopp svar på emailen jeg sendte til foreleser. Han sa at jeg bare kuunne opprette en egen gruppe med en annen som ikke var tilstede på mandag. Passer meg bra ettersom jeg har en kamerat i samme situasjon. Regner med at vi tar en rask prat med han under forelesningen på mandag for å få alt på det tørre. Innleveringen er tross alt ikke før neste fredag.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Skal ta konteeksamen i Organiasjonsatferd og ledelse i desember. Noen som er villige til å selge svar de tolv oppgavene som vi får to av? Har fem andre fag i tillegg, er ikke så villig til å legge mye tid i dette faget. Håper noen kan tilby noen gode besvarelser :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Noen erfaring med Aspiri sine kurs?

 

Basert på tilbakemeldingene på nettsiden deres så virker det jo som om de som underviser på Aspiri burde undervist på BI. :)

 

Tror uansett ikke det er aktuelt for min del da jeg følger jeg henger rimelig bra med i de fleste fag. Sliter med forretningsjuss, men tror det er mest fordi jeg synes det er så uinteressant og kjedelig.

Lenke til kommentar

Noen erfaring med Aspiri sine kurs?

 

Basert på tilbakemeldingene på nettsiden deres så virker det jo som om de som underviser på Aspiri burde undervist på BI. :)

 

Det er stor forskjell på det å gå på kjappe eksamenskurs og det å være i forelesninger på skolen. Aspiri sine kurs lærer deg å være god på eksamen, BIs forelesninger lærer deg å bli en økonom som takler å ta til seg informasjon, bruke studieteknikker osv. Det er noe helt annet. BI gjør det på samme måte med sine nettkurs hvor de har korte intensive samlinger som ligner veldig på Aspiri sine.

Lenke til kommentar

Noen erfaring med Aspiri sine kurs?

 

Basert på tilbakemeldingene på nettsiden deres så virker det jo som om de som underviser på Aspiri burde undervist på BI.

Joda, du klarer deg nok godt på eksamen, men tro meg, det hjelper lite å pugge/panikklære seg til en B på eksamen når du kommer ut i arbeidslivet og forståelse er det de forventer. Jeg mener det å gå på Aspiri-kurs er litt som å pisse i buksa for å holde varmen..Er du ute etter noe mer enn bare gode karakterer, men heller er opptatt av å forstå hvordan økonomien og næringslivet fungerer er det lite som slår å jobbe jevnt og følge med på hva som skjer i verden.

Lenke til kommentar

Joda, du klarer deg nok godt på eksamen, men tro meg, det hjelper lite å pugge/panikklære seg til en B på eksamen når du kommer ut i arbeidslivet og forståelse er det de forventer. Jeg mener det å gå på Aspiri-kurs er litt som å pisse i buksa for å holde varmen..Er du ute etter noe mer enn bare gode karakterer, men heller er opptatt av å forstå hvordan økonomien og næringslivet fungerer er det lite som slår å jobbe jevnt og følge med på hva som skjer i verden.

Ikke minst gjør du det bare vanskeligere for deg selv. Øk.ad. bygger hele veien videre på ting du har hatt tidligere år. Spesielt videre på master om det er aktuelt vil man merke at man har god nytte av en bred forståelse.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Det er stor forskjell på det å gå på kjappe eksamenskurs og det å være i forelesninger på skolen. Aspiri sine kurs lærer deg å være god på eksamen, BIs forelesninger lærer deg å bli en økonom som takler å ta til seg informasjon, bruke studieteknikker osv. Det er noe helt annet. BI gjør det på samme måte med sine nettkurs hvor de har korte intensive samlinger som ligner veldig på Aspiri sine.

 

 

Joda, du klarer deg nok godt på eksamen, men tro meg, det hjelper lite å pugge/panikklære seg til en B på eksamen når du kommer ut i arbeidslivet og forståelse er det de forventer. Jeg mener det å gå på Aspiri-kurs er litt som å pisse i buksa for å holde varmen..Er du ute etter noe mer enn bare gode karakterer, men heller er opptatt av å forstå hvordan økonomien og næringslivet fungerer er det lite som slår å jobbe jevnt og følge med på hva som skjer i verden.

 

Ser den.

 

Jeg jobber allerede ekstremt mye, så det er nok ikke så aktuelt for meg uansett. Tror kanskje jeg er veldig ineffektiv, for jeg bruker mye mer tid enn jeg trodde jeg skulle komme til å bruke, men så sikter jeg på toppkarakter i samtlige fag. Om jeg greier det gjenstår å se, men blir overrasket om jeg får C i noen fag etter å ha jobbet så mye.

 

Det eneste faget som er plankekjøring for min del er Bedriften. 2-4 timer lesing av ukens pensum før forelesning hvor jeg tar notater. Deretter forelesning og that's it. Føler jeg henger godt med og har god forståelse.

 

Aldri i livet om det hadde gått på Finans, Markedsføring eller Jus.

 

Det var forresten en jente i klassen min som sa at hun følte hun lærte tilnærmet null i timene til foreleseren vår i finans. Jeg tok det med en klype salt, før hun senere sa at hun går i parallellforelesninger som eiendomsmeglere tar hvor det er en annen foreleser i samme fag som går gjennom stoffet MYE bedre og fokuserer veldig på regning av oppgaver. Hun sier det er en ENORM forskjell.

 

Så det varierer nok mye fra foreleser til foreleser. I et fag som finans så er det jo veldig kritisk å få regnet mange oppgaver.

Endret av Bruker-239845
Lenke til kommentar

Det var forresten en jente i klassen min som sa at hun følte hun lærte tilnærmet null i timene til foreleseren vår i finans. Jeg tok det med en klype salt, før hun senere sa at hun går i parallellforelesninger som eiendomsmeglere tar hvor det er en annen foreleser i samme fag som går gjennom stoffet MYE bedre og fokuserer veldig på regning av oppgaver. Hun sier det er en ENORM forskjell.

 

Så det varierer nok mye fra foreleser til foreleser. I et fag som finans så er det jo veldig kritisk å få regnet mange oppgaver.

 

Jeg har erfart akkurat den forskjellen der selv og det springer egentlig ut i fra dine egne preferanser. Jeg har hatt Finans og økonomistyring 1 og 2 med en foreleser som gikk kjapt gjennom pensum og deretter ga oss oppgaver. Videre fikk vi alltid fasit også utdelt og det var generelt mye oppgaver i faget.

 

Videre i et fag som heter Finansiell Styring har jeg en foreleser som går gjennom mye mindre oppgaver. Han går gjennom stoffet og prøver å skape en forståelse for faget. Vi får derimot oppgaver vi selv må gjøre til hver time som han går fortere gjennom og bruker lenger tid på å lære oss selve faget. I de oppgavene vi får nekter han å gi ut fasit, men oppfordrer oss til å prøve selv og da heller spørre (og vise hva at man har prøvd) om man ikke får det til, og som sagt går han gjennom kjapt i timene.

 

Det kan diskuteres hvilken av de metodene som er best, men det jeg merker er at jeg trenger fasiten. Ofte er det en veldig liten ting man har glemt, eller så er man på helt feil spor og trenger bare et tips til hva man skal gjøre videre. Da kan det være litt kjipt å måtte vente noen timer på å få svar i en hektisk hverdag.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

 

Jeg har erfart akkurat den forskjellen der selv og det springer egentlig ut i fra dine egne preferanser. Jeg har hatt Finans og økonomistyring 1 og 2 med en foreleser som gikk kjapt gjennom pensum og deretter ga oss oppgaver. Videre fikk vi alltid fasit også utdelt og det var generelt mye oppgaver i faget.

 

Videre i et fag som heter Finansiell Styring har jeg en foreleser som går gjennom mye mindre oppgaver. Han går gjennom stoffet og prøver å skape en forståelse for faget. Vi får derimot oppgaver vi selv må gjøre til hver time som han går fortere gjennom og bruker lenger tid på å lære oss selve faget. I de oppgavene vi får nekter han å gi ut fasit, men oppfordrer oss til å prøve selv og da heller spørre (og vise hva at man har prøvd) om man ikke får det til, og som sagt går han gjennom kjapt i timene.

 

Det kan diskuteres hvilken av de metodene som er best, men det jeg merker er at jeg trenger fasiten. Ofte er det en veldig liten ting man har glemt, eller så er man på helt feil spor og trenger bare et tips til hva man skal gjøre videre. Da kan det være litt kjipt å måtte vente noen timer på å få svar i en hektisk hverdag.

 

Ser den.

 

Fasit er veldig greit. Ideelt sett sitter man med en oppgave til man løser den selv, men med så mye å gjøre har man rett og slett ikke tid til det, i hvert fall ikke om det skjer på flere oppgaver. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...