Gå til innhold

Sider som sender PS3 spill som gift?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Aldri opplevd at play.com gjør dette. Jeg ville heller sett etter sider som setter ned verdien på pakka til under 200,- i stedet for å merke den med gift. Tollerne pleier å være skeptiske til at privatpersoner i Norge mottar gaver fra store selskaper i utlandet.

 

Jeg bruker stort sett www.vgp.ca hvis jeg skal bestille spill som er dyrere enn 200 kr, og setter i kommentarfeltet at de skal merke pakka med $20, noe de har gjort hver gang.

Endret av Tommy
Lenke til kommentar

Noen som vet om internettsider som sender spill og utstyr som gaver? Så man ikke betaler skatt/moms?

Enkelte nettbutikker tilbyr å gavepakke (og da tolldeklarere som gave antar jeg) forsendelsen for ett lite gebyr, andre bare merker alt som gave. Etter min erfaring har dette lite å si - så lenge det kommer fra en nettbutikk behandler de dem som vanlig.

Lenke til kommentar

Jeg bruker stort sett www.vgp.ca hvis jeg skal bestille spill som er dyrere enn 200 kr, og setter i kommentarfeltet at de skal merke pakka med $20, noe de har gjort hver gang.

 

Pleier det komme gjennom uten problemer? Jeg pleide handle ganske vilt på VGP før, men tollvesenet har blitt merkbart strengere de siste to årene, iallefall her i tigerstaden.

Lenke til kommentar

Tollerne pleier å være skeptiske til at privatpersoner i Norge mottar gaver fra store selskaper i utlandet.

 

Det er vel Posten som tar seg av fortolling av forsendinger med verdi 200 til 1000 NOK SVJV. Usikker på om Posten ordner med særavgifter som evt. måtte påløpe (alkohol, tobakk etc).

 

"Gaver" sendt fra firma er uansett ikke akseptert, forsendingene må komme fra en privatperson for at man skal slippe unna moms.

 

 

Pleier det komme gjennom uten problemer? Jeg pleide handle ganske vilt på VGP før, men tollvesenet har blitt merkbart strengere de siste to årene, iallefall her i tigerstaden.

 

Posten kan åpne pakken eller be om dokumentasjon på faktisk verdi hvis de føler for det eller f.eks hvis pakken blir plukket ut til kontroll.

Lenke til kommentar

Play.com har aldri gjort det, og de gjør det ikke om du spør de engang.

 

Anbefaler selv vgp.ca, har handlet 70% av PS3-samlingen min (~25 spill) derfra, og alle har kommet med "Gift $25"-tag på, og har aldri blitt stoppet. Dette får man selv uten å spørre om det, jeg har personlig aldri spurt. :)

 

Nå i det siste har jeg imidlertid handlet spillene mine i Norge. Jeg syns CND har blitt såpass dyrt (ligger vel på 5,9 nå? (lå på 5,2 for ikke lenge siden t.ex).) at frakt inkludert så er det så og si billigere med "Pickup@Store" ala Elkjøp/Lefdal.

Endret av PSV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...