Gå til innhold

doom3 med gforce fx 5200


Anbefalte innlegg

Prøv GTA Vice City på konsol, og så PC i høy oppløsning. For det første så ser man objekter lengre bort på PC (view distance kan stilles høyere da pc'en er kraftigere) Og så kan man lese det som står på skilt osv, alt er mye klarere, det er pga oppløsning

 

Bildet er mye klarere på en PC skjerm fordi den har en mye finere dot pitch. Den lave oppløsningen til en TV er akseptabel siden vi vanligvis ikke sitter 15cm fra TV'en, oppløsningen på en PC skjerm og en TV kan derfor ikke direkte sammenlignes.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøv GTA Vice City på konsol, og så PC i høy oppløsning. For det første så ser man objekter lengre bort på PC (view distance kan stilles høyere da pc'en er kraftigere) Og så kan man lese det som står på skilt osv, alt er mye klarere, det er pga oppløsning

 

Seff kan view distrance settes høyere, pc er jo en kraftigere maskin. (for klarheten sin skyld, jeg har selv spillt vicecity på pc og sett det på ps2) PC la ikke til noe bedre lys eller røykeffekter, den la ikke til noen bedre ansiktsutrykk, bulkene i bilene blei ikke mere realistisk, osv... (spillte da i 1280x1024)

 

Kan på ingen måte si at jeg så flere detaljer(jeg kaller ikke å se huset på andre siden av byen for en detalj akkurat).

 

Ikke missforstå meg, jeg sier på ingen måte at console kan måle seg med pc. MEN detaljer forsvinner heller ikke ved lavere oppløsning.(men det er jo mange andre fordeler med høy oppløsning da).

 

Men mye av det her koker vel egentlig ned til _hva_ bra grafikk egentlig er... men det er en annen diskusjon :roll:

 

Du kan ikke være seriøs. At oppløsning ikke har noe med detaljer å gjøre. Når man har dobbel så høy oppløsning får man plass til dobbelt så mange pixler. Og der man før hadde 1 farge på 1 pixel kan man nå har 4 forskjellige om det måtte være nødvendig. Grafikken ser selvsagt lignende ut om man setter ned oppløsningen, men det betyr ikke at man har like mange detaljer. Og om du ikke kaller det å lese skriften på et skilt for detaljer, da er det noe i veien med ditt syn på detaljer.

 

-Chief- silly.gif

Lenke til kommentar
Du kan ikke være seriøs. At oppløsning ikke har noe med detaljer å gjøre. Når man har dobbel så høy oppløsning får man plass til dobbelt så mange pixler. Og der man før hadde 1 farge på 1 pixel kan man nå har 4 forskjellige om det måtte være nødvendig. Grafikken ser selvsagt lignende ut om man setter ned oppløsningen, men det betyr ikke at man har like mange detaljer. Og om du ikke kaller det å lese skriften på et skilt for detaljer, da er det noe i veien med ditt syn på detaljer.

 

-Chief- silly.gif

 

kansje jeg var litt uklar, seff er også at man ser hva som står skrevet på et skilt 50m borte(ingame) detaljer, men dette er detaljer på texture nivå; noe som jeg forsåvidt ikke ser på som bra grafikk(men heller bra tektures, som er en workaround/illusjon). Jeg kommenterte ikke hvordan helhetsintrykket var, men hvordan grafikken i seg selv var.

 

Tror vi egentlig er enig, men tenker bare litt forskjellig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...