Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av mobilgave


Anbefalte innlegg

Det er enda en stund til kjæresten fyller år, men jeg velger å være føre var og se om meg etter gode tilbud. Og i den anledning kunne jeg godt tenkt meg noen tips til hva jeg i såfall skal kjøpe i gave. Han har hatt den samme mobilen i mange år, overtok den han har nå i 2008, og før det var den vel blitt brukt to-tre år vil jeg tippe. Jeg har spurt hva slags mobil han kunne tenke seg, men han vet ikke. Han vet bare at han kanskje kunne tenkt seg en ny telefon, og derfor trenger jeg tips fra dere guttene.

 

Noen spesifikasjoner:

* Kjæresten min fyller 26 år.

* Han er glad i pc og data, men når det kommer til generell elektronikk, slik som tv, mobiler etc så kunne han ikke brydd seg mindre. Det er med andre ord ikke viktig for ham å få en Apple iPhone (og har ytret et ønske om at han ikke vil ha en iPhone heller). Han har derimot sagt at han blitt veldig glad for ny telefon, men den trenger med andre ord ikke å være veldig fancy.

* Prisen bør ikke overstige 1500-1600 kr.

* Mobilen må være uten abonnement.

* Han bruker mobilen særdeles lite. Den brukes kun til å snakke litt i telefonen (og da snakker man kanskje om kun 2-3 samtaler i uka) eller sender tekstmeldinger. Han sender mer tekstmeldinger enn han prater, men det er igjen også lite (vil tippe maks 10 stykker i løpet av en uke).

* Mobilen bør holde noen år og ha relativt god kvalitet.

* Merket er nok ikke så veldig viktig, men han er mest kjent med Nokia og Sony Ericsson fra før.

* Han liker å surfe litt på nett med mobilen, så vil tro at faktisk det er litt viktig. Dvs, 3G/Turbo 3G hadde nok han blitt veldig glad for. Han bruker faktisk mobilen mest til å sjekke f.eks forsiden på VG/Dagbladet/etc.

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SonyEricsson Elm er kanskje en kandidat? Koster ca 1500-1700 kr, skal tåle vannsprut og har generelt bra spesifikasjoner. godt kjøp.

Eller kanskje Nokia C5 til ca 1500 kroner, ev 6700 slide?

Skal han ha en rimelig touch-telefon med ok specs er muligens Samsung lindy et alternativ? ca 1500 kroner - har bla. wifi.

Eventuelt Htc smart...

 

Noen forslag bare - finnes veldig mange ok telefoner i det prissjiktet nå for tiden.

Endret av Lorimar
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...