Gå til innhold

Batteriholder og bryter, hvor får man kjøpt sånt?


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Da gassgrillen skulle finnes fram for sesongen, viste det seg at tenneren ikke hadde overlevd vinteren. Det vil si, selve tenneren virker nok, men gummien i knappen til denne var morknet bort.

Knappen inneholdt et AAA-batteri, og når knappen ble trykket inn ble kretsen sluttet.

Det jeg da er på utkikk etter er en batteriholder for AAA-batteri, og en bryter. Dette bør ha en høy nok IP-grad til at det kan tåle en regnskyll ;)

 

Noen som har noen tips om hvor man får kjøpt dette?

 

Et alternativ er selvfølgelig å kjøpe en helt ny tenner - noen som har noen tips her?

 

På forhånd takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe slikt:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=146519283

 

Putter inni 1 batteri og lodder sammen så du får hel krets. Stod noe om en knapp der også. Når det gjelder regnskyll er nok ikke denne løsningn optimal, men om du bruker en boks av noe slag som du fester oppunder et ikke-varmt sted på grillen, så tåler den nok det.

 

Når det gjelder orginalvarer må du vel sjekke på produsentens hjemmesider hvem som forhandler/gjør service på slike i norge.

 

 

EDIT:

Hmmm..var visst denne det stod om:

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=134951652

 

Da er man ikke så veldig mye lengre. Finnes jo noen brytere her og, men regner med du er ute etter en trykk-og-slipp bryter, ikke en du flikker av og på.

Endret av Ekko
Lenke til kommentar

Generell elektronikk som dette kan du finne hos elfa, eller digikey (usa).

 

Kan du handle fra firma er etter min mening rs components eller farnell bedre løsninger, men det har kanskje bare med at jeg ikke kan fordra elfa sine nettsider, dog de er blitt bedre i det siste.

 

For å finne det du er ute etter kan du:

 

Følgende nr på elfa:

 

69-518-67 (batteriholder)

35-275-38 (bryter (trykknapp))

 

IP-grad kan du fikse ved at du legger dette inn i en passe boks.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Tusen takk for svar!

 

Vet du om bryteren er impuls (altså kun sluttet krets når man holder knappen inne), eller holder den seg inne? Jeg er i utgangspunktet på jakt etter det første.. ;)

 

Og en passende boks - har du noen forslag? Elfa har altfor mange artikler til at jeg føler meg trygg på at jeg finner det rette.. :whistle:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Takk for svar!

 

Jeg var litt "bekymret" for IP-graden til noen av bryterne.

Finner ikke den du nevner (mulig jeg ikke er helt "på nett" nå), men hva med 35-070-07?

Klarer ikke helt å forstå om den er momentary eller ikke.

Fordelen her er at det er skrutilkoblinger så slipper jeg å lodde ;)

 

Tidligere hadde jeg god tilgang til verktøy på jobb, men nå må jeg skaffe meg utstyret. Er det en billig og grei loddebolt å anbefale? Igjen er det altfor mye å velge mellom.. :) Luksusproblem kanskje, men allikevel.. Kjekt å få rett utstyr uten å betale for mye!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...